Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A TOYOTA GAZOO Racing újoncteszttel zárta a szezont

A TOYOTA GAZOO Racing stílusosan zárta a 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokságot: nemcsak a gyártói világbajnoki címet ünnepelte a bahreini 8 órás verseny győzelmével, hanem az éves újoncteszten is bizonyította elkötelezettségét a jövő generációja iránt a 20 éves Esteban Masson és a 21 éves Reshad de Gerus képviseletében. A csapat fiatal tehetségeket ültetett a világbajnok GR010 HYBRID volánja mögé, hogy első kézből tapasztalhassák meg a hibrid technológia csúcsteljesítményét és a Hypercar világát.

A TOYOTA GAZOO Racing a Bahrein International Circuit-en tartott éves újoncteszttel lezárta a 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) drámai és sikeres szezonját. Alig néhány órával azután, hogy a bahreini 8 órás versenyen aratott győzelmének köszönhetően megünnepelte a gyártók világbajnoki címét, a csapat ismét akcióba lendült a hagyományos évadzáró teszten, az év utolsó hivatalos edzésén. A csapat azon elkötelezettségének részeként, hogy lehetőséget adjon a fiatal, feltörekvő versenyzőknek, a 20 éves francia Esteban Masson lehetőséget kapott a 7-es GR010 HYBRID tesztelésére. Esteban az idei szezonban lenyűgöző teljesítményt nyújtott a 87-es Lexus RC F LMGT3-as versenyautóval, amelyet az Akkodis ASP Team nevezett a WEC LMGT3-as kategóriájában.

A 21 éves Reshad de Gerus-t, a European Le Mans Series versenyzőjét a WEC jelölte hivatalos újoncnak, aki a világbajnoki címet nyert Hypercar versenyautót vezetheti, és a 7-est Estebannal és Mike Conway-jel osztotta meg, aki a két fiatal pilóta mentoraként volt jelen. Esteban és Reshad is vezetési szimulátoros gyakorlással készült a csapat kölni bázisán, Németországban, ahol a kényelmes vezetés érdekében egyedi vezetőüléseket is készítettek. A GR010 HYBRID-del kapcsolatos első tapasztalataikat egy kétórás délelőtti edzésen szerezték, amikor Estaban 17 kört tett meg, Reshad pedig 21-et.

A párosnak lehetősége volt kipróbálni a GR010 HYBRID-et az új Michelin abroncsokon a háromórás délutáni alkalom elején, amelyet az első órában 10 percre piros zászlóval zártak, amikor egy másik autó megállt a pályán. A nap végére Estaban és Reshad összesen 62, illetve 31 kört tett meg. Jól helytálltak a hibrid hajtású hiperautóval szerzett első tapasztalataik során, megmutatva tehetségüket, profizmusukat és potenciáljukat.

Esteban Masson:

Hálás vagyok ezért a csodálatos lehetőségért, mindössze egy évvel az első hosszútávú versenyem után. Élveztem, hogy egy ilyen nagyszerű, világbajnok autót vezethetek és együtt dolgozhatok a csapattal. Igyekeztem a lehető legtöbbet tanulni, mert egy Hypercar egészen más, mint amihez hozzászoktam. Nagyobb teljesítmény, nagyobb leszorítóerő és jobb fékerő, szóval mindenhol nagyobb a teljesítmény, de a legnagyobb különbség az, hogy vezetés közben is lehet módosítani a beállításokon. Nagyszerű volt, hogy Mike itt volt mellettünk a teszten, mert nagyon sokat segített abban, hogy hozzászokjak az autóhoz, és még jobb teljesítményt nyújtsak.”

Reshad de Gerus:

Nagyon örülök ennek a tapasztalatnak. A csapat nagyon támogató volt, és nagyon sokat segített, hogy elmentem a gyárba szimulátorozni és ülést próbálni. Mindez a felkészülés azt jelentette, hogy már a kezdetektől fogva elég magabiztos voltam azzal kapcsolatban, hogy mit kell tennem. Nagyszerű volt felfedezni az autót és a Hypercar kategória világát egy világbajnok csapattal. Az autó egészen más, mint az általam ismert LMP2-es autó, főleg azért, mert a rendszerek annyira összetettek. Versenyzőként állandóan szorosan együtt kell dolgoznod a mérnökökkel, amit nagyon élveztem. Bahrein egy új pálya számomra, és persze egy új autó is, így minden egyes körrel egyre jobban belejöttem.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!