Gyorsabban, mint… – Futurer E-Twow Booster V teszt
Évekkel ezelőtt már volt szerencsém kipróbálni a Futurer elektromos rollereit…
Akkoriban úgy használtam ezeket az eszközöket, hogy a Soroksári úti barkácsáruház közelében álltam meg az aktuális tesztautóval és onnan közlekedtem a belvárosba – általában sajtóeseményekre, vagy apróbb tesztcuccokért -, majd vissza.
Imádtam, hogy hangtalanul, különösebb erőfeszítések nélkül suhanhattam!
Eltelt pár esztendő és az elektromos rollerezés kimaradt.
Aztán néhány hete felfrissítettük a kapcsolatot a Futurer céggel és újra egy remek kétkerekűre pattanhattam.
És, nem tudom miért, de az első hosszabb, igazi erőpróba során boldog gyermekkorom jutott eszembe.
Az az idő, amikor (vagy 45 évvel ezelőtt) a Dohány utca 72. első emeletén (ahol apai nagyszüleim éltek) naphosszat rollerezhettem szabadon a körfolyosón.
A most tesztelt E-Twow Booster V valahogy kihozta belőlem azt az emléket, amikor a folyamatos száguldozás eredményeként sikerült az akkori rollerem kormányával úgy levernem a vakolatot az egyik kanyarban – miközben bedöntöttem -, hogy annak javításának nyoma minden bizonnyal ma is ott látható a falon.
Tényleg nem tudom, miért jött elő ez az emlék!
Az E-Twow roller kormánya ugyanis sokkal keskenyebb, ráadásul összecsukható és kényelmesebb fogású, mint ama bizonyos régi kedvenc rollerem.
Azt, anno csak lábbal hajtva tudtam mozgásra bírni – elvégre azon a fentebb említett körfolyosón, vagy esetleg a Dohány utcában, a körúton, netán az Almássy téren semmi lejtőt nem találhattam – a járgányt, míg az elektromos rollert (beállítástól függően) maximum az indulásnál kell egy picit meglökve kimozdítani a holtpontról.
A mai elektromos rollerek féke(i) ráadásul sokkal jobban fognak, biztonságosabbak, mint anno az a kis rugós-taposós megoldás.
De, ennyit az emlékekről!
Nézzük csak, mit tud az E-Twow Booster V
Amikor elmentem a gépért a Bártfai u. 50 szám alatt található központi márkakereskedés és márkaszervizbe két kedves kolléga fogadott, akiktől pontos eligazítást kaptam a Booster V kezeléséről.
Ha hiszitek, ha nem, ez egy igen fontos momentum, ugyanis egy profi elektromos rollernél kevés csak annyit tudni, hogy a kormányon található jobb oldali szarvacskával gyorsítunk, a bal oldalival pedig fékezünk!
Fontos például tudni a különböző beállításokat is!
Mert ennél a modellnél (is) például be tudjuk állítani – több lépésben -, hogy mekkora legyen a maximális végsebessége a közlekedési eszköznek.
* Normál módban 30 km/óra az a tempó, amivel haladhatunk. (Tapasztalatom szerint ez a mód a legideálisabb. Mind a sebességet, mind az akkumulátor kapacitása terén.)
* Sport fokozatban már 36 km/órás haladás is biztosított. (Ekkor természetesen az akkumulátor idejét áldozzuk fel a gyorsaság oltárán. Nem mellesleg azért egy ilyen kiskerekű kétkerekűvel ez a tempó – NAGYON – nem ajánlott a kezdőknek!)
* „Csiga, vagy lassú” módokban (a szerző nevezte így el 😀 ) biztosítani tudjuk, hogy ne lehessen a rollerrel 6, 12, 20, vagy 25 km/órás sebességnél gyorsabban „repeszteni”. (Ezek a korlátozások rendkívül hasznosak például abban az esetben, ha gyermekünk használja a gépet. De ugyanilyen fontos a sebességkorlátozás például egy kezdő esetében, vagy ha épp’ egy forgalmasabb járdán – szabálytalanul – közlekedünk.)
Azt is magunk választhatjuk meg, hogy a Booster V gázkarja azonnal, – álló helyzetből -, vagy csak a lábbal való hajtás után – a rollert előre megmozdítva – legyen aktív.
(Az első esetben fennáll annak a veszélye, hogy véletlenül is elindulhat a masina. Utóbbi módban ezt kiküszöböljük. Továbbá a második beállításnál azt is megakadályozzuk, hogy esetleg az autónk csomagtartójában utazó roller feleslegesen pörgesse a kerekét…)
De, be tudjuk állítani a roller világítását is.
Lehet úgy használni, hogy folyamatosan világítanak az első és hátsó LED-ek, de lehet azt a módot is választani, hogy a „fényérzékelő kapcsolgassa” a világítást.
(Nyilván nem kell magyarázni, de a második esetben akár az akkuval is tudunk spórolni – még ha a LED-ek minimálisan is fogyasztanak.)
Nem mellesleg a tempomatot is aktivizálhatjuk.
(Oké, nem a „klasszikus” tempomatról van szó, mivel például emelkedőre felkapaszkodva lassul a a roller, de a fordulatszámot próbálja tartani, így nem kell a hüvelykujjunkkal nyomni a gázt. Nagyon kényelmessé, szabaddá teszi a haladást!)
Végül, beszéltünk a roller töltéséről is.
