Az Auto Bild nyári e-abroncs tesztje

A német magazin gondolt egy nagyot, és összehasonlított három, elektromos autókhoz tervezett 245/45 R19 102 Y méretű nyári abroncsot.

A két Michelin és Hankook modell versenyét az utóbbi, a Hankook iON evo gumiabroncs nyerte, mégpedig „nagyon jó” minősítéssel.

Az új „Reifencheck” tesztelési eljárással vizsgálta az Auto Bild csapata az abroncsokat. Erre azért volt szükség, mert az elektromos járművek másként viselkednek, mint robbanómotoros társaik, hiszen sokkal nagyobb a saját tömegük, ugyanakkor a villanymotor – ahogy forogni kezd –, azonnal adja a maximális forgatónyomatékot.

A teszt során külön-külön osztályozták a száraz (Trocken) és nedves (Nass) útfelületen való viselkedést, a gördülési tulajdonságokat és az utazási komfortot, valamint a kopásállóságot.

A Hankook iON evo prémium gumiabroncs különösen meggyőzőnek bizonyult a fékezési teszteken, száraz és nedves úton egyaránt rekordot döntve. Nedves aszfalton például majdnem négy méterrel hamarabb megállította a tesztjárművet, mint a második helyezett. Az iON evo emellett a dobogó tetejére állhatott a nedves útfelületen való kormányzás, valamint a legalacsonyabb menetzaj terén is, ami az utazási komfort nem elhanyagolható összetevője. Ráadásul a Hankook iON evo gördülési ellenállása is a legalacsonyabb volt.

Az Auto Bild összefoglalóként azt írta, hogy a Hankook kifejezetten elektromos járművekre tervezett iON evo termékei használatakor nem kell választani a biztonság és a vezetési élmény, valamint a hatótávolság és a környezeti hatások között, mert minden követelménynek kiegyensúlyozottan eleget tesz.

dasblog