Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
Az Aurrigo Auto-Shuttle autonóm buszt jelenleg a Cseh Köztársaságban és az Egyesült Királyságban tesztelik, és a vállalat azt tervezi, hogy a közeljövőben eltávolítja az emberi kezelőt.
Az Egyesült Királyságban található Aurrigo bemutatta Auto-Shuttle-jét, mint a Living Lab for Autonomous Electric Vehicles projekt kijelölt autonóm járművét. A kezdeményezés célja, hogy felmérje a járművezető nélküli tömegközlekedésben rejlő lehetőségeket Európában.
Eleinte az Auto-Shuttle-ekben egy emberi kezelő található, aki hiba esetén átveszi az irányítást. Aurrigo azonban hamarosan azt tervezi, hogy eltávolítja az emberi kezelőket, és helyükre egy távoli felügyelőt rendel, aki fizikailag nincs a buszon, de még mindig átveheti az irányítást, ha valami rosszul sülne el. Ezzel azt reméli, hogy hozzászoktatják a versenyzőket a sofőr nélküli busz használatához, miközben a teljesen autonóm technológiát fejlesztik.
„A városoknak olyan kihívásokkal kell szembenézniük, mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a kerékpárosok és gyalogosok biztonságának és mobilitásának javítása, valamint a polgárok életminőségének javítása. A sofőr nélküli transzferek vagy pod-ok megváltoztathatják a városok életét, mivel ezeknek a kihívásoknak a megoldására alkalmasak” – mondta Bani Anvari, a University College London professzora, aki az Aurrigóval együtt dolgozik ezen a projekten.
„A LivingLAPT fenntartható, sofőr nélküli transzfer- és logisztikai szolgáltatásokat fog nyújtani különböző európai városok között azáltal, hogy fokozatosan megszünteti a biztonsági sofőrök szükségességét a transzferekben, és a távoli üzemeltetők felé fordul, akik egyszerre több szolgáltatást is figyelmen kívül hagynak.”
Az Aurrigo az Európai Unió által finanszírozott Living Lab for Autonomous Electric Vehicles szervezettel dolgozik együtt, és ezt a projektet a University College of London vezeti. A gyártó Auto-Shuttle járművei jelenleg a csehországi Prágában és Brünnben, valamint az Egyesült Királyságban, Milton Keynesben közlekednek.
„Ez az első Auto-Shuttle bevetése Európában az Aurrigo számára, és nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen rangos partnercsoporttal együtt dolgozhatunk az autonóm tömegközlekedés ezen fontos lépése felé” – mondta David Keene, az Aurrigo vezérigazgatója.
„Prága középkori, macskaköves utcái, amelyeket azelőtt építettek, hogy autókról vagy buszokról álmodtak volna, éles ellentétben állnak Milton Keynes modern útjaival, ami jól mutatja a több városban történő tesztelés fontosságát” – tette hozzá.
Az Auto-Shuttle a LiDAR technológiára, valamint a kamerákra és az Aurrigo saját fejlesztésű szoftverére támaszkodik, hogy tiszta, következetes képet adjon a körülötte lévő világról. A vállalat azt állítja, hogy robusztus biztonsági keretrendszerrel dolgozik annak érdekében, hogy technológiáját felelősségteljesen terjessze ki.