Egy 25 éve tartott autóteszt indított el mindent
Folyamatos innováció a valós balesetek elemzésén keresztül
A Csoport saját Balesetkutató egysége, amely 1969-es alapítása óta több mint 5000 valós balesetet tudományosan elemzett és rekonstruált, értékes eredményekkel látja el a tervezőket és a fejlesztőket. A cél: megérteni, hogyan történnek balesetek, hogyan hatnak az ütközések az autóban ülőkre, és hogyan lehetett volna megelőzni azokat. Mivel a baleseti minták világszerte eltérőek, a Mercedes-Benznek újra és újra alkalmazkodnia kell. Például az Accident Research egység Kínában és Indiában is felállított olyan csapatokat, amelyek a kiterjesztett valóság segítségével gyorsan információt cserélhetnek a sindelfingeni csapatokkal. Ezek a csapatok ellenőrzik és értékelik a Csoport „valós életstratégiáját”, azaz a valós balesetek során világszerte. Sok országban több a halálos kimenetelű kint, mint a járművek belsejében, ezért a Mercedes-Benz fejlesztői azt a kérdést is vizsgálják, hogyan lehetne a jövőben növelni a gyalogosok, kerékpárosok, motorosok, riksás vagy e-robogó használói védelmét.
Életmentés az adatokkal és a potenciálisan magas kockázatú helyek azonosítása
Egy új megközelítés segíti a Mercedes-Benzt céljai elérésében: a járművek adatainak elemzése, amely életeket menthet. Az első európai városok egyikeként London a Mercedes-Benzzel párosul annak kutatása érdekében, hogy a csillaggal ellátott járművek anonimizált adatai hogyan tehetik biztonságosabbá a város útjait mindenki számára. A „Mercedes-Benz Road Safety Dashboard”-t erre a célra fejlesztették ki. A digitális eszköz képes azonosítani a nagyobb kockázatú városi helyeket, mielőtt egy esemény bekövetkezne. A pontos GPS-helyre vonatkozó egyedi riasztások automatikusan azonosítják a lehetséges ütközési pontokat, amelyeket egy intelligens algoritmus azonnal elemzi. Ez csak akkor történik meg, ha a járművezető hozzájárult a jármű anonimizált adatainak kezeléséhez.
A „Mercedes-Benz Közlekedésbiztonsági Irányítópult” a felelős helyi feleknek az ütközések lehetséges veszélypontjait mutatja az útitérképen: könnyen használható, felhasználóbarát és sok információval a célorientált cselekvéshez. A hangsúly elsősorban a legsebezhetőbb, védtelenebb közlekedőkön van: a gyalogosokon és a kerékpárosokon. Ezért Londonban elsőbbséget élveznek az iskolák, óvodák és egyetemek körüli zónák kockázatos helyzetei.
Hollandiában is indult egy hasonló projekt, amely minden autópályát és vidéki országutat felmér. A cél a veszélyes útszakaszok azonosítása és biztonságosabbá tétele javasolt építési intézkedésekkel. A Limburg régióban végrehajtott kísérleti projekt pedig még télen is észleli a hirtelen fekete jeget, figyelmeztetve a többi járművet és a forgalomirányító központot.
Egy pillantás a Mercedes-Benz történetébe – 1. rész:
A fékek és a fékvezérlő rendszerek fejlődése
A 20. század közepétől felgyorsult a fékfejlesztés: 1963-tól minden Mercedes-Benz személygépkocsiban hidraulikus, kétkörös fékrendszert szereltek fel. 1978-ban az ABS blokkolásgátló rendszer mérföldkövet jelentett az aktív biztonságban. Lehetővé tette a járművek kormányozhatóságát még vészfékezés közben is. A kifejezetten versenyzésre kifejlesztett ABS-t 1990-ben egy Mercedes-Benz 190 E 2.5 16 Evolution II versenytúraautó követte.
Az 1995-ben alapfelszereltségként bevezetett ESP® elektronikus menetstabilizáló program többek között az egyes kerekek célzott fékezésével csökkenti a megcsúszási mozgásokat. A BAS Brake Assist első generációját 1996-ban mutatták be. A rendszer észleli a vészfékezéskor jelentkező helyzeteket, és automatikusan felállítja a maximális fékerőt. Az első DISTRONIC 1998-ban debütált; mentesíti a vezetőt a fékezési és gyorsítási kötelezettségek alól mozgó forgalomban.
Az új évezredben a Mercedes-Benz asszisztensrendszerek egyre szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, hálózatba kapcsolódnak és integrálódnak – és a fékek gyakran szerepet játszanak itt, a BAS PLUS-tól (2005) a PRE-SAFE® fékezésig autonóm részleges fékezéssel (2006). és autonóm vészfékezés (2009) az Active Brake Assist-hez, amely ma már más gépjárműveket, kerékpárokat, gyalogosokat és egyebeket is képes észlelni. A Mercedes-Benz féktechnológiája a biztonsággal kapcsolatos asszisztensrendszerek szerves részét képezi – amelyet ugyanazzal az egyértelmű innovációs szándékkal fejlesztettek ki, amely a mérnököket több mint 100 évvel ezelőtt.
Egy pillantás a Mercedes-Benz történetébe – 2. rész:
A passzív biztonság feltalálása
Az egyre jobb passzív biztonsági megoldások iránti törekvés a Mercedes-Benz DNS-ének része. Ha baleset történik, ezek a rendszerek a lehető legjobban javítják az utasok kimenetelét. A modern biztonsági karosszéria premierje a W111-es sorozat Mercedes-Benz „tailfin” luxuslimunáiban 1959-ben mérföldkövet jelentett a technológia történetében.
A merev utascellákat elöl és hátul meghatározott deformálható területekkel („gyűrődési zónákkal”) Barényi Béla fejlesztette ki, és 1951-ben szabadalmaztatta. 1959-től a Mercedes-Benz szisztematikus balesetkutatásba kezdett töréstesztekkel. Ugyanakkor az innovatív megoldások gyors ütemben fejlődtek tovább. Ilyen például az 1960-as években a teleszkópos kormányoszlopos biztonsági kormányrendszer és az ütközéscsillapítós kormánykerék.
1981-ben a vezetőoldali légzsák először lépett fel a világ színpadára. Ez a rendkívül hatékony rögzítőrendszer, amely a biztonsági övvel párhuzamosan működik, akkor aktiválódik, amikor a vezérlőegység súlyos balesetet észlel. Az utasoldali légzsák hat évvel később következett. A még nagyobb teljesítménnyel rendelkező passzív biztonsági megoldások iránti törekvés, amely az új évezredben még nagyobb lendületet kapott, olyan rendszereket eredményezett, amelyek egyre inkább használnak intelligens elektronikát. Ezek a rendszerek az integrált járműbiztonság koncepciójának részét képezik. A mérföldkövek itt a 2002-ben bevezetett PRE-SAFE® előrejelző utasvédelmi rendszer, valamint az intelligens hajtás koncepciója intuitív, intelligens technológiáival 2013-ban.
[1] Vezetőtámogató és biztonsági rendszereink segédeszközök, és nem mentesítik Önt vezetői felelőssége alól. Kérjük, vegye figyelembe a használati útmutató utasításait és az ott leírt rendszerkorlátokat.