Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jelesre vizsgázott az ID.5 a vezetéstámogató rendszere is

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) a közelmúltban négy autón tesztelte a Highway Assistance rendszereket. A Jaguar I-PACE a lehetséges négyből egy pontot kapott, a frissített Polestar 2 rendszere hármat, így elnyerte a jó minősítést, míg a márciusi Euro NCAP törésteszten ötcsillagos eredményt elért Volkswagen ID.5, valamint a Nissan Qashqai a nagyon jó besorolású rendszerekkel a legjobban teljesítettek, és négy pontosak lettek.

A vezetői asszisztens teszttel az Euro NCAP a klasszikus ütközési teszteken túlmenően strukturált értékelési és osztályozási rendszert vezetett be a kényelmi és asszisztens rendszerek területén. Célja, hogy a fogyasztók reális betekintést kapjanak a legkorszerűbb segítő rendszerek teljesítményébe.

Az Euro NCAP tesztelőit lenyűgözték a teljesen elektromos ID.5 innovatív rendszerei, amelyeket a maximális kényelemre és a kiváló vezetéstámogatásra optimalizáltak.

Az ID.5-ben a Volkswagen által használt Travel Assist rendszer képes aktívan a sávban tartani a járművet, és fenntartani mind az elöl haladó járműtől való távolságot, mind a vezető által beállított maximális sebességet. A rendszer többek között az Adaptive Lane Guidance funkciót használja, amely aktívan a sáv közepén tartja a járművet. A rendszer ugyanakkor képes alkalmazkodni a vezetési stílushoz, és a sáv jobb vagy bal oldalán is képes tartani a járművet.

Az autópályán a Travel Assist opcionálisan aktív támogatást tud nyújtani még a 90 km/óránál nagyobb sebességű sávváltáskor is. Ha a rendszert aktiváltuk, a sávváltás a visszajelző kar megérintésével indítható és hajtható végre. Feltéve, hogy az érzékelők nem észlelnek járművet az autó környezetében és a kormánykerék felismerte a vezető kezeit, a jármű automatikusan elindítja az előzési manővert és sávot vált. A sofőr azonban bármikor beavatkozhat, és átveheti az autó irányítását.

Minderre az teszi fel a koronát, hogy az ID.5 még márciusban szintén a legjobb eredményt érte el az Euro NCAP biztonsági teszten. A vizsgáztatók mind a négy tesztkritériumban – a felnőtt utasok, a gyermekek és a veszélyeztetett úthasználók védelme, valamint a standard asszisztens rendszerek tekintetében – kiválónak értékelték a teljesen elektromos SUV kupét.

dasblog