A tesztnek vége – A Mercedes-Benz és a Bosch vezető nélküli parkolási rendszer kereskedelmi használatra engedélyezett

Hamarosan az APCOA parkolóházban a stuttgarti repülőtéren

  • Az automatizált parkolóinas-szolgáltatás a világ első magasan automatizált, vezető nélküli (SAE 4-es szint)[1] parkolási funkciója, amely hivatalos engedélyt kapott kereskedelmi használatra Németországban.
  • A nagymértékben automatizált és vezető nélküli parkolási rendszer teljesen függetlenül gyűjti össze és viszi vissza a járművet.
  • A funkció hamarosan elérhető bizonyos S-Class és EQS[2] változatokhoz, amelyek INTELLIGENS PARK PILOT-tal vannak felszerelve, kezdetben a németországi Stuttgart repülőtér P6 parkolóházában.
  • Az APCOA P6 parkolóháza a stuttgarti repülőtéren lesz az első a világon, amely lehetővé teszi a vezető nélküli parkolási rendszer kereskedelmi használatát.
  • A járművezetők az APCOA FLOW digitális mobilitási platformot használhatják helyfoglaláshoz, érintés nélküli be- és kilépéshez, valamint készpénz nélküli fizetéshez.

A Mercedes-Benz és a Bosch fontos mérföldkőhöz érkezett az automatizált vezetés felé vezető úton: a német szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság (KBA) jóváhagyta magas szinten automatizált parkolási rendszerüket a stuttgarti repülőtér APCOA által üzemeltetett P6 parkolóházában való használatra. Ez teszi a világ első magasan automatizált vezető nélküli parkolási funkcióját (SAE 4. szint)[1], amelyet hivatalosan is engedélyeztek kereskedelmi használatra. Az automatizált vezetés technológiai fejlődése kulcsszerepet játszik a jövő mobilitásában. Ha a jármű és az infrastruktúra átveszi a vezetést és a manőverezést, a sofőrök figyelmüket más dolgokra fordíthatják, ahelyett, hogy parkolóhely kereséssel és szűk parkolóházakban manővereznének.

„A technológiai partnerünkkel, a Bosch-al közösen kifejlesztett, nagymértékben automatizált és vezető nélküli parkolási funkciónk ügyfelek általi használatára vonatkozó első jóváhagyás azt mutatja, hogy az innovációs vezető szerep és a „Made in Germany” kéz a kézben jár” – mondja Markus Schäfer, az igazgatótanács tagja. A Mercedes-Benz Group AG vezetése, technológiai igazgató, fejlesztésért és beszerzésért felelős. „A DRIVE PILOT Level 3 rendszerünk piaci bevezetését követően hamarosan egy 4-es szintű parkolási rendszert kínálunk INTELLIGENS PARK PILOT-unkkal – mindezt idén. Valóban megmutatjuk ügyfeleinknek, hogy a technológia hogyan teheti könnyebbé az életet, és hogyan adhatja vissza az értékes időt.”

READ  A Mercedes az Amazon segítségével teszteli a hosszú távra szánt elektromos teherautókat

„A vezető nélküli parkolás az automatizált mobilitás kulcsfontosságú eleme. Partnerünkkel, a Mercedes-Benzzel közösen kifejlesztett, magas szinten automatizált parkolási rendszer megmutatja, milyen messzire haladtunk már ezen a fejlesztési úton. A vezető nélküli parkolással indul majd el a mindennapi automatizált vezetés” – mondja Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a Mobility Solutions üzletág elnöke. „A Bosch a kezdetektől azt a megközelítést alkalmazta, hogy intelligenssé tegye a parkolóházak infrastruktúráját. Ennek megfelelően szabványokat állítottunk fel ezen a területen. A jövőben az a célunk, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel a szükséges infrastrukturális technológiával – ezekből a következő években több százat tervezünk világszerte.”

„Nagyon örülünk, hogy a Bosch, a Mercedes-Benz és a stuttgarti repülőtér partnereivel együtt sikeresen kifejlesztettük a vezető- és érintésmentes parkolás összekapcsolt rendszerét. Digitális platformunk, az APCOA FLOW használható helyek foglalására, a parkolóház érintésmentes bejáratára, valamint a garázsban való tartózkodás automatikus számlázására” – mondja Frank van der Sant, az igazgatótanács tagja és kereskedelmi vezető. az APCOA PARKING Group tisztje. „Ügyfeleink számára ez óriási előnyt jelent a kényelem terén: tervezési biztonság, alig vesztegetett idő, rövid gyaloglási távolságok, érintés- és készpénzmentes parkolási folyamat.”

„Büszkék vagyunk arra, hogy az STR-t választották ennek a globális premiernek a repülőterének” – mondja Walter Schöfer, a stuttgarti repülőteret üzemeltető Flughafen Stuttgart GmbH vezetőségi szóvivője. „A projekt megmutatja, mennyire innovatív régiónk. Az automatizált parkolóinas-szolgáltatás valóban növeli utasaink kényelmét, és időt takarít meg, különösen akkor, ha sietnek, és csak gyorsan le akarják tenni autójukat a repülőtéren.”

