Az elektromos buszok a tesztüzemben is bizonyítottak

A Buda környéki régióban a meglévő közlekedési lehetőségek fejlesztése és az újak teremtése is fontos – jelentette ki Menczer Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője szombaton Budakeszin, a dél-budai agglomerációs elektromos autóbuszok beszerzése és a töltőinfrastruktúra kiépítésének lezárása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

    Menczer Tamás hangsúlyozta: a 40 elektromos meghajtású autóbusz mellett 75 sűrített földgázzal működő jármű is forgalomba állt a Buda környéki agglomerációban. A modern, légkondicionált buszok károsanyag-kibocsátása és zajterhelése is nulla, vagy alacsonyabb, mint a hagyományosaké, és babakocsival, valamint kerekesszékkel is könnyen használhatók.


    Az új közlekedési lehetőségek közül Menczer Tamás kiemelte az M1-es autópálya pátyi lehajtója és a pátyi nyugati elkerülőút megépítését. A hatmilliárd forintos beruházás a tervek szerint az év végére befejeződik – mondta.


    Ismertette: a budakeszi buszsáv tervezési-engedélyezési szakaszban van, ez az év végére fejeződik be, de a háborús helyzet és az értelmetlen brüsszeli szankciók jelentősen csökkentik annak az esélyét, hogy a kivitelezés a tervezést követően azonnal megkezdődjön.


    Menczer Tamás ezt a helyzetet is egy jó példának nevezte arra, hogy miért áll a magyar kormány a béke mellett és a szankciók ellen.


    Beszélt még az Esztergom-Budapest vasútvonal fejlesztéséről is, ahol a korábbi három helyett a lakosság kérésére már kilenc, emeletes KISS-motorvonatpár közlekedik.


    Kitért a belterületi útfelújítások fontosságára is, tájékoztatása szerint csak Budakeszin az elmúlt időszakban több mint 550 millió forintból 19 utcán újult vagy épült meg mintegy 32 ezer négyzetméternyi útfelület.


    Aradszki András, a szomszédos, Pest vármegyei 2-es választókerület KDNP-s országgyűlési képviselője kiemelte: az alternatív meghajtású autóbuszok a fenntartható fejlődést szolgálják.


    Emellett, mivel a térségben jelentős az ingázók száma – csak az érdi központú választókerületből 30-35 ezer ember jár Budapestre, Székesfehérvárra vagy Százhalombattára dolgozni -, az új buszok a klímavédelem mellett aa környéken élők komfortját is szolgálják majd.


    Aradszki András a kötöttpályás fejlesztésekről szólva megjegyezte: már gyorsan, pontosan és kellő menetsűrűséggel tudja szállítani a vasút az érdieket, százhalombattaiakat, de akár a székesfehérváriakat is Budapestre. Ez is azt szolgálja, hogy minél kevesebb káros anyag jusson a levegőbe – jegyezte meg.


    Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a dél-budai agglomerációban közlekedő 40 elektromos autóbusz a Zöld Busz Program első emblematikus projektje.


    A flotta a tesztüzemben is bizonyított >>>