Indulnak az újabb trolitesztek
Folyamatosan érkeznek az új trolik Budapestre
Tovább fiatalodik a főváros járműparkja: november második hetében a tervek eszerint összesen 5 vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú trolibusz érkezikBudapestre. A korszerű, alacsony padlós csuklós trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.
Szeptember 22-én érkezett az első új troli Budapestre, amelyiket most további példányok is követnek. A napokban több szállítmányban összesen 5 új Solaris–Škoda Trollino 18 típusú trolibusz indul útnak Plzenből Budapestre. Ha a járművek a magyar fővárosba érnek, azonnal elkezdik tesztelni őket. Ha sikeresek lesznek a próbafutások, a hivatalos papírok megszerzését követően a BKK ügyfelei még idén találkozhatnak velük a fővárosi utakon.
A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Jelenleg összesen 61 Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz szállítja az utasokat a fővárosban, közülük 31 a csuklós Trollino 18-as. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollino 18-asok kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor – a különbségek már a tavaly érkezett két csuklós járművön is láthatók.
A BKK az olcsóbb és gyorsabb megoldást választotta
A fővárosi trolibuszpark annak köszönhetően gazdagodik, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet. A trolibuszok összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
Jelentős megtakarítást jelent, hogy a BKK élt a szerződésben szereplő opcióval, így ugyanis szinte 2014-es áron kerülnek az új trolibuszok Budapestre. Ez annak is köszönhető, hogy a közlekedésszervező cég 2014. november 14-én kedvező megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártójával. Egy új közbeszerzési eljárásban hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól.
Budapesti Közlekedési Központ