Az első VAN.EA prototípusok már a közúti teszteken
A Mercedes-Benz Vans villamosítási stratégiájának következő szakaszát hajtja végre a VAN.EA-val: 2026-tól a Mercedes-Benz összes újonnan kifejlesztett közepes és nagy furgonja a VAN.EA (Mercedes-) moduláris, rugalmas és méretezhető elektromos architektúrán fog alapulni. Benz Van Electric Architecture). Az első prototípusok már a közutakon vannak – mérföldkő a furgon újrafeltalálása felé vezető úton.
A VAN.EA világos megkülönböztetést tesz lehetővé a luxus szegmensben a magáncélú kisteherautók és a prémium szegmensben található kereskedelmi furgonok között. A magáncélú kocsikban a portfólió a családi kisteherautóktól az exkluzív VIP transzfereken át a luxus és tágas limuzinokig terjed a legmagasabb igényű ügyfelek számára.
A beépített technológiát tekintve az új furgonok sokféle vásárlói igényt kielégítenek. Függetlenül attól, hogy elsőkerék-hajtású vagy 4×4-es, minden jármű a Mercedes‑Benz operációs rendszer (MB.OS) legújabb verziójával, valamint 800 voltos töltőrendszerrel és 22 kW-os váltóáramú töltővel lesz felszerelve.
A 2024. június elején Stuttgartból North Cape-ig tartó hosszú utazást követően egy speciálisan az alváz, az elektromos hajtáslánc, az akkumulátor és a nagyfeszültségű alkatrészek tesztelésére felépített járművel a jelenlegi tesztek a teljes jármű összes alkatrészének kölcsönhatására összpontosítanak. . Télen a következő jelentős mérföldkő a svédországi hidegteszt lesz.