Finnország szélsőséges hidegében tesztelték a Renault Trucks az E-Tech T Diamond Echo modellt

Miután 23 000 kilométert tett meg Európában, a Renault Trucks Diamond Echo elektrolumineszcens elektromos teherautója a finn Lappföldön zárta útját. Ez a végső szakasz, amelyet -19 ° C hőmérséklet jellemez, megmutatta az elektromos teherautók megbízhatóságát, még szélsőséges téli körülmények között is.

Mióta tavaly áprilisban elhagyta a gyártó székhelyét Lyonban, a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo, egy elektromos és elektrolumineszcens teherautó, 23 000 kilométert tett meg Európában. Franciaországon, Hollandián, az Egyesült Királyságon, Spanyolországon, Svájcon, Belgiumon és Németországon haladtak át, a közbenső töltés optimalizált kezelésének köszönhetően akár 700 km-es napi szakaszokat is elvégeztek. A Renault Trucks E-Tech T által egyetlen töltéssel elért leghosszabb távolság 360 km volt, egyetlen utazással Svájc és Németország között.

Az útbemutató utolsó szakaszában a Renault Trucks E-Tech Diamond Echo 2024 decemberében indult Finnországba azzal a céllal, hogy bemutassa az elektromos teherautók teljesítményét szélsőséges éghajlati körülmények között. Finnországba érkezéskor a Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo 1600 kilométert tett meg Helsinki és Rovaniemi között Lappföldön, beleértve egy 250 km-es szakaszát egyetlen töltéssel és egy 700 km-es napot, két közbenső töltéssel. Ez az expedíció számos előre megfogalmazott ötletet eloszlatott az elektromos teherautók teljesítményéről szélsőséges hidegben.

Meggyőző eredmények szélsőséges hőmérsékleteken

A Finnországban elvégzett tesztek megerősítették, hogy az elektromos teherautók továbbra is teljes mértékben működőképesek, még kemény téli körülmények között is, ”

– magyarázta Régis Pierrelle-t, a Renault Trucks elektromos mobilitási üzemeltetési igazgatója.

A közhiedelemmel ellentétben nem találkoztunk olyan problémákkal, amelyek a távolsággal, a rendelkezésre állás töltésével vagy a töltési idővel kapcsolatosak. A fülke fűtése nem gyakorolt jelentős hatást a hatótávolságra, nagyrészt a Renault Trucks által kínált programozható előmelegítő rendszernek köszönhetően, amely optimalizálja az energiafogyasztást. ”

Ezekben a súlyos éghajlati körülmények között, amikor a hőmérséklet -19 ° C-ra esett, az elektromos teherautó a dízel teherautókhoz hasonló teljesítményszintet tartott fenn. A hideg enyhe növekedést okozott (10–15% között), elsősorban az összes típusú hajtóművet érintő általános tényezők miatt, mint például az aerodinamika és a téli gumiabroncsok.

Az egyik finnországi ügyfelünk azt is elmondta nekünk, hogy a múlt téli -30 ° C napon flottájának egyetlen teherautója indult a Renault Trucks elektromos modelljével. A dízel teherautók az AdBlue kristályosodása miatt földeltek

– tette hozzá Régis Pierrelle. Ez további bizonyítékot nyújt az elektromos teherautók megbízhatóságára szélsőséges hidegben.

Ezzel az utolsó lépéssel a Renault Trucks egy éves gyakorlati demonstrációt indít az elektromos megoldások működőképességéről és megbízhatóságáról. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!