Finnország szélsőséges hidegében tesztelték a Renault Trucks az E-Tech T Diamond Echo modellt

Miután 23 000 kilométert tett meg Európában, a Renault Trucks Diamond Echo elektrolumineszcens elektromos teherautója a finn Lappföldön zárta útját. Ez a végső szakasz, amelyet -19 ° C hőmérséklet jellemez, megmutatta az elektromos teherautók megbízhatóságát, még szélsőséges téli körülmények között is.
Mióta tavaly áprilisban elhagyta a gyártó székhelyét Lyonban, a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo, egy elektromos és elektrolumineszcens teherautó, 23 000 kilométert tett meg Európában. Franciaországon, Hollandián, az Egyesült Királyságon, Spanyolországon, Svájcon, Belgiumon és Németországon haladtak át, a közbenső töltés optimalizált kezelésének köszönhetően akár 700 km-es napi szakaszokat is elvégeztek. A Renault Trucks E-Tech T által egyetlen töltéssel elért leghosszabb távolság 360 km volt, egyetlen utazással Svájc és Németország között.
Az útbemutató utolsó szakaszában a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo 2024 decemberében indult Finnországba azzal a céllal, hogy bemutassa az elektromos teherautók teljesítményét szélsőséges éghajlati körülmények között. Finnországba érkezéskor a Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo 1600 kilométert tett meg Helsinki és Rovaniemi között Lappföldön, beleértve egy 250 km-es szakaszát egyetlen töltéssel és egy 700 km-es napot, két közbenső töltéssel. Ez az expedíció számos előre megfogalmazott ötletet eloszlatott az elektromos teherautók teljesítményéről szélsőséges hidegben.


Meggyőző eredmények szélsőséges hőmérsékleteken
“A Finnországban elvégzett tesztek megerősítették, hogy az elektromos teherautók továbbra is teljes mértékben működőképesek, még kemény téli körülmények között is, ”
– magyarázta Régis Pierrelle-t, a Renault Trucks elektromos mobilitási üzemeltetési igazgatója.
“A közhiedelemmel ellentétben nem találkoztunk olyan problémákkal, amelyek a távolsággal, a rendelkezésre állás töltésével vagy a töltési idővel kapcsolatosak. A fülke fűtése nem gyakorolt jelentős hatást a hatótávolságra, nagyrészt a Renault Trucks által kínált programozható előmelegítő rendszernek köszönhetően, amely optimalizálja az energiafogyasztást. ”
Ezekben a súlyos éghajlati körülmények között, amikor a hőmérséklet -19 ° C-ra esett, az elektromos teherautó a dízel teherautókhoz hasonló teljesítményszintet tartott fenn. A hideg enyhe növekedést okozott (10–15% között), elsősorban az összes típusú hajtóművet érintő általános tényezők miatt, mint például az aerodinamika és a téli gumiabroncsok.


“Az egyik finnországi ügyfelünk azt is elmondta nekünk, hogy a múlt téli -30 ° C napon flottájának egyetlen teherautója indult a Renault Trucks elektromos modelljével. A dízel teherautók az AdBlue kristályosodása miatt földeltek”
– tette hozzá Régis Pierrelle. Ez további bizonyítékot nyújt az elektromos teherautók megbízhatóságára szélsőséges hidegben.
Ezzel az utolsó lépéssel a Renault Trucks egy éves gyakorlati demonstrációt indít az elektromos megoldások működőképességéről és megbízhatóságáról.