A Volvo FH 18%-os fogyasztásbeli javulást produkált a legújabb újságírói teszten
A Volvo Trucks termékpalettáján az üzemanyag-takarékosság zászlóshajója az I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH modell, amelynek hajtáslánca nemrégiben további fejlesztéseken esett át. A megújult Turbo Compound motorból, a még gyorsabb I-Shift váltóból és az I-Torque nyomatékvezérlő szoftverből álló fejlesztési csomagnak köszönhetően az FH még jobb eredményeket produkál üzemanyag-fogyasztásban, mint valaha. Ezt a legújabb független német újságírói teszt is bebizonyította.
A Trucker független német magazin által végzett teszten az új FH összesen 18%-os fogyasztásbeli* javulást mutatott a négy évvel ezelőtti modellhez képest. A tesztet egy 32 tonnás szerelvényössztömegű, 460 lóerős, I-Save csomaggal ellátott Volvo FH-val végezték, egy 343 kilométeres útszakaszon, amelynek voltak autópályás, hegyvidéki és szűk mellékutas szakaszai is.
2018-ban, mielőtt még a Volvo bevezette volna az I-Save-et, az újságírók ugyanezt a tesztet végezték el, amelynek eredményéhez képest a mai modell dízel- és AdBlue összfogyasztása lenyűgöző, 18%-kal alacsonyabb értéket mutat, 21.48 l/100 km-es átlagfogyasztással.
“Az I-Save csomag hatásainak, a Turbo Compound motor továbbfejlesztésének, az új, okosabb szoftvereknek és a finomhangolt aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhető, hogy a Volvo FH ilyen impresszív fogyasztásbeli javulást tudott felmutatni mindössze 4 év alatt. Ez a független újságírói teszt pedig jó bizonyíték arra, hogy az I-Save csomag milyen pozitív hatással van a jármű átlagfogyasztására – mondja Helena Alsiö, a Volvo Trucks hajtásláncért felelős termékmenedzsment részleg alelnöke.
Egyre fontosabb az alacsony AdBlue-fogyasztás
Az elmúlt években az AdBlue beszerzési ára kevés figyelmet igényelt, azonban az utóbbi időkben számos országban drasztikus növekedés tapasztalható ennek az adaléknak a piaci árában is. A legújabb tesztek során a Volvo FH által produkált eredmények szerint a svéd márka terméke ezen a téren is kiemelkedő, az összes dízelüzemanyag-fogyasztásnak mindössze 6%-át teszi ki a Volvo FH AdBlue-fogyasztása.
“Az összfogyasztásba beletartozik a dízel- és az AdBlue-fogyasztás is, így a fenntartási költségekhez mindkét érték jelentősen hozzájárul. Mi pedig arra fókuszálunk, hogy ezeket a költségeket a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk – teszi hozzá Helena Alsiö.
Hatékony motorok – a CO2-kibocsátás csökkentésének kulcsai
Bár a Volvo Trucks célja, hogy 2030-ra a világon értékesített járműveinek fele elektromos legyen, a dízel-meghajtás továbbra is életünk része marad, így a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a dízelmotorok hatékonyságát is fejleszteni kell. A Volvo saját fejlesztésű Turbo Compound motorja HVO100-as bioüzemanyaggal is működőképes, aminek használatával még tovább csökkenthető a jármű környezeti lábnyoma.
Adatok az újságírói tesztről és a járműről:
- A tesztet a német Trucker és VerkehrsRundschau lapok újságírója, Jan Burgdorf végezte el.
- A tesztpálya teljes hossza: 343 km. Az utat a különböző gyártók tehergépjárműveinek legkülönbözőbb körülmények között történő tesztelésére használják.
- Teljes szerelvényössztömeg: 32 tonna.
- A sebességtartó automatikán beállított sebesség: 85 km/h.
- A 2022-ben tesztelt jármű: 460 lóerős, I-Save csomaggal felszerelt, 3. generációs Volvo FH, Euro 6-os motorral.
- A 2018-ban tesztelt jármű: 460 lóerős Volvo FH, Euro 6-os motorral.
- Átlagsebesség:
o 2022: 79.9 km/h
o 2018: 79.8 km/h
- Üzemanyagfogyasztás, beleértve az AdBlue-fogyasztást is*:
o 2022: 21.48 l/100km. Az AdBlue-fogyasztás a dízelfogyasztás arányához képest: 6.2%.
o 2018: 26.15 l/100km
Tények az I-Save csomaggal ellátott Volvo FH-ról:
- Az I-Save csomagot 2019-ben vezették be a piacra.
- Eredményeképp a Volvo 13 literes, Turbo Compound motorja, a D13TC képes arra, hogy hosszútávon alacsony fordulatszámon és magas sebességfokozatban üzemeljen.
- Az új I-Torque funkció irányítja a sebességfokozatok kiválasztását, a motor nyomatékát és a fékezést, bekapcsolt I-Cruise funkció mellett. Az I-Torque azáltal növeli az energiahatékonyságot, hogy elemzi az I-See rendszerből származó domborzati adatokat és az aktuális terepviszonyokhoz igazítja a vezetést.
* A valós üzemanyagfogyasztás számos tényezőtől függ, mint például a sebesség, a sebességtartó automatika használata, a jármű specifikációja, a jármű össztömege, a domborzati viszonyok, a járművezető képességei, a jármű műszaki állapota és az időjárási viszonyok.