A tesztpilóták mutatják be a hibrid Puma Rally1-es versenyautót
Az M-Sport Ford World Rally Team (WRT) ma leleplezte a Puma Rally1 rallyautót, ami 2022-től versenyez majd a FIA Rally Világbajnokság új és izgalmas elektromos korszakában. A globális bemutató helyszíne a Goodwood Festival of Speed volt.
Az M-Sport Ford Puma Rally1 új generációs hibrid hajtáslánca hatékonyan hangolja össze a már több bajnokságon érmet szerző 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotor, a 100 kW teljesítményű villanymotor és a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor működését.
A Ford Puma kompakt SUV1 közismerten élvezetes vezetési élményét még magasabb szintre emelő rallyautó egyértelműen jelzi a Ford elkötelezettségét az elektromos hajtásláncok iránt. A vállalat idén jelentette be, hogy 2026-ra teljes európai modellpalettáján kínál majd nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtású vagy plug-in hibrid változatokat, 2030-ra pedig minden modellje elektromos hajtásláncú lesz.
A Puma Rally1 elektromos teljesítményét július 7. és 9. között csodálhatja meg a híres Goodwood hegyi futam közönsége; az autót az M-Sport Ford WRT pilóta, Adrien Fourmaux és az M-Sport Ford tesztpilóta Matthew Wilson vezeti.
“A Ford 100 százalékban elkötelezte magát az elektromos jövő iránt, és a versenypályák poklában már eddig is olyan innovációk születtek, amelyeket ma már közúti modelljeinkbe is beépítünk,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója. “Az M-Sport Ford Puma Rally1 a legkeményebb körülmények közt teszi próbára a hibrid hajtást, bebizonyítva, hogy ez a technológia borzongató teljesítményre is képes.”
Az M-Sport idén jelentette be, hogy három évre szóló megállapodást kötött a hibrid technológia bevezetéséről a globális rally csúcskategóriájában. Az új, kifinomult plug-in hibrid hajtás versenyautós teljesítmény biztosít, ugyanakkor arra is alkalmas, hogy az autó károsanyag-kibocsátás nélkül szelje át a városokat, lakott településeket és az egyes szakaszok közé beiktatott szervizparkokat.
A Puma Rally1 hibrid rendszere ugyanazon az elven működik, mint a közúti Puma EcoBoost Hybrid hajtása. A fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát a technológia elektromos árammá alakítja, amit az akkumulátor tárol, hogy a villanymotort táplálva csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, vagy extra teljesítményt biztosítson. A Puma Rally1 esetében ez utóbbi a lényeg: versenykörülmények közt az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, mintegy 100 kW-ra rúgó teljesítménylöketet jelent.
A többek közt a Kuga Plug-in Hybrid modellben is rendelkezésre álló plug-in hajtáslánc akkumulátora az egyes versenyszakaszok közt felállított szervizállomásokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt. A 95 kg súlyú, folyadék- és levegőhűtésű akkucsomagot rendkívül szilárd burkolat védi a felverődő kövektől és egy esetleges baleset során fellépő erőhatásoktól.
A FIA WRC Rally1 kategória versenyzői a 2022-es évadban már kőolajszármazék-mentes üzemanyagot használnak; a szintetikus és bio alkotóelemekből összeállított hajtóanyag 100 százalékban fenntartható forrásokból származik.
“A WRC autók történetében új fejezetet nyitó korszak az eddigi legnagyobb technológiai előrelépés a WRC világában. A hibrid hajtás bevezetésével az autók erősebbé válnak, miközben hajtásláncuk sokkal inkább hasonlít a közúti modellekére,” vélekedett Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “A Puma neve már régóta jól cseng a rallyban, és már alig várom, hogy ezt a fantasztikus megjelenésű gépet ott lássam a 2022-es Monte Carlo Rally rajtvonalánál!”
“Nagy dolog, hogy az új autó éppen Goodwoodban mutatkozik be, hiszen ez a motorsport-naptár egyik leghíresebb eseménye. Az M-Sport nagy várakozással tekint a Forddal való sikeres együttműködés folytatása elé; remek eredményekre számítunk, és persze arra, hogy a Fordot az élvonalba röpítsük ebben az új és rendkívül izgalmas korszakban,” tette hozzá Wilson.
A Ford már 1997 óta az M-Sport partnere; a közös munka eddig hét FIA Rally Világbajnoki kupát és több mint 1500 szakaszgyőzelmet eredményezett. Az új Puma Rally1 a Ford Fiesta WRC-t váltja le, ami 2017-es bemutatkozása óta három világbajnoki címet szerzett.
Az élvezetes és élénk teljesítményt nyújtó, csekély üzemanyag-fogyasztású 48 voltos mild hibrid technológiával hajtott Ford Puma a Ford közismert vezetési élményét és vonzó formavilágát kínálja a kompakt SUV-szegmens vásárlóinak.
# # #
1 A Ford Puma homologizált CO2-kibocsátása 117-155 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,5-6,8 l/100 km a WLTP szabvány szerint. A CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás értékei az egyes piacokon forgalmazott modellváltozatok esetében eltérhetnek.
Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
2 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.