Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Facelift után is ötcsillagos a Golf

Az Euro NCAP a napokban közzétette tíz új autó friss biztonsági tesztjét, és ezek közül nyolc lett ötcsillagos. Csupán két modellnek kellett megelégednie 4 csillaggal: a Citroën C5 X mellett a Renault által a kínai Jiangling Motors csoporttal közösen kifejlesztett Mobilize Limo nem érte el a legjobb eredményt.

Ezúttal ejtsünk szót a felfrissített, nyolcadik generációs Golfról.

A megújult VW Golf 8 öt csillagot kapott. A Golf 8-at először 2019-ben tesztelte az Euro NCAP, de a modellt nemrég ellátták egyebek között az első ülések közé fújódó középlégzsákkal, új övfeszítőkkel és fáradtságérzékelő rendszerrel, amelyek ismét öt csillaghoz juttatták a Volkswagen ikonját.

Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét. Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárásban – mégpedig nagy sikerrel.

Az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen szerint „Nagy nyomás nehezedik az autógyártókra, hogy meghosszabbítsák járműveik élettartamát, különösen a belsőégésű motoros autókét, amelyeket hamarosan teljesen elektromos modellek váltanak fel. A legtöbb járműgyártó ezért hajlamos kihagyni a folyamatos biztonsági fejlesztést, néhányan pedig még a biztonsági csökkentéseket is fontolgathatják az árverseny miatt. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan javítja a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és a versenytársakkal.”

Az első ülések – a szériafelszereltséghez tartozó – medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközéskor nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, valamint a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba került.

A „vezetői segédrendszerek” („Assist Systems”) kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol többek között az automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Ugyancsak kedvezően alakította az eredményt az egyaránt az alapfelszereltséget bővítő vezetőfigyelmeztető-rendszer (Driver Alert) és a bekanyarodás-asszisztens.

Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszélynél milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

dasblog.hu