Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egy 25 éve tartott autóteszt indított el mindent

EQE_Mue-Split Bremsung EQE_Mue-Split Bremsung

Folyamatos innováció a valós balesetek elemzésén keresztül
A Csoport saját Balesetkutató egysége, amely 1969-es alapítása óta több mint 5000 valós balesetet tudományosan elemzett és rekonstruált, értékes eredményekkel látja el a tervezőket és a fejlesztőket. A cél: megérteni, hogyan történnek balesetek, hogyan hatnak az ütközések az autóban ülőkre, és hogyan lehetett volna megelőzni azokat. Mivel a baleseti minták világszerte eltérőek, a Mercedes-Benznek újra és újra alkalmazkodnia kell. Például az Accident Research egység Kínában és Indiában is felállított olyan csapatokat, amelyek a kiterjesztett valóság segítségével gyorsan információt cserélhetnek a sindelfingeni csapatokkal. Ezek a csapatok ellenőrzik és értékelik a Csoport „valós életstratégiáját”, azaz a valós balesetek során világszerte. Sok országban több a halálos kimenetelű kint, mint a járművek belsejében, ezért a Mercedes-Benz fejlesztői azt a kérdést is vizsgálják, hogyan lehetne a jövőben növelni a gyalogosok, kerékpárosok, motorosok, riksás vagy e-robogó használói védelmét.

Életmentés az adatokkal és a potenciálisan magas kockázatú helyek azonosítása
Egy új megközelítés segíti a Mercedes-Benzt céljai elérésében: a járművek adatainak elemzése, amely életeket menthet. Az első európai városok egyikeként London a Mercedes-Benzzel párosul annak kutatása érdekében, hogy a csillaggal ellátott járművek anonimizált adatai hogyan tehetik biztonságosabbá a város útjait mindenki számára. A „Mercedes-Benz Road Safety Dashboard”-t erre a célra fejlesztették ki. A digitális eszköz képes azonosítani a nagyobb kockázatú városi helyeket, mielőtt egy esemény bekövetkezne. A pontos GPS-helyre vonatkozó egyedi riasztások automatikusan azonosítják a lehetséges ütközési pontokat, amelyeket egy intelligens algoritmus azonnal elemzi. Ez csak akkor történik meg, ha a járművezető hozzájárult a jármű anonimizált adatainak kezeléséhez.

A „Mercedes-Benz Közlekedésbiztonsági Irányítópult” a felelős helyi feleknek az ütközések lehetséges veszélypontjait mutatja az útitérképen: könnyen használható, felhasználóbarát és sok információval a célorientált cselekvéshez. A hangsúly elsősorban a legsebezhetőbb, védtelenebb közlekedőkön van: a gyalogosokon és a kerékpárosokon. Ezért Londonban elsőbbséget élveznek az iskolák, óvodák és egyetemek körüli zónák kockázatos helyzetei.

Hollandiában is indult egy hasonló projekt, amely minden autópályát és vidéki országutat felmér. A cél a veszélyes útszakaszok azonosítása és biztonságosabbá tétele javasolt építési intézkedésekkel. A Limburg régióban végrehajtott kísérleti projekt pedig még télen is észleli a hirtelen fekete jeget, figyelmeztetve a többi járművet és a forgalomirányító központot.

Egy pillantás a Mercedes-Benz történetébe – 1. rész:

A fékek és a fékvezérlő rendszerek fejlődése
A 20. század közepétől felgyorsult a fékfejlesztés: 1963-tól minden Mercedes-Benz személygépkocsiban hidraulikus, kétkörös fékrendszert szereltek fel. 1978-ban az ABS blokkolásgátló rendszer mérföldkövet jelentett az aktív biztonságban. Lehetővé tette a járművek kormányozhatóságát még vészfékezés közben is. A kifejezetten versenyzésre kifejlesztett ABS-t 1990-ben egy Mercedes-Benz 190 E 2.5 16 Evolution II versenytúraautó követte.

Az 1995-ben alapfelszereltségként bevezetett ESP® elektronikus menetstabilizáló program többek között az egyes kerekek célzott fékezésével csökkenti a megcsúszási mozgásokat. A BAS Brake Assist első generációját 1996-ban mutatták be. A rendszer észleli a vészfékezéskor jelentkező helyzeteket, és automatikusan felállítja a maximális fékerőt. Az első DISTRONIC 1998-ban debütált; mentesíti a vezetőt a fékezési és gyorsítási kötelezettségek alól mozgó forgalomban.

Az új évezredben a Mercedes-Benz asszisztensrendszerek egyre szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, hálózatba kapcsolódnak és integrálódnak – és a fékek gyakran szerepet játszanak itt, a BAS PLUS-tól (2005) a PRE-SAFE® fékezésig autonóm részleges fékezéssel (2006). és autonóm vészfékezés (2009) az Active Brake Assist-hez, amely ma már más gépjárműveket, kerékpárokat, gyalogosokat és egyebeket is képes észlelni. A Mercedes-Benz féktechnológiája a biztonsággal kapcsolatos asszisztensrendszerek szerves részét képezi – amelyet ugyanazzal az egyértelmű innovációs szándékkal fejlesztettek ki, amely a mérnököket több mint 100 évvel ezelőtt.

Egy pillantás a Mercedes-Benz történetébe – 2. rész:

A passzív biztonság feltalálása
Az egyre jobb passzív biztonsági megoldások iránti törekvés a Mercedes-Benz DNS-ének része. Ha baleset történik, ezek a rendszerek a lehető legjobban javítják az utasok kimenetelét. A modern biztonsági karosszéria premierje a W111-es sorozat Mercedes-Benz „tailfin” luxuslimunáiban 1959-ben mérföldkövet jelentett a technológia történetében.

A merev utascellákat elöl és hátul meghatározott deformálható területekkel („gyűrődési zónákkal”) Barényi Béla fejlesztette ki, és 1951-ben szabadalmaztatta. 1959-től a Mercedes-Benz szisztematikus balesetkutatásba kezdett töréstesztekkel. Ugyanakkor az innovatív megoldások gyors ütemben fejlődtek tovább. Ilyen például az 1960-as években a teleszkópos kormányoszlopos biztonsági kormányrendszer és az ütközéscsillapítós kormánykerék.

1981-ben a vezetőoldali légzsák először lépett fel a világ színpadára. Ez a rendkívül hatékony rögzítőrendszer, amely a biztonsági övvel párhuzamosan működik, akkor aktiválódik, amikor a vezérlőegység súlyos balesetet észlel. Az utasoldali légzsák hat évvel később következett. A még nagyobb teljesítménnyel rendelkező passzív biztonsági megoldások iránti törekvés, amely az új évezredben még nagyobb lendületet kapott, olyan rendszereket eredményezett, amelyek egyre inkább használnak intelligens elektronikát. Ezek a rendszerek az integrált járműbiztonság koncepciójának részét képezik. A mérföldkövek itt a 2002-ben bevezetett PRE-SAFE® előrejelző utasvédelmi rendszer, valamint az intelligens hajtás koncepciója intuitív, intelligens technológiáival 2013-ban.

[1] Vezetőtámogató és biztonsági rendszereink segédeszközök, és nem mentesítik Önt vezetői felelőssége alól. Kérjük, vegye figyelembe a használati útmutató utasításait és az ott leírt rendszerkorlátokat.