Dobozos az igazi
Az úgy történt, hogy az Express Medical Kft. egy megrendelés telesítéseként ismét tucatnyi kórházi ágyat szállított volna vidékre, de épp’ nem volt megfelelő teherautó.
Mivel úgy véltem, jó kapcsolatban vagyok a cég vezetőivel, gondoltam, megpróbálok segíteni nekik, így felvettem hát a kapcsolatot Dános Andrással, az Opel Magyarország PR vezetőjével, aki némi utánjárást követően a „flottaosztályhoz” irányított, ahol szerencsére szinte azonnal a rendelkezésünkre bocsátottak egy Opel Movano teherautót.
Az autót ugyebár én egyeztettem és én állok kapcsolatban az autós cégekkel évtizedek óta, így természetes volt, hogy én is megyek el a gépért – én veszem azt át és én vállalom a felelősséget érte…
Amikor megláttam, hogy a nagyobb, dobozos Movano érkezett a kórházi eszközök logisztikázására, kissé elgondolkodtam, hogy hogyan is fogok kikanyarodni az Opel Magyarországtól a „lenti kijáratnál”.
Aztán az első két kanyar után már éreztem is, hogy simán és viszonylag könnyen abszolválható a „feladat”.
Az oldalsó tükröknek köszönhetően ugyanis nagyon gyorsan rá lehet érezni a gép szélességere, hosszára.
A magasságát kicsit tovább tart megszokni, de valamit valamiért…
Az alvázra szerelt nagy dobozban simán fel lehet állni, akár keresztben is elférünk fekve, illetve a vezetőfülke fölött is van egy nagy rakodóhely.
Szóval kiálltam sikeresen a géppel és mar adtam is tovább a masinát, hogy az egészségügyi termékeket forgalmazó cég vezetői mielőbb indulhassanak, és az ágyak mielőbb célba érjenek.
Persze, a start előtt még lecsekkoltuk, hogyan is nyitható, zárható a raktér hátsó ajtaja, valamint a létraalvázra szerelt kis lenyitható „lépcsősor”.
Utóbbi annyira okos és hasznos megoldás, hogy megfogalmazni is nehéz…
Elindultak hat a kórházi eszközök útjukra, én meg két nappal később találkoztam újra a Movanoval, hogy visszavigyem a parkolóba.
Aztán, alig három nap elteltével újra a Movano vezetőfülkéjében ültem és indultam, hogy ezzel a géppel bonyolítsam le a költözködésem nagyobb részét.
Ha már „a Movano vezetőfülkéjében ültem”,akkor beszéljünk is egy picit a kabinról.
A hatalmas segítségként kapott gépben a vezető mellett két utasnak van hely. Itt kell megemlíteni, hogy nem másfél, vagy két kisnövésű, hanem két teljesen átlagos magasságú és testalkatú embert vihetünk magunkkal „keccsölni”.
Az ülések tökéletesen alkalmasak arra, hogy akár hosszabb útra induljunk a Movanoval – ráadásul alattuk hatalmas tárolórész van elrejtve. Elég felhajtani az ülőlapokat és már pakolhatjuk is alá a hétvégi bevásárlás telerakott szatyrait – vagy esetleg a gurtnikat, gumipókokat, védőkesztyűket és sisakokat (elvégre mégis csak egy melós autó…).
A „székek” előtt a lábtér is elegendő, az ajtókban akár egy-egy másfél literes víz/üdítő/frissítő is simán elfér, az egyéb iratok, apróságok mellett.
Természetesen a középső ülés háttámlája előre hajtható, így kapunk egy ideális irodaasztalt.
A vezető munkáját a magasra szerelt „sebváltókar” a könnyedén átlátható műszerek, valamint a könnyedén és tökéletesen beállítható külső tükrök segítik.
Ahhoz képest, hogy milyen hosszú, széles és magas a gép, tényleg pillanatok alatt rá lehet szokni a mozgatására és a visszapillantók segítségével a tolatás sem okozhat gondot.
Ne felejtsük el, hogy a kocsi végén, a doboz alsó része ráadásul kapott még két gumipárnát is, így az sem lehet akadály, ha épp’ egy rámpához kell odaállni teljesen közel.
A fülke – legjobb tudomásom szerint – csak egyetlen „Csehszlovák tulajdonsággal” bír. A középső, érintőképernyős kijelzőt tehették volna egy kicsit feljebb és talán egy picit más dőlésszögben, illetve kissé vezető felé fordítva jobban lehetne látni például a navigációt. De ez legyen a masina legnagyobb baja.
Több 12 voltos és USB csatlakozót is rejt az utastér, így nem okozhat az sem gondot, ha épp’ az autóban utazó mindhárom embernek lemerülne a kütyüje.
És, eljött az ideje,hogy elsétáljunk a teherautó végéhez, ahhoz a lenyitható kis lépcsőhöz.
Számomra ez volt a legnagyobb segítség a költözés során!
Párommal ketten bonyolítottuk le egy teljes lakás átlogisztikázását és bizony a lépcső akkor is nagyon jól jött, amikor épp a számtalan dobozt pakoltuk be-ki, vagy amikor egyedül cibáltam be a Movano rakterébe a nappali szekrényét.
Mert ennek a praktikus megoldásnak köszönhetően nem kellett magasra lépni a terhekkel, illetve a lépcsőn keresztül akár egy szekrényt is fel tudunk csúsztatni a Movano dobozába.
A lépcsősor legnagyobb zsenialitása, hogy könnyedén ki-be csúsztatható az alváz és a felépítmény közé. Rögzítése egy egyszerű „stift” segítségével pillanatok alatt biztosítható.
A költözködés során volt szerencsém használni más típusú kisteherautókat is, de a legnagyobb segítséget a Movano biztosította.
Nem szabad elfelejteni, hogy az Opel Movano számtalan változatban rendelhető és azt se felejtsük el, hogy ikertestvérét Renault Master néven érhetjük el!
Movano motorok és műszaki adatok >>>