Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbuszt tesztelt forgalomban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft.
Borsi Dávid, a BKK szóvivője az autóbusz szerdai bemutatásán elmondta, hogy a MAN Lion,s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben.
Kiemelte, a klímastratégiával összhangban a cél az, hogy a budapestiek egyre többször utazhassanak olyan járművekkel, amelyek nem bocsátanak ki károsanyagot. Ezért a BKK-nak fontos célja a környezetkímélő közlekedési alternatívák népszerűsítése.
Borsi Dávid kitért arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a budapesti mobilitási tervet, amelyben hangsúlyos szerep jut a környezetbarát közlekedés ösztönzésére. Ennek keretében fejlesztik a kerékáros infrastruktúrát, szervezik és részt vesznek az európai mobilitási héthez kapcsolódó programokban.
Szintén a környezettudatosság miatt kezdte el a BKK városi környezetben tesztelni a kizárólag elektromos hajtású járműveket. Ennek első állomása a most kétnapos tesztelésen átesett autóbusz, amellyel szintén egy fontos lépést tehetünk Budapest jövője érdekében – fogalmazott Borsi Dávid.
Hozzátette: az e-busz teszteket később is folytatják, számos, kizárólag árammal hajtott autóbuszt szeretnének valós forgalmi környezetben kipróbálni a jövőben. A cél az, hogy az ilyen típusú autóbuszok nagyobb arányban legyenek a flottában – mondta.
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbusz közlekedik a 105-ös busz vonalán a XIII. kerületi Gyöngyösi utcában 2020. szeptember 16-án. A MAN Lion,s City E típusú jármûvet Budapest számos európai nagyvárost megelõzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben. A jármûvet – amelyben 29 ülõhely van és 90 utas szállítására alkalmas – egy 240 kilowatt teljesítményû elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményû NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 – ideális használat esetén – 270 kilométert tud megtenni.
MTI/Máthé Zoltán
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbusz utastere bemutatóján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft. XI. kerületi telephelyén 2020. szeptember 16-án. A MAN Lion,s City E típusú jármûvet Budapest számos európai nagyvárost megelõzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben a 105-ös autóbusz vonalán. A jármûvet – amelyben 29 ülõhely van és 90 utas szállítására alkalmas – egy 240 kilowatt teljesítményû elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményû NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 – ideális használat esetén – 270 kilométert tud megtenni.
MTI/Máthé Zoltán
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbusz bemutatóján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft. XI. kerületi telephelyén 2020. szeptember 16-án. A MAN Lion,s City E típusú jármûvet Budapest számos európai nagyvárost megelõzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben a 105-ös autóbusz vonalán. A jármûvet – amelyben 29 ülõhely van és 90 utas szállítására alkalmas – egy 240 kilowatt teljesítményû elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményû NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 – ideális használat esetén – 270 kilométert tud megtenni.
MTI/Máthé Zoltán
Dorgai Balázs, a MAN termékmenedzsere az autóbusz műszaki adatairól többek között elmondta, a járművet – amelyben 29 ülőhely van és 90 utas szállítására alkalmas – egy 240 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményű NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 – ideális használat esetén – 270 kilométert tud megtenni.