A Volvo Kaliforniában kezdi meg önvezető rendszerének tesztelését
A Ride Pilot rendszer működése 30 szenzor együttes munkáján alapul.
A Volvo az úgynevezett „felügyelet nélküli autonóm vezetést” elsőként az Egyesült Államokban, Kaliforniában teszi elérhetővé ügyfelei számára, mielőtt más piacokon is bevezetné a fejlesztést.
A Ride Pilot névre keresztelt rendszer hivatalos bevezetése a Volvo belső ellenőrzésének, valamint a különböző piacok helyi hatóságainak jóváhagyására vár, hogy valóban biztonságos-e a használata – áll a svéd gyártó sajtóközleményében.
Henrik Green, a Volvo termékigazgatója elmondta, a tervek szerint a technológiát az év közepén kezdik tesztelni Kaliforniában, olyan sűrűn lakott területeken, mint például Los Angeles és San Francisco. Ugyanakkor a cég már javában teszteli a különféle autonóm vezetési funkciókat Svédországban.
A Ride Pilot előfizetéses formában, kiegészítő funkcióként lesz elérhető a Volvo hamarosan megjelenő, tisztán elektromos – jelenleg még nem nevesített – csúcsmodellje esetében, amelynek gyártása még idén megkezdődik a vállalat Charleston mellett található gyárában.
Green azt is elmondta, hogy a Volvo egyelőre még nem döntötte el, hogy mekkora összegért kínálja a Ride Pilot szolgáltatást, amely a cég szerint nagyon népszerű lesz, amint szélesebb körben is elérhetővé válik.
Egyúttal kifejtette, a vállalat által gyártott új SUV-k már mind rendelkezni fognak a szükséges hardverrel, amely a Ride Pilot működéséhez szükséges – függetlenül attól, hogy mely piacon tervezik értékesíteni az adott modellt.
A Volvo szabványos hardvere 5 radarból, 8 kamerából, 16 ultrahangos érzékelőből, valamint egy LiDAR érzékelőből áll, amely az autógyártó kaliforniai technológiai partnerétől, a Luminartól származik.
Forrás:
Automotive News Europe & mahzrt.hu