Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Finnország szélsőséges hidegében tesztelték a Renault Trucks az E-Tech T Diamond Echo modellt

Miután 23 000 kilométert tett meg Európában, a Renault Trucks Diamond Echo elektrolumineszcens elektromos teherautója a finn Lappföldön zárta útját. Ez a végső szakasz, amelyet -19 ° C hőmérséklet jellemez, megmutatta az elektromos teherautók megbízhatóságát, még szélsőséges téli körülmények között is.

Mióta tavaly áprilisban elhagyta a gyártó székhelyét Lyonban, a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo, egy elektromos és elektrolumineszcens teherautó, 23 000 kilométert tett meg Európában. Franciaországon, Hollandián, az Egyesült Királyságon, Spanyolországon, Svájcon, Belgiumon és Németországon haladtak át, a közbenső töltés optimalizált kezelésének köszönhetően akár 700 km-es napi szakaszokat is elvégeztek. A Renault Trucks E-Tech T által egyetlen töltéssel elért leghosszabb távolság 360 km volt, egyetlen utazással Svájc és Németország között.

Az útbemutató utolsó szakaszában a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo 2024 decemberében indult Finnországba azzal a céllal, hogy bemutassa az elektromos teherautók teljesítményét szélsőséges éghajlati körülmények között. Finnországba érkezéskor a Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo 1600 kilométert tett meg Helsinki és Rovaniemi között Lappföldön, beleértve egy 250 km-es szakaszát egyetlen töltéssel és egy 700 km-es napot, két közbenső töltéssel. Ez az expedíció számos előre megfogalmazott ötletet eloszlatott az elektromos teherautók teljesítményéről szélsőséges hidegben.

Meggyőző eredmények szélsőséges hőmérsékleteken

A Finnországban elvégzett tesztek megerősítették, hogy az elektromos teherautók továbbra is teljes mértékben működőképesek, még kemény téli körülmények között is, ”

– magyarázta Régis Pierrelle-t, a Renault Trucks elektromos mobilitási üzemeltetési igazgatója.

A közhiedelemmel ellentétben nem találkoztunk olyan problémákkal, amelyek a távolsággal, a rendelkezésre állás töltésével vagy a töltési idővel kapcsolatosak. A fülke fűtése nem gyakorolt jelentős hatást a hatótávolságra, nagyrészt a Renault Trucks által kínált programozható előmelegítő rendszernek köszönhetően, amely optimalizálja az energiafogyasztást. ”

Ezekben a súlyos éghajlati körülmények között, amikor a hőmérséklet -19 ° C-ra esett, az elektromos teherautó a dízel teherautókhoz hasonló teljesítményszintet tartott fenn. A hideg enyhe növekedést okozott (10–15% között), elsősorban az összes típusú hajtóművet érintő általános tényezők miatt, mint például az aerodinamika és a téli gumiabroncsok.

Az egyik finnországi ügyfelünk azt is elmondta nekünk, hogy a múlt téli -30 ° C napon flottájának egyetlen teherautója indult a Renault Trucks elektromos modelljével. A dízel teherautók az AdBlue kristályosodása miatt földeltek

– tette hozzá Régis Pierrelle. Ez további bizonyítékot nyújt az elektromos teherautók megbízhatóságára szélsőséges hidegben.

Ezzel az utolsó lépéssel a Renault Trucks egy éves gyakorlati demonstrációt indít az elektromos megoldások működőképességéről és megbízhatóságáról. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!