GT versenysorozatban tesztelik az alternatív hajtásokat

Audi R8 LMS és Audi RS e-tron GT tanulmány

Mindketten Neckarsulmból származnak, a jelen és a jövő sportautóinak vonzerejét képviselik és tükrözik mindazt a szenvedélyt, amellyel az Audi fejleszti és építi autóit. Az Audi R8 LMS, mint sikeres GT3 versenyautó és az új Audi RS e-tron GT prototípus most először találkozik a világ legnagyobb GT3-as eseményén, a Spa-i 24 órás versenyen.

„Az Audi R8 és az RS e-tron GT prototípus kifejező formatervével a jelen és jövő sportosságát jelképezi, mind az utakon, mind pedig a versenypályán.” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője. „A magával ragadó Aud RS e-tron GT tanulmány tökéletes alap egy elektromos hajtással rendelkező, ígéretes koncepció számára a GT versenysorozatban, ahogy azt a Stéphane Ratel Organisation is megerősítette a GTX World Tour indításával.” A versenysorozat keretében a jövőben különböző alternatív hajtásrendszerek küzdenek meg egymással párhuzamos versenyeken. A szabályokat pedig úgy alkotják meg, hogy a leggyorsabb és egyben a leghatékonyabb autó legyen a győztes.

„Az Audi RS e-tron GT tanulmány az első, tisztán elektromos, nagyteljesítményű modell az Audi márkától, egyben az RS modellkínálat következő ikonikus darabja.” – véli Rolf Michl, az Audi Sport GmbH értékesítésért és marketingért felelős vezetője. „Ezzel új korszakot nyitunk az Audinál az RS jelöléssel bíró modellek világában.” Az Audi RS e-tron GT prototípus bepillantást enged a márka első, tisztán elektromos modellsorozatába, amely Németországban, a neckarsulmi Audi Böllinger Höfe üzemében gördül le a gyártósorról. A kisszériás gyártásra berendezkedett üzemben készült eddig az Audi R8, most pedig kibővítették, továbbfejlesztették és az új feladatnak megfelelően alakították azt át. A két, teljesen különböző hajtásrendszerrel szerelt autó integrált összeszerelését egy soron végző üzem teljesen egyedülálló a Volkswagen Csoporton belül.

A hagyományos R8 modellt alapul véve az Audi Sport ügyfélsport részlege 2009 óta már a GT3-as versenyautók második generációját építi, egyéb versenyváltozatok mellett. A hétvégén ötödik Spai-i összetett győzelméért harcba szálló modell elemeinek 50 százaléka megegyezik a sorozatgyártású modell részeivel. Mielőtt szombaton 15.30-kor felemelkedik a rajtzászló, az Audi RS e-tron GT prototípus mögött sorakozik fel a mezőny a 24 órás verseny felvezető körére és vezeti egyúttal a GT sorozatot egy izgalmas jövő felé.