Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hangvezérlésű segédprogramot tesztelnek a csomagok gyors eljuttatása érdekében

Nagy-Britanniában kísérleti projekt indult

A csomagok kézbesítésének optimalizálása és a kézbesítő személyzet munkájának segítése a célja a Volkswagen Haszongépjárművek márka és a Hermes logisztikai cég együttműködésének. A projekten olyan fejlesztési szakemberek dolgoznak, mint a németországi Karlsruhéban lévő Neohelden nevű start-up munkatársai. A rekord évnek minősülő esztendőben a németországi futárszolgálat és csomagküldő ágazat forgalmának becsült nagysága országosan meghaladta a négymilliárd csomagot (forrás: ‘Parcel Shipping Index 2021’, Pitney Bowes). Az ágazat olyan újításokat vizsgál, mint például a Neo alkalmazás, amelyet jelenleg egy kísérleti program keretében Kelet-Londonban tesztelnek. Ezt a segédprogramot hangvezérléssel és az érintőképernyővel is lehet működtetni, és a következő kézbesítésről fontos információkat nyújt hang- és vizuális módon is.

A Neohelden ‘Neo’ nevű alkalmazására alapozva a képernyőn a következő kézbesítésre vonatkozó fontos részletek láthatók és hallhatók   a Volkswagen Transporter infotainment rendszerén.

A   karlsruhei Neohelden start-up a Volkswagen Haszongépjárművek márkával és a Hermessel közös projekt részeként aktualizálta a „Neo” nevű hangalapú segédprogramot, hogy megfeleljen a csomagküldő üzletág elvárásainak, és segítse a járművezetőket mindennapi munkájuk során. A csomagoknak a gépkocsiba rakodásáról, az első kézbesítésről, vagy a már kiszállított csomagok áttekintéséről a hangvezérlésű felület a jövőben már több tucat nyelven is tud információt adni. A segédprogramnak megvan az az előnye, hogy a meglévő informatikai rendszereket, például adatbázisokat, CRM rendszereket és infotainment képernyőket is egyszerűen összekapcsolhat egymással.

A futárcégek gépkocsivezetői számára előnyt jelent, hogy útjuk során látják és hallják, hogy mi következik, minden kézbesítési feladat listaként jelenik meg előttük a képernyőn, és érintéssel vagy hang utasítással kiválaszthatják a következő kézbesítést. Amennyiben  akarják, kérhetik a rendszert, hogy olvassa fel a következő kézbesítés leglényegesebb részleteit,   például a címzett nevét, címét, a kézbesítés típusát, vagy minden olyan helyet, ahová csomagot kell kézbesíteni, illetve bármelyik szomszédot, akinél  a csomagot ott lehet hagyni. A hangvezérlésnek köszönhetően a kézbesítők könnyedén kérhetnek további részleteket a kézbesítési lista egyes tételeiről. A cél az, hogy sok időt takarítsanak meg, és csökkentsék a munka alatti terhelést, különösen a nagyszámú kézbesítést hozó időszakokban, csúcsforgalom vagy ismeretlen célállomások esetében.

Ez a digitális segédprogram hozzájárulhat az ágazat növekedési gondjainak megoldásához.  Lynsey Aston, a „Hermes UK” termék és innovációsi vezetője elmondta: „A több mint 27 000 futárból álló hálózatunk keményen dolgozik azon, hogy az e-kereskedelem természetes növekedése következtében egyre   növekvő mennyiségeket kiszállítsa.  Ráadásul a járvány miatt az elmúlt évben a csomagok mennyisége több, mint 630 millióra nőtt. Növeltük munkatársaink létszámát és a futárok hálózatát, ami sok kezdő kolléga gyors beállítását jelentette. Minden, ami segít nekünk ennek gyorsabb végrehajtásában, és támogatja futárjainkat a biztonságosabb és hatékonyabb kiszállításban, valóban nagyon fontos, ezért örömmel tölt el minket, hogy az innovációs laboratóriumi csapatunkkal együttműködve részt vehetünk ebben a projektben.”

A Parcel Shipping Index 2021, azaz a csomagkézbesítési mutató szerint ez a tendencia várhatóan folytatódik Németországban is, mert a tanulmány legalább hat százalékos éves növekedési ütemet vetít előre a 2026-ig tartó időszakra. Egyedül a 2020-as karácsonyi időszakban rekord mennyiségű, 126 millió csomagot szállított ki a németországi Hermes – ez mintegy 25 százalékos növekedést jelentett a megelőző év azonos időszakához képest.

A Hermes és a Volkswagen Haszongépjárművek márka „Jövő logisztikai kihívásai” programjában az Európa-szerte jelentkezett 180 résztvevő között a Neohelden egy másik start-up-pal, a Viscopic projektjével együtt végzett az élen.

„A kihívást az ilyen hasznos alkalmazások kifejlesztése jelenti a mindennapi szállítási rutin, illetve a gépkocsiban meglévő elektronikai infrastruktúra és a kézi eszközök számára” – magyarázza Artur Hasselbach, a Volkswagen Haszongépjárművrk projekt vezetője. Marco Schlüter, a Hermes Germany GmbH üzemeltetési vezérigazgatója és a Future Logistics Challenge program zsűritagja hozzáteszi: „a nagyvárosok sűrűn beépített területein a hangvezérlésű segédprogram valódi előnyt jelenthet. Nagy izgalommal várjuk ennek a kísérleti projektnek az eredményeit.”

A rendszert márciusban Nagy-London körzetében több járművezető teszteli valós kézbesítési útvonalakon, illetve próba helyszíneken.