A vezető nélküli parkolás mögötti technológia
Hajtson be a parkolóházba, szálljon ki járművéből, és egy okostelefonos alkalmazás megérintésével küldje el egy előre lefoglalt parkolóhelyre – az Automatikus parkolási szolgáltatásnak nincs szüksége sofőrre. Miután a megspórolt időt mással kell töltenie, a jármű elhajt a kijelölt helyre és leparkol. Később a jármű pontosan ugyanígy tér vissza az átvételi pontra. Ez a folyamat a Bosch által biztosított és a parkolóházba telepített intelligens infrastruktúra és a Mercedes-Benz autóipari technológia közötti kölcsönhatáson alapul. A parkolóházban található Bosch érzékelők figyelik a vezetési folyosót és környékét, és megadják a jármű irányításához szükséges információkat. A járműben található technológia az infrastruktúrától kapott információkat vezetési manőverekké alakítja. Így a járművek akár fel-le is hajthatnak rámpákon, hogy a parkolóházban közlekedjenek a szintek között. Ha az infrastruktúra érzékelői akadályt észlelnek, a jármű lefékez és biztonságosan teljesen leáll. Csak ha az útvonal már tiszta, akkor folytatja az utat.

READ  A jövő autóbuszát tesztelhetjük Budapesten

A Mercedes-Benz és a Bosch 2019-ben kapta meg a világ első különleges engedélyét, hogy a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában, emberi felügyelet nélkül, fejlesztő járművekkel automatizált parkolóinas-parkolót működtessen a mindennapi műveletek során. A most kiadott engedély ezen túlmutat, lehetővé téve a magántulajdonban lévő járművekkel történő kereskedelmi üzemeltetést a stuttgarti repülőtér P6 parkolójában. A jóváhagyás alapja a Németországban 2021 júliusában hatályba lépett törvény, amely lehetővé teszi a gépjárművek esetében a SAE Level 4[1] szerinti vezető nélküli vezetést (BMDV – Németország lesz a világelső az autonóm vezetés terén). Ennek a törvénynek a parkolási rendszerre történő alkalmazását a Német Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztériummal (BMDV) és a KBA-val szoros együttműködésben hajtották végre. A német Bundesrat által 2022. május 20-án elfogadott AFGBV (autonóm vezetési irányelv) egyértelműen meghatározza a német közúti közlekedési törvény azon kritériumait, amelyeknek a 4-es szintű járműveknek meg kell felelniük.

A társaságok azt tervezik, hogy fokozatosan bevezetik a vezető nélküli parkolási szolgáltatást a stuttgarti repülőtér APCOA P6 parkolóházában. Az üzembe helyezés napjától kezdve a 2022 júliusa óta gyártott S-osztályú és EQS modellekkel rendelkező első vásárlók, akiknek járműváltozatai a Mercedes me connect részeként az INTELLIGENS PARK PILOT2 szolgáltatást tartalmazzák, és akik aktiválták ezt a szolgáltatást, használja a funkciót a P6 parkolóházban. Miután a sofőrök a Mercedes me alkalmazással előre lefoglaltak parkolóhelyet, egy előre meghatározott leszállási területen hagyhatják járművüket. Miután az összes utas kiszállt a járműből, az alkalmazás elindítja a parkolási manővert. A parkolási rendszer ellenőrzi, hogy a lefoglalt parkolóhelyhez vezető útvonal szabad-e, és minden egyéb műszaki követelmény teljesült-e. Ha ez a helyzet, a járművezetők értesítést kapnak az alkalmazásban, amely megerősíti, hogy az intelligens infrastruktúra átvette az irányítást a jármű felett. Ezután elhagyhatják a parkolóházat. A jármű automatikusan elindul, és megtalálja az utat a parkolóhelyéhez. Amikor a sofőr ki akarja hozni autóját a parkolóházból, okostelefonos paranccsal megidézheti. Ezután járművük egy előre meghatározott felszedési terület felé halad.

READ  A Mercedes EQB 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén

[1]A SAE J3016 hat automatizálási szintet határoz meg a közúti járművek vezetéséhez (0-5. szint). A 4. szint állapota: A jármű autonóm módon képes kezelni minden forgalmi helyzetet bizonyos körülmények között (például parkolóházban). Nincs szükség illesztőprogramra.

[2]A Mercedes me connect INTELLIGENS PARK PILOT szolgáltatása kezdetben Németországban lesz elérhető a Mercedes-Benz S-osztály Sedan, Sedan Long és Mercedes EQS modelljeihez, a 2022. július 7-én és később gyártottaktól kezdve. Ez nem tartalmazza a Mercedes-Maybach és az AMG modelleket. Nem sokkal ezután a Mercedes-Benz S-osztály Sedan és Saloon Long, 2020. 12. óta gyártották, a Mercedes-Maybach és az AMG modellek kivételével. A 2021. 04-től gyártott Mercedes EQS modellek is megjelennek, kivéve az AMG-t. Amint az INTELLIGENS PARK PILOT elérhető egy adott járműhöz, a szolgáltatás aktiválásra készen megjelenik a Mercedes me alkalmazás szolgáltatásmenüjében. A Mercedes me connect szolgáltatások használatához a felhasználóknak személyes Mercedes me azonosítóra van szükségük, és el kell fogadniuk a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. Továbbá a kérdéses járművet regisztrálni kell a felhasználói fiókkal. A kezdeti időszak lejártával a felhasználók ingyenesen meghosszabbíthatják a szolgáltatásokat mindaddig, amíg ezek a szolgáltatások az adott jármű számára elérhetőek maradnak. A szolgáltatások első aktiválása a jármű első regisztrációjától vagy az ügyfél általi használattól számított 1 éven belül lehetséges, attól függően, hogy melyik következik be előbb.

Ajánlott cikkek