A Volkswagen Crafter és a Transporter ezüst minősítést kapott a tesztek végén

Mint arról korábban már beszá,oltunk, a Nissan Interstar a „Nem ajánlott” minősítést kapta az ütközéselkerülő rendszerek hiánya miatt az Euro NCAP-től.

Amint a szervezet írta, az autonóm vészfékező rendszer (AEB) a várható ütközésre figyelmeztető rendszerrel (forward collision warning, FCW) együtt megrendelhető mindkét VW két modellhez, és a tesztelt járművekben ki is próbálták működés közben. A teljesítmény összességében megfelelő volt, bár a rendszer nem ismeri fel a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és kerékpárosokat.

A sávtartó rendszer ugyancsak külön rendelhető, és magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, amely figyelmezteti a járművezetőt a sávjából való kisodródásra, ugyanakkor a sávtartó asszisztenst (LKA), finoman visszavezeti a járművet a saját sávjába.

Az LKA magában foglalja a vészhelyzeti sávtartást (emergency lane keeping, ELK) is, amely bizonyos vészhelyzetekben erőteljesen avatkozik be, és az elvégzett tesztek során jó eredményeket ért el. Ez a funkció alapértelmezés szerint minden utazás kezdetén bekapcsol. További támogatást nyújt az opcionális holttérfigyelő rendszer információs rendszer, a BLIS (blind-spot information system).

A kameraalapú sebességasszisztens rendszer a közlekedési táblák felismerésével azonosítja a helyi sebességhatárokat, és ezt az információt megjeleníti a vezetőnek.

A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer szériafelszereltségként csak a vezetőüléshez tartozik, de az utasüléshez is rendelhető. A Crafterhez és a Transporterhez egyaránt rendelhető a járművezetőt figyelő rendszer is, amely észleli a fáradtságot, vagy a vezetésre alkalmatlan állapotot, és jelzi a vezetőnek, hogy szünetet kell tartania.

dasblog