Egymás után ötödik elsőséget hozta el a Scania a Zöld Tehergépjármű teszten
Immár az ötödik egymást követő évben is a Scania nyerte meg a hőn áhított német Zöld Tehergépjármű (Green Truck) címet. A rangos sajtótesztet két vezető németországi szaklap szervezi, és az évek során a távolsági fuvarozás hatékonyságának egyfajta világbajnokságává nőtte ki magát.
„Elsőként a »teljes siker« és az »ügyfeleknek kínált érték« kifejezések jutnak eszembe” – mondja Stefan Dorski, a Scania Group rangidős alelnöke, a Scania Trucks vezetője a vállalat a Zöld Tehergépjármű (Green Truck) teszten aratott legújabb győzelme kapcsán, amellyel a gyártó gyakorlatilag minden versenytársat az örök második helyezettek közé sorolt.
„Elméletileg lehetetlen feladat lenne ezt a tesztet öt egymást követő évben megnyerni, ám mi mégis megtettük. Én ebben annak abszolút bizonyítékát látom, hogy miként támogatja a Scania hajtáslánc-technikája ügyfeleinket a legjobb teljes üzemeltetési gazdaságosság elérését célzó folyamatos törekvéseikben.”
A Zöld Tehergépjármű tesztet a Trucker és a VerkehrsRundschau német szaklapok szervezik, és a 2021-es teszt a korábbiakhoz hasonlóan megerőltető volt. A szervezők 32 tonna szerelvényössztömeggel és legfeljebb 430 lóerővel indították útnak a tehergépjárműveket a Münchentől északra található 342,8 kilométer hosszú tesztútvonalon. Idén a Scania egy R 410 nyerges vontatót nevezett be, amely a többi versenyzőt maga mögé utasító eredményt produkált: a jármű átlagfogyasztása a mérések alapján 23,53 liter/100 kilométerre adódott, miközben a Scania érte el a legnagyobb átlagsebességet, 80,60 kilométer/órát. Ezek nem kis teljesítmények, ha figyelembe vesszük, hogy a tesztút egyes szakaszai igen nagy kihívásokat és meredek emelkedőket jelentenek.
A tesztet szigorúan felügyelik, és azt közúton, autópályás és országúti szakaszokon végzik. Az eredményeket esetlegesen befolyásoló tényezők – például a forgalom és az időjárás – hatását egy referencia-teherautó segítségével kompenzálják. Minden tehergépjárműre ugyanolyan gumiabroncsokat szerelnek, amelyeket ráadásul azonos kopás és nyomás jellemez.
Ez a Scania R 410 a szó minden értelmében „zöld”: ez a legújabb azon öt Scania tehergépjárműből, amelyek megnyerték a neves Zöld Tehergépjármű címet. Az évenként megrendezett német sajtótesztet a távolsági fuvarozás üzemanyag-fogyasztási és hatékonysági világbajnokságaként tartják számon.
„A leghatékonyabb tehergépjárművekből álló kínálat nemcsak a Scania génjeinek része, hanem egy folyamatos törekvésünk is. Ez egyúttal rendkívül fontos az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, valamint a tudományos alapokon felállított céljaink elérésért” – mondja Dorski. „Bár a villamosítás már úton van, a leghatékonyabb belső égésű erőforrások szükségesek a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény céljainak teljesítéséhez, és e téren erős a Scania elkötelezettsége.”
Összegyűjtötte öt győztes Zöld Tehergépjárművét a Scania egy fotó erejéig és egy kis ünneplésre 2021 áprilisában. A korábbi sajtótesztjárművek a második életükben a Scania kutatás-fejlesztés tesztjárműveiként szolgálnak Södertäljében – nincs esélyük a nyugdíjazásra, bármennyire is megérdemelnék.
A Scania a sajtóteszteket a fejlesztési folyamataiban igen jelentős szempontként tartja számon. Ezek igen fontosak a potenciális vásárlók számára, hiszen a sajtótesztek és a független újságírók által végzett mérések a piacon elérhető legrelevánsabb fogyasztói információk.
„Vannak, akik úgy gondolják, hogy a sajtótesztre szánt teherautókat »felkészítik«, vagy azokat kifejezetten erre a célra gyártják. Nos ez nem igaz” – magyarázza Dorski. „Ezek a rendes sorozatgyártásban készülő tehergépjárművek, ugyanolyanok, mint amilyeneket az ügyfelek rendelhetnek. Ezek bevallottan megfelelő bánásmódban és karbantartásban részesülnek, ám én ezt a hozzáállást minden teherjármű-tulajdonosnak ajánlom. A Zöld Tehergépjármű és az egyéb sajtóteszteken győztes Scania modellekben az az igazán nagyszerű, hogy ezek ugyanolyan járművek, mint amiket az ügyfeleink a mindennapi munkájukban használnak.”