Az új, 2023-as Mercedes-AMG GT téli teszteken járt
Az AMG GT V8-as erővel és sportosabb fókuszálással tér vissza
Az első generációs Mercedes-AMG GT-t eltávolították a brit piacról, bár 2023-ban visszatér, mivel kémfotósaink elkapták a vadonatúj második generációs modelltesztelést.
Csakúgy, mint elődjét, az új AMG GT-t is a Mercedes AMG márkája fejleszti, hogy biztosítsa a teljesítmény terén nyújtott teljesítményt. A fókuszáltabb AMG GT-nek lenne értelme, mivel az AMG nagymértékben részt vett az új, hasonló méretű SL-ben. A következő AMG GT azonban ugyanazt a platformot fogja használni, mint az új SL, így a motorok és a technológia terén némi crossoverre számíthatunk.
Az AMG GT ismét megmérkőzik a Porsche 911-gyel, és a riválishoz hasonlóan rengeteg iterációt láthatunk majd a Mercedes új sportautójából, a kivétel egy kabrió modell, mert a Mercedes megtartja az AMG GT-t. csak egy kupé, hogy jobban megkülönböztesse az SL-től. Láttuk már a belépőszintű változatot, egy keményebb GT S modellt, és ami egy kínálati csúcsot jelentő GT R is lehetne. A többi AMG-jelvényes Mercedes modellt tükrözve az új AMG GT első verziója valószínűleg „Edition”-t kap. 1′ becenév.
Minden eddig felfedezett tesztautó azt mutatja, hogy az újratervezett karosszéria agresszívabb profilt fog nyújtani, és erősen dörzsölt hátsó képernyővel párosul. Az autó felpumpált domborulatai ezeken az álcázott gyártás előtti autókon is jól láthatók, és az AMG GT megtartja védjegyévé vált hosszú motorháztetőt és a Panamericana hűtőrácsot. A kipufogócsúcsoknak két változatát láthatjuk – az új belépőszintű modell kerek quad kipufogókkal van felszerelve, a GT 63 és az Edition 1 négy trapéz alakú kipufogócsővel.
A legutóbbi megfigyelés során kémfotósaink két másik változatban is tesztelték az újoncot – a V8-as motorral szerelt GT 63-at és egy új belépőszintű változatot, amely GT 53 vagy GT 55 jelvényt kap, attól függően, hogy milyen motort használ. . A zöld tesztautó agresszívebb elejét, nagyobb légbeömlőnyílásokat és első elosztót tartalmaz. Ez az autó GT S vagy akár GT R is lehetne, a nagyobb kerekek és a fix hátsó szárny minden bizonnyal keményebb vezetői autót sugallnak. A zöld, hátsó szárny nélküli tesztautó hátulján töltőfedél található, ami nagyjából megerősíti a konnektoros hibrid hajtású változatot.
Az új AMG-GT sorozat kezdődhet egy GT 53 a Mercedes AMG GT 53 4-ajtós hibrid soros hatos motorjával. A négyajtós szuperlimuzinban a beállítás 429 lóerőt biztosít, kiegészítve egy 22 lóerős villanymotorral.
Ezen felül egy GT 55-öt várunk a Mercedes-AMG SL 55-től elhangolt 4,0 literes V8-assal, 469 lóerővel. Annyi bizonyos, hogy az AMG GT 63 ennek a V8-asnak a potenciálisan több mint 600 lóerős változatát fogja elfogadni, hogy egyértelmű távolság legyen közte és az új SL 63-as változata között. Amint azt a Mercedes új drop-top esetében már megerősítették, az E-Performance plug-in hibrid V8-as változatnak is szerepelnie kell az új GT-kínálatban, több mint 800 lóerővel.
A Mercedes 4MATIC+ összkerékhajtási rendszerének elfogadására tervezett új, alumínium-intenzív MSA platformnak köszönhetően a következő AMG GT valószínűleg szakít a lejárató modell hagyományaival, és mind a négy kerékre küldi az erejét.
A többi összkerék-meghajtású AMG-modellhez hasonlóan a rendszer a hátsó tengelyt részesíti előnyben, és a rendszer paraméterei a vezetési módtól függően változnak, növelve az agilitást és a stabilitást. Várható a hátsó kerék kormányzása, az AMG Active Ride Control adaptív felfüggesztése és a gördülésgátló technológia is.
Várhatóan a következő AMG GT belseje is teljes felújításon esik át, potenciálisan megörökölve az SL utasterét, köztük a 11,9 hüvelykes érintőképernyőt. Az új Mercedes Track Pace alkalmazás alapfelszereltségként szerepel majd, így az ügyfelek a pályanapokon rögzíthetik vezetési adataikat.
Az AMG műszaki vezérigazgatója, Jochen Hermann már megerősítette, hogy a következő GT-t nem roadster formájában kínálják, az új SL pedig ezt a piacot fedi le. Arra számítunk, hogy a GT nem örökli az SL 2+2 elrendezését, és szigorú kétüléses marad.
autoexpress.co.uk