Debreceni villamosvonalon tesztelik a Magyarországon egyedülálló ütközéselhárító rendszert
Német tőke és magyar szaktudás eredménye az az innovatív ütközéselhárító rendszer, melyet kedden sajtótájékoztatón mutattak be a Debreceni Közlekedési Vállalat – DKV – telephelyén.
Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke mérföldkőnek nevezte a napot, hiszen Magyarországon egyedülálló módon Debrecenben helyezik üzembe július közepétől a város polgárait védő technológiát, amely Frankfurtban és Amszterdamban már 40 százalékkal csökkentette a közösségi közlekedésben bekövetkező balesetek számát.
A villamosok elejében elhelyezett radarok és kamerarendszerek, valamint a vezérlőegységek a Bosch hatvani gyárában készültek. A rendszer 70-80 méteres távolságból képes érzékelni a veszélyt, és azonnal fény- és hangjelzést továbbít a villamos vezetőjének, aki gyorsabban tud reagálni.
Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója hangsúlyozta, Nyugat-Európában sikerrel alkalmazzák ezt a rendszert, amely az utasok biztonságát és a villamosvezetők jártasságát segíti a balesetek kivédésében. Kifejtette, a féléves tesztüzem alatt fontos információkat szolgáltat a rendszer mind a járművezetők, mind a DKV részére is. Reményét fejezte ki, hogy a többi közlekedési társaság is fogja alkalmazni az ütközéselhárító rendszert.
Barcsa Lajos (Fidesz-KDNP) alpolgármester elmondta, a Debrecen 2030 projekt keretében kiemelt figyelmet kap a közösségi közlekedés fejlesztése, biztonságossá tétele. Az öt évvel ezelőtt beindított 2-s villamosvonalon 130 baleset történt, a villamosokban keletkezett anyagi kár elérte a 70 millió forintot. Éppen ezért a Bosch által kifejlesztett technológia kulcsszerepet játszhat a villamosbalesetek megelőzésében – fejtette ki.