Nem, mintha nem tudtuk volna, hogyan is kell azt megejteni, de a cég felé érkező néhány visszajelzés alapján fontos kiemelni, hogy ezt az elektromos rollert is (Mint egyébként az összes elektromos eszközt!) úgy kezdjük tölteni, hogy először a töltőt csatlakoztatjuk a 220-as hálózathoz (szépen bedugjuk a villásdugót a konnektorba) és csak ezután csatlakoztatjuk a megfelelő kábelt a rollerhez.
Az átbeszélést követően a kezembe nyomtak a srácok még egy magyar nyelvű használati utasítást is – aminek segítségével bárki elsajátíthatja a beállításokat – és már foghattam is a rollert + a töltőt, és irány a tesztautó, majd haza…
Ja, Itt kell megjegyezni, hogy egy Toyota Supra csomagtartóba is simán befér a Booster V!
Hazaérve az első próbálkozásnál még nem voltam annyira magabiztos, így felvettem a védőfelszerelést és úgy gurulgattam a „vassal” az utcában fel, s alá…
Egyébként, félre a tréfát!
Igenis fontos lehet, hogy az elektromos rollert használók viseljenek legalább biciklis sisakot.
Mert, valljuk be, azért ha harminccal perecel netán az ember, az nagyot üthet!
Aztán alig több, mint egy hete úgy adódott, hogy vittem vissza a Budaörsi útra egy (másik) Toyotát és tömegközlekedéssel kellett hazaérnem Turára…
Már az indulás előtt tudtam, hogy eljött az ideje az E-Twow Booster V igazi éles próbájának, ezért előző nap teljesen feltöltöttem az akkumulátort és reggel betettem a kocsi hátsó ülése elé a rollert.
Kocsi leadva, irány a Stadionok buszállomás – végig rollerezve.
HIHETETLEN!
* Hihetetlen, hogy tényleg csak elég megmozdítani, majd a gázkart nyomni és már gurulunk is – kedvünk szerint.
* Hihetetlen, hogy a tempomat mennyire hasznos.
* Hihetetlen, hogy a kis kerekek, valamint a szűk kormány ellenére is mennyire stabil. (Akár egy kézzel is biztosan tartható az irány)
Itt kell megjegyezni, hogy a roller kerekei se nem tömörek, se nem „ballonosak”!
A gyártó Egy érdekes, de nagyon ötletes és hasznos megoldással állt elő.
Ennek a légkamrás megoldásnak köszönhetően nem ráz annyira a kerék, mint egy tömör gumi, de nem is kell a keréknyomással foglalkozni, mint a ballonos esetében.
* Hihetetlen, hogy a magamfajta 100 pluszos figurát is simán repíti 30-32 km/órás tempóval.
* De mindennél hihetetlenebb, hogy a Reálszisztéma Buda-Stadionok buszállomás távolság (majdnem 12 km.) alatt mindössze 40 százaléknyit fogyasztott az akkumulátor töltöttségéből.
A Stadionoktól Turáig a Volán 400-as járatával utaztam és az összecsukott rollerrel egyrészt könnyedén szálltam fel a buszra, másrészt a kétkerekű könnyedén elfért az ülések alatt.
Összességében egy nagyon jól használható közlekedési eszközzel ismerkedhettem meg a néhány hetes teszt során.
Egy olyan alternatívával, ami sokkal gyorsabb kényelmesebb, pihentetőbb, mint a gyaloglás, vagy a klasszikus kerékpározás, sokkal környezetbarátabb, mint a tömegközlekedés, vagy autózás és majdnem olyan szabadságot ad, mint a motorozás.
Ráadásul, mindezek felett nagyon szép emlékeket hozott elő…
A Futurer forgalmazóinak csak annyi a szerencséjük és csak azért adom vissza – hamarosan – mert jön tesztre cserébe a GT modell is.
De, addig is „lóra” és guruljunk csak gyorsabban, mint…
…
Hamarosan egy videót is közlünk youtube csatornánkon, amelyben megmutatjuk majd, hogyan lehet a beállításokat végrehajtani, illetve miként lehet összecsukni, vagy kinyitni az E-Twow Booster V rollert!
Iratkozzatok fel, hogy le ne maradjatok!
Paraméterek
MOTOR NÉVLEGES TELJESÍTMÉNYE | 500 W |
MOTOR TÍPUSA | DC kefe nélküli kerékagymotor az első kerékben (teljesen gondozásmentes) |
HATÓTÁV | 40 km (20km/h-val, 70kg-os terheléssel, 10km/h alatti szélben, nagyjából sík úton mérve) |
VÉGSEBESSÉG | 36 km/h |
TERHELHETŐSÉG | 125 kg |
MENETKÉSZ TÖMEG | 11.3 kg |
AKKUMULÁTOR FESZÜLTSÉGE | 36 V |
AKKUMULÁTOR KAPACITÁSA | 10.5 Ah |
AKKUMULÁTOR TÍPUSA | Lithium Ion Samsung cellákkal |
HEGYMÁSZÁSI KÉPESSÉG | 45 % |
GARANCIA AZ AKKURA | 1 év vagy 4000 km |
GARANCIA A MOTORRA | korlátlan |
GARANCIA A VÁZRA | 3 év |
TÖLTŐ | 41,5V 3A |
TÖLTÉSI IDŐ | 4 óra |
FOGYASZTÁS | 7.7 Wh/km |
VÁZ ANYAGA | Aluminium ötvözet |
ÁLLAPOT | Új |
MÉRET MENETKÉSZEN | 1020 x 1160 x 380 |
MÉRET ÖSSZECSUKVA | 970 x 330 x 145 |
SZÍN | Indigo |
VÍZ ÉS PORÁLLÓSÁG | IP54 |