A Tevva hidrogén-elektromos teherautó 350 mérföldet tett meg a téli teszt során
Míg a Tevva lézeres irányítású vállalata továbbra is képzett a 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos jármű megépítésére és leszállítására, a hidrogén-elektromos megfelelőjének tesztelése és fejlesztése rohamosan folyik.
A Tevva négy mérnöke: Charlie Cordell, Byron Dolman, Ryan Clark és Toby Hurst pontosan ezt tette a közelmúltban, a Tevva kettős energiájú teherautójának „tartománytesztjén”. A gyakorlat során a négyes több mint 1000 km-t (körülbelül 620 mérföldet) halmozott fel a 7,5 tonnás hidrogén-elektromos járműben, a Tevva londoni főhadiszállása és a skót határ között, Berwick-on-Tweednél, Anglia legészakibb városánál.
A visszaút során a teherautó csaknem 350 mérföldet tett meg egyedül, anélkül, hogy meg kellett volna állnia az újratöltéshez. Ezt a teherautó hidrogén üzemanyagcellája tette lehetővé, amely szükség esetén feltölti a hatótávolságú (Rex) jármű lítium akkumulátorát.
Charlie Cordell, Tevva Rex vezető mérnöke így nyilatkozott: „Csodálatos utazás volt, és nagyon örültünk, hogy a teherautó annyi mérföldet tett meg a visszafelé vezető úton, anélkül, hogy meg kellett volna állni egy töltésért.
„Az utazás nagyszerűen demonstrálta azt a hatótávot, amelyet egy elektromos és hidrogén keverékrendszert használó teherautóval elérhet. A fagyviszonyok rendkívül nagy kihívást jelentettek, de hasznosak is voltak, mivel fontos adatokat gyűjthettünk a jármű teljesítményéről, ami azt jelenti, hogy itt-ott finomításokat végezhettünk, és személyre szabhattuk a fejlesztést.”
A hőmérséklet ritkán kúszott fagypont fölé az utazás során, és egy ponton mínusz 10-re süllyedt.
A Tevva mérnökei az út első szakaszán a Teesside-i 2-es elemnél álltak meg hidrogén-utántöltésre, valamint egy korábbi megállásra a középső részén. A 2. elem jelenleg a hidrogéntöltő helyek nemzeti infrastruktúráját építi ki.
Benyomások az útról
A vállalat fejlesztési igazgatója, Dr. Andrew Hagan a következőket mondta: „Büszke pillanat a hidrogén biztosítása ehhez a jelentős utazáshoz. Az üzemanyagcellás jármű kiváló választéka kényelmet és megnyugvást jelent az új járműveket rendelő és flottájukat frissítő szervezetek számára.
„Üzemanyagtöltő állomásokat építünk ott, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, és eltávolítjuk útjainkról a gázolajat. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a Tevva teherautó-sofőreinek, hogy megtegyék a távolságot.”
A 25 éves Ryan Clark mérnök két évvel ezelőtt csatlakozott a Tevvához, miután a Glasgow Egyetemen szerzett mérnöki diplomát. Azt mondja, hogy a gyakorlat bemutatja a forgalom irányát a hidrogén tekintetében.
„Papíron természetesen az elért tartomány elvárható volt” – mondta. „De még így is nagyszerű érzés összerakni a prototípust, és látni, ahogy ezt a futásteljesítményt lerombolja.
„Izgalmas, amit itt csinálunk. Az autóiparban dolgozó barátaimmal beszélgetek, és általában az új mérnököknek csak a jelentős projekteken dolgozó csapatok árnyékolására nyílik lehetőségük. A Tevvánál van egyfajta felhatalmazás, lehetőség van arra, hogy bepiszkolja a kezét.
A diplomás mérnök, Toby Hurst (24) egyetért. Azt mondta: „A megtett távolságot tekintve rendkívül jól teljesített – figyelembe véve a körülményeket, amelyekkel szembesültünk.
„Mi is jót nevettünk, amikor elvégeztük a munkát. Szeretjük élvezni, amit csinálunk, de halálosan komolyan vesszük járműveink tesztelését és a zéró károsanyag-kibocsátású forradalomban való szerepvállalást.”
Az utazás során Ryan elmondta, hogy a futurisztikus teherautó rengeteg csodáló pillantást vonta az útitársakra, és ugyanannyi kérdést tett fel.
„Egy kis meglepetés ért, amikor azt mondtuk az embereknek, hogy ez egy hidrogén-elektromos teherautó” – mondta. „Azt hiszem, az emberek nem szoktak ilyet látni. De végül… lesznek.”
Charlie hozzátette: „Egy ember megkérdezte tőlünk, hogy elektromos teherautó-e, és elmondtuk nekik az üzemanyagcellát, azt mondták: „Értem… van értelme”.
Tevva megközelítése a hidrogéntechnológiához
A Tevva forradalmian új hidrogén-üzemanyagcellás hatótávolság-bővítő technológiája lehetővé teszi járművei számára, hogy a dízel összes munkáját elvégezzék, teljes nyugalommal a költségek, a hatótáv és a környezeti hatások tekintetében.
Azáltal, hogy hidrogént ad az energiamixhez, a Tevva olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy az éghajlattudomány által megkívánt és a társadalom által megkövetelt ütemben szén-dioxid-mentesítsék flottáikat. A vállalat kettős energia megközelítést alkalmaz a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás érdekében, és a legjobb akkumulátor-elektromos és hidrogéntechnológiát alkalmazza járműveink teljesítményének maximalizálása érdekében.
A Tevva aktív szereplő az akkumulátor-elektromos és hidrogén-infrastruktúra ökoszisztémájának kiépítésében, és elismeri, hogy a hidrogén-utántöltő rendszerek sebessége és méretezhetősége kulcsfontosságú lesz a bevezetéshez, miközben a költségeket kordában tarthatja.
Ahogy az alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogén olcsóbbá és szélesebb körben elérhetővé válik, a hidrogén-tankolás ugyanolyan kényelmessé válik, mint manapság a dízel tankolás. A Tevva aktívan együttműködik a hidrogén- és üzemanyagtöltő állomások beszállítóival, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogén-szolgáltatásokat hozzon létre ügyfelei számára, és a zéró kibocsátású teherszállítás és városi logisztika felé vezet.
A Tevva elkötelezett amellett, hogy a hidrogént kényelmessé, megfizethetővé és fenntarthatóvá tegye ügyfelei számára.