A vadonatúj Škoda Kodiaq és Superb modellek ötcsillagos Euro NCAP minősítést értek el

  • A Škoda Kodiaq és Superb legújabb modellgenerációi folytatják a Škoda ötcsillagos értékelését.
  • Škoda Kodiaq: 89% a felnőtt utasok védelmére és 83% a gyermek utasok védelmére
  • Škoda Superb: 93% a felnőtt utasok és 87% a gyermekek védelmére – ezzel a második legbiztonságosabb autó a 2024-es Euro NCAP rangsorban

A vadonatúj Škoda Kodiaq és Superb modellek legjobb értékelései: Mindkét modell a maximális öt csillagot érte el a független Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciateszten. A Škoda Kodiaq az összes maximális pontszám 84%-át érte el, míg a Škoda Superb az összes maximális pont 87%-át érte el. Ez az eredmény még a 2023-ban bevezetett szigorúbb értékelési kritériumok mellett is folytatja a cseh autógyártó legmagasabb értékeléseinek sorát. 2008 óta minden új Škoda modell ötcsillagos minősítést ért el.

„Ügyfeleink és a többi úthasználó biztonsága a legfontosabb számunkra. Ezért örömünkre szolgál, hogy ötcsillagos értékelést kaptunk a második generációs Škoda Kodiaq és a negyedik generációs Škoda Superb Euro NCAP tesztjén. Különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyermekvédelem terén elért eredményeinkre. Az a tény, hogy a szigorúbb tesztparaméterek 2023-as bevezetése után is meghosszabbítottuk járműveink sikeres ötcsillagos értékelését, megerősíti a legmagasabb biztonsági szabványok iránti elkötelezettségünket.”

Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja

Legjobb pontszámok a felnőtt és gyermek utasok védelmére; magas minősítések a veszélyeztetett úthasználókat védő és segítő rendszerek számára

A független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) által meghatározott szigorúbb 2023-as kritériumok szerint az új Škoda Superb és Volkswagen Passat – amelyet a Škoda Auto közösen fejlesztett ki a Beta+ projekt részeként – az új Škoda Kodiaq mellett öt csillagos besorolás a Felnőtt és Gyermek utasvédelemhez. A Kodiaq az összes maximális pontszám 84%-át érte el, 89%-ot a felnőtt utasok védelmére, 83%-át a gyermek utasok védelmére, 82%-át a veszélyeztetett úthasználók védelmére és 78%-át a Safety Assist rendszerekre. A Superb az összes maximális pontszám 87%-át érte el, 93%-ot a felnőtt utasok védelmére, 87%-át a gyermek utasok védelmére, 82%-át a veszélyeztetett úthasználók védelmére és 80%-át a Safety Assist rendszerekre. Ezzel az értékeléssel a Superb a második legbiztonságosabb autó a 2024-es Euro NCAP-rangsorban.

Magas szintű passzív biztonság mindkét modellben

Mindkét modell karosszériája a legújabb szabványok szerint készült, és melegen alakított, nagy szilárdságú acél alkatrészeket tartalmaz. Ezt az acélt főleg az A- és B-oszlopokon, a tűzfalon és az alagútkonzolon használják. Baleset esetén mindkét modell utasait nemcsak a merev karosszéria és a nagyméretű gyűrődési zónák védik, hanem a Škoda Superb esetében akár tíz, a Škoda Kodiaq esetében pedig akár kilenc légzsák is, köztük az első ülések közötti központi légzsák. mindkét autóban.

Átfogó segédrendszerek javítják a biztonságot

Mindkét modellben található számos korszerű asszisztens rendszer számos helyzetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges ütközésekre, és aktívan segít megelőzni vagy minimalizálni a következményeket. Ezek közé tartozik a prediktív gyalogos- és kerékpárosvédelemmel ellátott Front Assist, a hátsó forgalomra figyelmeztető oldalsó asszisztens, valamint az ütközést elkerülő asszisztens, a kanyarodási asszisztens, az útkereszteződés-asszisztens és a kilépési figyelmeztetés. A Travel Assist aktívan támogatja a vezetőt a jármű hosszirányú és oldalirányú irányításában, és az adaptív sebességtartó automatika (ACC) mellett magában foglalja az adaptív sávtartó asszisztenst is útfelderítéssel, a Crew Protect Assist, a Traffic Jam Assist és az Emergency Assist rendszert. Az elülső kötény jobb és bal sarkában elhelyezett új nano radarérzékelők tovább javítják az olyan segédrendszerek teljesítményét, mint a Front Assist vagy a Crossroad Assist. A hátsó kötényben található nano radarérzékelők növelik a Side Assist hatótávolságát. Az új Attention and Drowsiness Assist figyeli a járművezető viselkedését, felméri a vezető lehetséges fáradtsági szintjét, és szükség esetén vizuális és akusztikus figyelmeztetéseket indít el a virtuális pilótafülkében.

Euro NCAP értékelések 1997 óta

Az 1997-ben alapított európai újautó-értékelési program (Euro NCAP) a belgiumi Leuvenben található, és nyolc európai ország közlekedési minisztériumai, autóklubjai, biztosítószövetségei és kutatóintézetei együttműködése. A program magában foglalja a jelenlegi járműmodellek ütközési tesztjeit, azok aktív és passzív biztonsági jellemzőinek, valamint mentési és helyreállítási képességeinek felmérését. 2020 óta a kritériumokat háromévente módosítják, kiterjesztve a hatályt a harmadlagos biztonsági szempontokra, mint például a segélyhívás funkcióra, és a járműkárokról szóló információkat terjesztve az integrált mentési műveletekhez.

Tudtad?