Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Euro NCAP teszteredmények

A Euro NCAP ebben a hónapban három új modellt vetett alá szigorú tesztjeinek: a Cupra Tavascan sportos elektromos SUV-ját, az MG HS SUV-ját és a Ford Tourneo Courier egyterűjét. A két SUV megszerezte a Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítését. A Ford új egyterűje viszont gyengébb, háromcsillagos eredményt ért el, de a vállalat ígéretet tett a fejlesztésekre.

A Cupra márka a SEAT sportosabb modelljeit képviseli, és az új Tavascan is hű maradt ehhez az irányvonalhoz. Az autó esztétikai vonzereje mellett magas szintű biztonságot nyújt az utasoknak, beleértve a gyermekeket is. Az aktív motorháztető védi a gyalogosokat, és a jármű gyorsan és hatékonyan reagál a kerékpárosok és motorosok jelenlétére a közlekedésben. Az alapfelszereltség része az indirekt vezető-állapotfigyelő rendszer, amely észleli a vezető fáradtságát, bár a figyelemelterelődését nem. A sávtartó rendszer finoman korrigálja a jármű irányát, ha elkezd kisodródni, kritikus helyzetekben pedig aktívan beavatkozik. Az intelligens adaptív tempomat (iACC) pedig alkalmazkodik a sebességhatárokhoz és az útviszonyokhoz. Összességében a Tavascan figyelemre méltó, ötcsillagos eredménnyel zárta a teszteket.

Az MG HS-t legutóbb 2019-ben tesztelte a Euro NCAP, amikor ötcsillagos minősítést kapott. Azóta a tesztprotokoll kétszer is szigorodott, de az MG lépést tartott a fejlesztésekkel, így a közepes méretű SUV 2024-ben is megszerezte az ötcsillagos minősítést. Ez jól mutatja, hogy a Euro NCAP továbbra is jelentős hatással van a járműbiztonságra, és hogy a gyártók, például az MG, elkötelezettek amellett, hogy alkalmazkodjanak és autóikat egyre magasabb teljesítményszintre fejlesszék. Az autó megfelelő védelmet nyújt a gyalogosok és kerékpárosok számára, és hatékony autonóm vészfékrendszerrel (AEB) van felszerelve, amely különböző sérülékeny úthasználókra is reagál. Emellett a jármű rendelkezik ún. „ajtónyitási balesetek” – az ajtó hirtelen nyílik ki egy hátulról érkező kerékpáros elé – elleni védelemmel is. Az eredmények alapján az MG HS méltó az ötcsillagos értékelésre a Euro NCAP 2024-es tesztjei szerint is.

A Ford Transit Courier haszongépjármű, amelyre a Tourneo Courier személyautó változata épül, 2024-ben platina minősítést kapott a Euro NCAP-től az aktív biztonsági technológiák alkalmazásának magas szintje miatt. Ugyanakkor, más eredmény született, amikor a járművet a Euro NCAP személyautó-protokollja szerint tesztelték. Az oldalirányú ütközéses teszt során a hátsó üléssorban ülő kisebb testméretű nő fejének védelme gyenge minősítést kapott. Ez a hátsó biztonsági övek, az előfeszítők és a terheléskorlátozók gyenge teljesítményére utal. Az autó háromcsillagos értékelése meglepően közepes eredmény a Fordtól, de az Euro NCAP tudomása szerint a gyártó fejlesztéseket tervez a közeljövőben, és az új változat 2025-ben újraértékelésre kerül majd.

A Euro NCAP szigorú elvárásokat támaszt a gyártókkal szemben, ám szorosan együttműködünk az iparággal, hogy olyan tervezési változtatásokat ösztönözzünk, amelyek életeket menthetnek. Ahogy protokolljainkat tovább szigorítjuk – új irányelvekkel a biztonsági technológiákra és a sérülékeny közlekedők védelmére fókuszálva –, gondoskodunk arról, hogy az új autójában alapfelszereltségként megtalálható legyen a lehető legjobb biztonsági rendszer, amely maximálisan biztonságossá teszi az utazást. A Euro NCAP 2026-os protokolljai már elérhetők az iparág számára, bemutatva azokat a jövőbeni biztonsági újításokat, amelyekkel bővül a tesztprogramunk. – Dr. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!