Jeges körülmények között tesztelték a Lexus LC Convertible-t
Még hogy a kabriók nem bírják a telet, a hideget? A Lexus extrém kínzásnak vetette alá az LC Convertible-t, hogy bebizonyítsa: igazi négy évszakos luxusautó – és ehhez még a tetőt sem kell becsukni.
Régen, amikor a nyitható tetőket egyrétegű vászonból varrták, és az esernyőkénél alig szilárdabb vázra rögzítették, a kabriók csak az olyan, szerencsés klímájú vidékeken számítottak négy évszakos járműnek, mint a mediterrán térség vagy a Golf-áramlat mentén fekvő országok, például Nagy-Britannia. Ma már azonban bátran vásárolhatunk kabriót, a megfelelően karban tartott, modern tetők a legkíméletlenebb zimankótól is megóvják az utasokat.
Jó példa erre a Lexus LC Convertible többrétegű fedele, amely tökéletesen távol tartja a zajokat és rezgéseket, helytakarékos kialakítása ellenére kiválóan szigetel a hideg és a meleg ellen, menet közben nem fúvódik fel, és nem dübörög, nyitómechanizmusa pedig az egyik legmasszívabb a piacon. A márka mérnökei semmit nem bíztak a véletlenre: a fejlesztés során 18 ezerszer nyitották és csukták be teljesen – ez napi tíz működtetéssel is ötévnyi használatnak felel meg, vagy még többnek, ha csak a napfényes, csapadékmentes évszakokban használjuk az autót. A szerkezet teherbírását szélcsatornában is vizsgálták, továbbá fagyban és hőségben egyaránt tesztelték.
Egy modern kabrió gyakorlatilag télen is egyenértékű lehet egy kupéval – de mi a helyzet >>>