Cupra – három év, öt csillag
Hároméves lett a SEAT exkluzív sportmárkája, a Cupra, és ezt az évfordulót semmivel nem ünnepelhette volna jobban, mint azzal az öt csillaggal, amelyet a Formentor modellje elért az Euro NCAP újból szigorított tesztjén.
Első alkalommal vett részt Cupra-modell az Euro NCAP tesztjein, és egyből a legjobb eredményt érte el annak ellenére, hogy a szervezet az idén még szigorúbb követelményrendszert alkalmaz vizsgálati irányelveiben.
Így például a mobil akadállyal végzett, új, mozgó frontális ütközési teszt váltotta fel a korábbi, deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses tesztet, hogy elősegítse a bennülők védelmének kiértékelését.
Az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjeit is továbbfejlesztette, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával szigorítva a vizsgálatot. Mindemellett az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésének bevezetése a vezető és az első utas teste közötti kölcsönhatás kiértékelését segíti, még nehezebbé téve a legjobb, az ötcsillagos minősítés megszerzését.
A biztonsági szervezet azonban nemcsak passzív biztonságot vizsgáló töréstesztjei követelményeit szigorította, hanem a vezetői segédrendszerekre és az ütközésmegelőzési technikákra is nagyobb hangsúlyt fektet.
A biztonsági segédrendszerek minősítése (Safety Assist Assessment) a vezető-állapotfelügyelő rendszerek (Driver Status Monitoring Systems) vonatkozásában összpontosít olyan területekre, mint a vezető fáradtsága és figyelmének elvonása. Mindeközben új eljárásokat vezettek be az automatikus vészfékrendszerek (Autonomous Emergency Braking; AEB) tesztelésére, például a tolatásos balesetek és az útkereszteződésekben a bekanyarodási manőverek során.
Mindezeken túl akár hét légzsákkal – köztük a széria elülső központi légzsákkal – is rendelhető a Cupra Formetor.
dasblog