Az EV-k biztonságabbak

- Az ANCAP adatai szerint az EV-k arányosan biztonságabbak, mint az ICE járművek.
- A kettő közötti különbség azonban nem olyan nagy, és más tényezők befolyásolják.
- Az ANCAP miatt a legtöbb EV újabb, és az ICE-knél is magasabb lesz.
Ha a kerítésen tartózkodik a következő új autó kiválasztásáról, a biztonság valószínűleg jelentős szempont. És ha arra gondol, hogy átvált-e egy ICE-ről egy EV-re, akkor azon tűnődhet, vajon mennyire biztonságosabb (vagy kockázatosabb) elektromos autók vannak az égési társaik felett. Pontosan ez a kérdés az, hogy az ANCAP (ausztrál Új autóértékelési program) próbáltak válaszolni, és az eredmények meglepőek lehetnek.
A saját ütközési tesztjeikkel felfegyverkezve az ANCAP úgy döntött, hogy igen, az EV-k arányosan magasabbak az ütközési teszteken, mint az ICE járművek. De ehhez figyelmeztetés tartozik: nevezetesen, hogy az operatív kifejezés arányosan magasabb.
Egyszerűen fogalmazva: 57 EV van, amelyeket az ANCAP tesztelt, ezek közül csak hat nem éri el a maximális pontszámot. De amikor az ICE-kről van szó, a medence nagyobb: 117 égésű autóból 18 nem kap teljes pontszámot.
Noha statisztikailag több ötcsillagos EV van, mint az ötcsillagos ICE autók, amelyeket tesztelték (körülbelül 89 százalék vs 85 százalék), a különbség nem olyan nagy. Van néhány további tényező is, amelyeket figyelembe kell venni. Először is, a legtöbb elektromos járművek viszonylag új modellek. Az újabb autók megegyeznek az újabb biztonsági technológiával, amely ezekben a tesztekben gyakran megfordíthatja. Ezenkívül a tesztelt EV-k többsége magasabb MSRP-vel rendelkezik, és természetesen ütközésvédelemmel kerül a szarufákra.

Eközben az ICE-medencében folytatott harcok olcsóbb belépő szintű autók, amelyek elmaradtak az ANCAP-tesztektől Mahindra Skorpió, MG5 (egyenként nulla csillag), és Suzuki Swift (egy csillag). Háromcsillagos ICE autók, mint például Hyundai i30 Szedán, MG3, Jeep Gladiator, és Jeep Wrangler nem sikerült segíteni az ügyet.

Időközben Ausztráliában és Új-Zélandon nem értékesítenek nulla, egy vagy kétcsillagos EV-ket. A legalacsonyabb négycsillagos példák, különösen a BMW i4, Hyundai Kona Electric, Fiat 500e, Opel Mokka és Citroen C4 (az utóbbi kettő csak NZ-ben eladó). Az egyetlen háromcsillagos EV, amely alatt eladható, a Jeep Avenger.
Beszélni Hajtás, Az ANCAP vezérigazgatója, Carla Hoorweg elmondta, hogy az EV-k és az ICE-k közötti különbség nem olyan nagy az általános biztonság szempontjából. De amikor az árról van szó, mivel az EV-k drágábbak, egyszerűen nincs értelme alacsony pontszámú elektromos autót eladni: “Azt mondanám, hogy ott valószínűleg van egy játék tényező is, ahol … hogy megy az értékesítés szempontjából, ha egycsillagos EV-t hoz Ausztráliába – ez egy drága termék. ”