Alaposan tesztelték az új Opel Corsát
Új Opel Corsa: fejlesztés és tesztelés
- Sarkköri mínusz 30 fokban didergett ember és gép
- Futómű hangolás a dudenhofeni tesztközpontban
- Elektromágneses összeférhetőségi laborvizsgálatok
- Aerodinamikai és zajkeltési vizsgálatok szélcsatornában
Hatékonyság és tapasztalat, „made by Opel”! Ez áll a Corsa új nemzedékére is. A kis bestseller utóda rendkívül hatékonyan jött létre, a legújabb virtuális fejlesztési módszerekkel, majd a megszokottan kemény kipróbálás következett a márka ismert létesítményeiben – ez garantálja a legmagasabb minőségi igények kielégítését. Hiszen kíméletlenül kemény gyakorlati körülmények között tesztelnek az Opel-mérnökei, hogy tökélyre csiszolják az autót.
Január óta használták ki a Svéd Lappföld hosszú és jéghideg sarkvidéki telét, hogy befagyott tavakon és mélyen behavazott országutakon kimerítő teszteknek vessék alá a futó- és hajtóművet, az elektronikát és a világítást, illetve az egyéb rendszereket. A futómű-vezérlésnek, az elektronikus menetstabilizálónak (ESP), illetve a kipörgés- és blokkolásgátlónak (ABS) különösen nehéz talajviszonyok és extrém, mínusz 30 fokos hőmérséklet közepette adták meg a végső hangolást. A finom kalibrálás közben rámentek a legapróbb részletekre is, hogy nagyfokú biztonságot, komfortot és menetdinamikát nyújtson az új Corsa. Észak-Svédország dermesztő hidege és nehéz körülményei között optimalizálták az intelligens, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítást is, amely akövetkező generációjú Corsában is megjelenik.
A már magas fokra fejlesztett előszériás járművek közben Dudenhofen tesztközpontjában köröztek. A hosszú egyenesekben autópályás használatra készítették fel az új kocsit. Itt a kormányzás és a csillapítás helyes beállításán volt a hangsúly. „Nagy fontosságot tulajdonítunk a karosszéria mozgásainak. Például minden Opelnek feszesen és precízen kell vennie autópálya-sebességnél a hosszú úthullámokat. Az autó sohasem kelthet szivacsos érzést. Az új Corsa ebben a diszciplínában is maximális stabilitást mutatott“, jelentette ki Thomas Wanke fejlesztőmérnök. Autópálya-tempónál vizsgáztak az előszériás járművek sávváltásból, fékezésből is. Mindezt kiegészítve döntött kanyaros nagysebességi pályán ellenőrzik, nem lebeg, vibrál vagy zajong-e a karosszéria valamelyik eleme.
A rüsselsheimi elektronikai laborban vizsgálják az előszériás teljes elektronikájának elektromágneses kompatibilitását – tehát a függetlenségét külső feszültség- és sugárzásforrásoktól. Egy-egy Opel-modell csak akkor kaphat zöld utat, ha valamennyi rendszere tökéletesen rezisztens mindenféle külső elektromágneses sugárforrásra. Az új Corsa megfelelt ezen a vizsgán is!
Végül, de nem utolsó sorban – sok egyéb Opel-modell után – a legprecízebben ellenőrizték az új Corsa áramvonalazását és aerodinamikáját a Stuttgarti Egyetem szélcsatornájában. Értékelték a légellenállást és a zajkeltést, és e tekintetben is a legjobberedményt érték el.