Az új Mercedes-Benz MPV-k téli teszteket végeznek a sarkkörön

- A Mercedes-Benz Vans megkezdi új MPV-jének – téli tesztelését, a jármű dinamikájára, a hőkezelésre és a belső kényelemre összpontosítva.
- A 4MATIC és a hátsó tengely kormányzása megerősítve, kielégítve a legmagasabb vevői igényeket
- Magas hatékonyságú és sarkvidéki körülmények között tesztelt
- A jövőbeli modellportfólió a kiváló minőségű családi járművektől és az exkluzív VIP transzferektől kezdve a hatalmas helyű luxus limuzinokig terjed
Az összes újonnan kifejlesztett kisteherautó a jövőben a moduláris, rugalmas és méretezhető Mercedes-Benz Van Architecture-en alapul. 2026-tól kezdve a Mercedes-Benz Vans elindítja a Van Electric Architecture (VAN.EA) teljesen elektromos modelljeit, és új korszakba lép. A Van Combustion Architecture (VAN.CA) a legkorszerűbb égésű motor kisteherautókkal fog követni. A hajtáslánctól függetlenül az új jármű-architektúra lehetővé teszi egyértelmű különbséget a luxusszegmensben lévő, magántulajdonban lévő kisteherautók és a prémium szegmensben a kereskedelemben elhelyezett szállítmányozók között.
A magántulajdonban lévő kisteherautók portfóliója a kiváló minőségű családi járművektől és az exkluzív VIP transzferektől kezdve a hatalmas helyű luxus limuzinokig terjed. A jövőbeni többcélú járművek (MPV) téli tesztelése Arjeplogban, Svédországban biztosítja, hogy képesek legyenek ellenállni a legszélsőségesebb éghajlati viszonyoknak is.
A sarkköri közelében lévő tesztvezetések egy átfogó vizsgálati terv részét képezik, amely számos éghajlati zónát és tesztútvonalat lefed. A teszt kialakítását kifejezetten az új MPV-k jellemzőihez igazították. Különös figyelmet fordítanak a jármű dinamikájára és biztonsági rendszereire, például az ESP ®, valamint a nagyvonalú belső szellőztetésére és fűtésére.
A tesztjárművek intenzív programon mennek keresztül, hogy szélsőséges körülmények között teszteljék teljesítményüket. Mind az egyes alkatrészek, mind a teljes járművek ütemben vannak. Ezek a sarkvidéki feltételek értékes betekintést nyújtanak a fejlesztés befejezéséhez, és a következő fő mérföldkő a kisteherautó újratelepítéséhez.
“A jövőbeli MPV-k új korszakot jelentenek. Ambiciózus fejlesztési céljaink elérése érdekében kihasználjuk a digitalizálás által kínált összes lehetőséget. Misszióvezérlő központunknak köszönhetően valós időben sikerült optimalizálnunk az utazások adatait. Ez lehetővé tette számunkra, hogy jelentősen lerövidítsük a teszt időkeretet, és nagyon hatékonyan haladjunk a termék érettsége szempontjából. ”
Dr. Andreas Zygan, a Mercedes-Benz Vans fejlesztési vezetője, a Mercedes-Benz AG












A hideg időjárási tesztek egyik fő célja a jármű viselkedésének elemzése csúszós útviszonyok között. A száraz aszfalthoz képest a jég és a hó tapadási szintje akár 90 százalékkal alacsonyabb is, ami óriási hatással van a gyorsulásra, a megállásra és az irány megváltoztatására.
Az innovatív felfüggesztési rendszerek lenyűgöző vezetési élményt nyújtanak az új MPV-ben. A hátsó tengely kormányzása javítja a kezelhetőséget és jelentősen csökkenti a fordulási kört. Az új Electric Architecture 4MATIC modelleket is lehetővé tesz. A négykerék-meghajtás nemcsak jelentősen kibővíti a járművek alkalmazási körét, hanem biztosítja azt is, hogy az időjárási körülményektől függetlenül megfeleljenek a legmagasabb vevői igényeknek. Minden jármű fel van szerelve a Mercedes-Benz operációs rendszer legújabb verziójával (MB.OS), valamint egy 800 voltos DC töltőrendszerrel és egy 22 kW-os hálózati töltővel.
Egy másik hangsúly a jármű hőkezelésére és belső kényelmére koncentrál. A járműveket speciális hidegkamrákban lehűtjük az utazás megkezdése előtt, hogy minden rendszer zökkenőmentesen működjön még nagyon alacsony hőmérsékleten is. A töltési viselkedést és a töltéskezelést szintén alaposan tesztelték és optimalizálták.
A többhetes tesztidőszak körülbelül felét követő kezdeti következtetés az, hogy még jégben és hóban is a járművek repülnek a legigényesebb tesztciklusokon.