A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
Az Aston Martin szereti a „V” betűvel kezdődő nevet. Volt már Vanquish, Vantage, Valkyrie, Valor és Victor, és mostanra meg kellett volna Valhallánk, de az utóbbi meg nem érkezése kezd úgy nézni, mint egy másik V-szó: vaporware.
A Valhalla 2019-ben mutatkozott be V6-os hibrid motorral, de a javasolt hajtásláncból 2021-ben V8-as lett. Több mint két évvel később még mindig nyoma sincs sorozatgyártású autónak, és még csak nem is láttunk prototípusokat tesztelés közben, mert az első futott. A példa csak az év végén fog megjelenni, mondja Aston. Talán meglepő módon az autógyártó továbbra is azt várja, hogy a szuperautó 2024-ben kerüljön gyártásba.
De itt jön a képbe az F1-es kapcsolat. Egy sajtóközleményben, amelyet a vaporware-gyanúk elhárítása és a Valhalla Ferrari-szerű bizonyítványának megerősítése érdekében hoztak létre, az Aston elmondja, hogy barátságot kötött az Aston Martin Performance Technologies Forma-1-es csapatával, hogy segítsen a fejlesztésben. a szuperautó anyagai, aerodinamikája és menetdinamikája.
És ahogy az F1-es autók fejlesztésekor, a Valhalla nagy része számítógépes modellezéssel és szimulátorokkal is létrehozható és csiszolható. Bár az első igazi tesztautó csak idén kerül az utcára, az Aston már tudja, hogyan fog vezetni, mert azt állítja, hogy a dinamikus beállítások 90 százalékát szimulátor segítségével határozták meg, és a mérföldek egy részét az F1-es csapat intézi – Lance Stroll és Fernando Alonso segítségével.
A valódi mérföldek sokkal inkább a szimulációs adatok ellenőrzéséről szólnak, annak kiderítéséről, hogy a 240 km/h sebességnél előállított 1323 font (600 kg) leszorítóerő a valós világban hogyan működik, valamint a hibrid hibáinak kiküszöbölése. V8-as hajtáslánc és összkerék-hajtás. A három e-motorból és egy ikerturbós, lapos síkú V8-as hajtókarból álló csomag állítólag 998 LE (1012 LE) együttes teljesítményt ad le, a két első motor pedig valódi nyomatékvektorálást tesz lehetővé.
Állítólag még a vezetési pozíció is F1-es hangulatot kölcsönöz a pilóta számára, mivel az AMF1 bevitelével módosították. A vezető sarkát egy hamis padló emeli meg, a karbon vödörülés pedig dönthető, hogy utánozza azt az érzést, mintha egy Grand Prix-versenyzőben lenne. Az Aston szerint a Valhalla aktív technológiákat fog használni, hogy csökkentse a szakadékot a „Gentleman pilóta” és a professzionális pilóta között, de mivel a 999 autó mindegyike 800 000 dollárnál (755 000 €/657 000 GBP) is magasabb lesz, továbbra is banki egyenlegre van szüksége, mint egy F1-es pilótáé, hogy hazavigyen egyet.