Az új Hyundai Tucson intenzív tesztprogramja befejeződött
- A hivatalos piaci bevezetést megelőzően a vadonatúj Tucson teljes körű tesztelésen esett át. Egyebek mellett megvizsgálták a modell rugózását és vezethetőségét, valamint általános minőségét
- A vadonatúj Tucson magával ragadó, egyedi megjelenése mellett élvezetes vezethetőséget, takarékos hajtásláncokat, valamint a mindennapi használat során hasznos jellemzőket kínál, az összkerékhajtástól a vontatási kapacitásig
- Akárcsak elődje, az új modell is Európában, Európának készül
Befejeződött a vadonatúj Tucson minőségbiztosítási és tesztprogramjának utolsó fázisa. A Hyundai tesztközpontjaiban és próbapályáin, valamint a világ útjain zajló, intenzív fejlesztési időszakot követően a vadonatúj Hyundai Tucson a Cseh Köztársaságban és Ausztriában esett át a piaci bevezetést közvetlenül megelőző, végső finomhangoláson.
A vadonatúj Tucson a Hyundai legnépszerűbb szabadidőjárművének negyedik generációja, egyben az első olyan Tucson, amelyet a Hyundai új formanyelve, az ‘érzéki sportosság’ égisze alatt fejlesztettek. Emellett az új modell élvezetesen vezethető, köszönhetően a közvetlen, robbanékony motoroknak és sebességváltóknak, valamint a mindennapi használatot elősegítő olyan hasznos jellemzőknek, mint az összkerékhajtás vagy a vontatási képességek.
Kiemelkedően fontos a Hyundai számára a járművek minősége. Ezt megerősítik a vállalat által az elmúlt évek során elnyert díjak és elismerések is. A J.D. Power a 2020. évi kezdeti minőség felmérésében (IQS) az észak-amerikai piac legkiválóbb kompakt szabadidőjárművének kiáltotta ki a harmadik generációs Tucsont.
„A Hyundai küldetése, hogy a legkiválóbb minőségű járműveket állítsa elő. Ezt tükrözi az iparágban egyedülálló ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciális csomagunk is, amely gondtalan autóhasználatot ígér ügyfeleinknek.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A vadonatúj Tucson piaci bevezetését megelőző, széles körű tesztprogramnak köszönhetően az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy olyan autót választanak, amely a kezdeti és hosszú távú minőség terén egyaránt a legkiválóbbak közé tartozik.”
Intenzív fejlesztési időszak
Az Európában fejlesztett és tesztelt, vadonatúj Tucson gyorsított tartóssági vizsgálatát és dinamikus tesztjeit a világ legkíméletlenebb versenypályáján, a legendás nürburgringi Nordschleifén végezték el, továbbá a modell hosszan tartó közúti teszteken vett részt Európa-szerte, Svédország leghidegebb telétől az Alpokban végzett vontatási próbákon át a dél-spanyolországi hőségtesztig. Ezek a vizsgálatok szavatolták, hogy a modell az európai ügyfelek legmagasabb elvárásainak is megfeleljen.
A Cseh Köztársaságban működő próbapályán végzett tesztfolyamat során a vadonatúj Tucsonnak a legkíméletlenebb körülmények között kellett tanúbizonyságot tennie minőségéről; a jármű változatos körülmények között bizonyíthatta képességeit. Hamisítatlan szabadidőjárműként különböző útviszonyok mellett vizsgálták az összkerékhajtást, a nyomatékmegosztást, a tengelykapcsoló adagolhatóságát, illetve a nyomaték kissebességű felépülését. Ez az alapos tesztelés lehetővé teszi, hogy a vadonatúj Tucson vezetője a legnehezebb terepeken is kompromisszumok nélkül juthasson előre.
A Hyundai mérnökei extrém útviszonyok mellett ellenőrizték például a karosszéria merevségét, az ajtók, a csomagtérajtó és a panoráma napfénytető nyithatóságát, miközben a modell két átlós kereke a talajon, a másik kettő pedig a levegőben volt. Az ajtók ebben a helyzetben is gond nélkül zárhatók voltak, igazolva a vázszerkezet szilárdságát. A zajokat és rezgéseket (NVH) különleges útfelületeken tesztelték: a mérnökök azonosították a bizonyos szituációkban ébredő, nem elfogadható zajokat, majd azokat úgy csillapították, hogy az elképzelhető legjobb utazási élményt biztosítsák a vadonatúj Tucson vezetője és utasai számára. Az egyes felülettípusokon más és más frekvenciákat tudtak tesztelni, így teljes körűen feltérképezték a Tucson zajkultúráját.
A mérnökök ezen kívül vízbe is behajtottak az autóval, megfigyelve, hogy a fenéklemez borítása, a kerékdobok burkolata kibírja-e a tesztet, akár nagy sebességnél is. Szintén meggyőződtek arról, hogy az autó könnyedén képes áthajtani akár 20-30 centiméter mély vízen. A kéziféknek, valamint a visszagurulásgátló és ereszkedés-szabályozó rendszereknek különösen meredek, 30-45 százalékos emelkedőn, illetve lejtőn kellett bizonyítaniuk. Az emelkedőn való elindulással a tengelykapcsolót is terheléses vizsgálatnak vetették alá, így megbizonyosodva arról, hogy a vadonatúj Tucson gond nélkül bírja majd a mindennapi megpróbáltatásokat.
Miután a csehországi tesztpályán bizonyította tartósságát, a vadonatúj Tucson az osztrák Alpok felé vette az irányt, hogy számot adjon vontatási képességeiről. A Großglockner-hegyen különösen technikás útvonalat kerestek a vadonatúj Tucsonnak, ahol a Hyundai mérnökei hegy- és völgymenetben, illetve éles kanyarokban is ellenőrizték, hogyan viselkedik a vontatmánnyal terhelt jármű.
A folytonos végső tesztelés során szerzett tapasztalatokat felhasználják a végső, sorozatgyártású modell tökéletesítéséhez, hogy a vadonatúj Tucson élvezetes, megbízható társa lehessen leendő tulajdonosainak.
A Tucson 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Az Európában eladott 1,4 millió autó azt jelenti, hogy a térségben a Tucson a Hyundai legnépszerűbb típusa. A modellt a Cseh Köztársaságban, a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei üzemében gyártják majd, így ez lesz a harmadik olyan Tucson generáció, amely Európában, Európa számára készül.
A vadonatúj Tucson digitális világpremierjére szeptember 15-én, magyar idő szerint 02:30 órakor kerül sor. Az élő stream, a kedvcsináló videó és a képek a hyundai.com weboldalon, valamint a Hyundai közösségi média csatornáin lesznek elérhetők.