Az Aston Martin Valkyrie AMR-LMH hiperautó nekivág a tesztpályának

  • A Valkyrie AMR-LMH, az az autó, amely a The Heart of Racinggel visszaadja az Aston Martint a 24 órás Le Mans-i verseny csúcskategóriájába, megkezdte a fejlesztési teszteket.
  • Shakedown tesztek és korai telepítési futások előzik meg a teljes, többkörös előkészítési programot a FIA Endurance World Championship és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship kampányai előtt 2025-ben
  • A Valkyrie AMR-LMH célja, hogy jövőre az első Hypercar legyen, amely egyszerre versenyez a WEC-ben és az IMSA-ban
  • Az Aston Martin új Hypercarja az egyetlen olyan versenyautó, amely gyökereit egy országúti hasonmáshoz vezetheti vissza – az Aston Martin Valkyrie, a tökéletes hiperautó
  • Az Aston Martin Performance Technologies a The Heart of Racinggel együttműködve kifejleszti a Valkyrie AMR-LMH-t az FIA homologizálására az év folyamán.

Az új Aston Martin Valkyrie AMR-LMH először lépett pályára, mivel az Aston Martin a The Heart of Racinggel átfogó tesztprogramba kezd a brit ultra-luxus sportautó-márka győzelmi pályázata előtt. a Le Mans-i 24 órás versenyt jövőre, és 1959 óta először.

Az új Hypercar, amelyet az Aston Martin Performance Technologies és a The Heart of Racing csapata fejlesztett ki, ezen a héten befejezte az Egyesült Királyságban a shakedown és a kezdeti értékelési tesztet. Az autót az Aston Martin High Performance fejlesztőpilótája, Darren Turner (GBR), The Heart vezette. Mario Farnbacher (DEU) és Harry Tincknell (GBR) versenyzője, akik megnyerték a 2020-as Le Mans-i 24 órás LMGTE osztályt az Aston Martinnal.

Az Aston Martin a The Heart of Racinggel most megkezdi a teljes fejlesztési ütemtervet, hogy felkészítse az autót az FIA őszi homologizációja és a 2025 elején esedékes verseny debütálása előtt. Az Aston Martin Valkyrie AMR-LMH az első versenyautó, amelyet a Hypercar számára gyártanak. szabályok az FIA Endurance World Championship [WEC] és az egyesült államokbeli IMSA WeatherTech SportsCar Championship [IMSA] egyidejű megmérettetésére.

Az Aston Martin Valkyrie AMR-LMH egyedülálló a globális tartós motorsport Hypercar kategóriájában, mivel kortársai közül egyedüliként egy létező, sorozatgyártású extrém teljesítményű autóból – az Aston Martin Valkyrie-ből, a végső hiperautóból – eredezteti a gyökereit. A The Heart of Racing csapata 2025-ben két Valkyrie AMR-LMH versenyzővel indul a WEC-ben és egyetlen autóval az IMSA-ban.

Adam Carter, az Aston Martin Endurance Motorsport vezetője elmondta: „A Valkyrie AMR-LMH saját mércét állít fel telivér állóképességi versenyautóként. Ez egy tiszta, élvonalbeli versenygép, és bár még nagyon a tesztelési ciklus elején jár, az eddigiek alapján elégedettek vagyunk azzal, hogy teljesíti a kitűzött célokat és kritériumokat.”

A versenyre optimalizált szénszálas Valkyrie AMR-LMH alváz a szenzációs Cosworth által épített 6,5 literes szívó V12-es motor módosított, sovány égetésű változatát használja, amely normál formában 11 000 fordulat/perc fordulatszámra képes, és 1000 lóerő feletti teljesítményt nyújt. Az erőforrást továbbfejlesztették és úgy alakították ki, hogy megfeleljen a Hypercar osztály teljesítményablakának, és úgy fejlesztették ki, hogy ellenálljon a legfelső szintű, hosszú távú versenyek keménységének.

A Heart of Racing a közelmúltban létrehozott egy brit csapatközpontot a WEC programjához, közel ahhoz a helyhez, ahol a versenyautókat a silverstone-i székhelyű Aston Martin Performance Technologies-szal együttműködve építik. A csapat felügyeli a Valkyrie AMR-LMH fejlesztési és tesztprogramját, amely a nyár folyamán az Egyesült Királyságból az európai pályákra költözik, mivel a teljesítményértékelés lesz a prioritás.

A Heart of Racing Team vezetője, Ian James így nyilatkozott: „A Valkyrie AMR-LMH első nekifutása rendkívül büszke pillanat volt a programban. Ennek a projektnek a megszületése néhány éve készült, így a pályára kerülés és a testben való mozgás nagyon fontos dolog

A versenyzés szíve. Izgatottan várjuk az előttünk álló utat – ez egy meredek dombon, amelyen megmászhat mindenki, aki részt vesz ebben a projektben. A sportautó-versenyzés csúcsán vagyunk, a versenyzők félelmetesek, és ezt már régóta csinálják. Némelyikük végtelen erőforrással rendelkezik. Tudjuk, hogy a legjobbakkal mérkőzünk meg, ezért szándékunkban áll az Aston Martint is ugyanazon a szinten képviselni. Úgy gondolom, az eddig látottak és az autó származásának DNS-e alapján úgy gondolom, hogy megvannak a megfelelő eszközök ahhoz, hogy ezt sikeresen megtegyük.”

Az Aston Martin és a The Heart of Racing egy IMSA WeatherTech Sportscar Programot is tervez a Valkyrie AMR-LMH számára, és megméretteti magát az USA-beli endurance sorozat GTP osztályában. Ez a The Heart of Racing észak-amerikai phoenixi főhadiszállásán fog elfogyni.

Az Aston Martin belépése a Hypercar osztályba biztosítja, hogy a brit ultra-luxus sportautó-gyártó jelen legyen az állóképességi verseny minden területén, az úriembertől a sportág csúcsáig. Valójában 2025-től az Aston Martin lesz az egyetlen gyártó, amely a sportautó- és GT-versenyzés (a Hypercar-tól a GT4-ig) és az FIA Formula 1® világbajnokság minden szintjén versenyez.

Összesen több mint 240 pilóta versenyzett Aston Martinnal Le Mans-ban az elmúlt 95 évben 27 különböző futómű- és motorkombinációban, gyakorlatilag minden korszakon keresztül. Egyetlen más helyszín sem adott ekkora sikert az Aston Martinnak, vagy még határozottabban bebizonyította, hogy DNS-ünk a verseny lényegéből kovácsolódott.

Tudtad?