A tesztnek vége – A Mercedes-Benz és a Bosch vezető nélküli parkolási rendszer kereskedelmi használatra engedélyezett

Mercedes-Benz erhält für das gemeinsam mit seinem Technologiepartner Bosch entwickelte „Automated Valet Parking“ die Freigabe der Behörden für den Serienbetrieb. Die weltweit erste vollautomatisierte und fahrerlose Parkfunktion (SAE Level 4) wird für bestimmte Varianten der S-Klasse und des EQS mit der entsprechenden Vorrüstung „INTELLIGENT PARK PILOT“ verfügbar sein und in Deutschland zunächst im Parkhaus P6 am Airport Stuttgart starten. Mercedes-Benz has received official approval for commercial use in Germany for the “automated valet parking” service, which has been developed together with the technology partner Bosch. The world’s first highly automated driverless parking function (SAE Level 4) will be available in Germany for certain S-Class and EQS variants featuring the INTELLIGENT PARK PILOT and will debut in the parking garage P6 at the Airport Stuttgart.

Hamarosan az APCOA parkolóházban a stuttgarti repülőtéren

  • Az automatizált parkolóinas-szolgáltatás a világ első magasan automatizált, vezető nélküli (SAE 4-es szint)[1] parkolási funkciója, amely hivatalos engedélyt kapott kereskedelmi használatra Németországban.
  • A nagymértékben automatizált és vezető nélküli parkolási rendszer teljesen függetlenül gyűjti össze és viszi vissza a járművet.
  • A funkció hamarosan elérhető bizonyos S-Class és EQS[2] változatokhoz, amelyek INTELLIGENS PARK PILOT-tal vannak felszerelve, kezdetben a németországi Stuttgart repülőtér P6 parkolóházában.
  • Az APCOA P6 parkolóháza a stuttgarti repülőtéren lesz az első a világon, amely lehetővé teszi a vezető nélküli parkolási rendszer kereskedelmi használatát.
  • A járművezetők az APCOA FLOW digitális mobilitási platformot használhatják helyfoglaláshoz, érintés nélküli be- és kilépéshez, valamint készpénz nélküli fizetéshez.

A Mercedes-Benz és a Bosch fontos mérföldkőhöz érkezett az automatizált vezetés felé vezető úton: a német szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság (KBA) jóváhagyta magas szinten automatizált parkolási rendszerüket a stuttgarti repülőtér APCOA által üzemeltetett P6 parkolóházában való használatra. Ez teszi a világ első magasan automatizált vezető nélküli parkolási funkcióját (SAE 4. szint)[1], amelyet hivatalosan is engedélyeztek kereskedelmi használatra. Az automatizált vezetés technológiai fejlődése kulcsszerepet játszik a jövő mobilitásában. Ha a jármű és az infrastruktúra átveszi a vezetést és a manőverezést, a sofőrök figyelmüket más dolgokra fordíthatják, ahelyett, hogy parkolóhely kereséssel és szűk parkolóházakban manővereznének.

„A technológiai partnerünkkel, a Bosch-al közösen kifejlesztett, nagymértékben automatizált és vezető nélküli parkolási funkciónk ügyfelek általi használatára vonatkozó első jóváhagyás azt mutatja, hogy az innovációs vezető szerep és a „Made in Germany” kéz a kézben jár” – mondja Markus Schäfer, az igazgatótanács tagja. A Mercedes-Benz Group AG vezetése, technológiai igazgató, fejlesztésért és beszerzésért felelős. „A DRIVE PILOT Level 3 rendszerünk piaci bevezetését követően hamarosan egy 4-es szintű parkolási rendszert kínálunk INTELLIGENS PARK PILOT-unkkal – mindezt idén. Valóban megmutatjuk ügyfeleinknek, hogy a technológia hogyan teheti könnyebbé az életet, és hogyan adhatja vissza az értékes időt.”

„A vezető nélküli parkolás az automatizált mobilitás kulcsfontosságú eleme. Partnerünkkel, a Mercedes-Benzzel közösen kifejlesztett, magas szinten automatizált parkolási rendszer megmutatja, milyen messzire haladtunk már ezen a fejlesztési úton. A vezető nélküli parkolással indul majd el a mindennapi automatizált vezetés” – mondja Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a Mobility Solutions üzletág elnöke. „A Bosch a kezdetektől azt a megközelítést alkalmazta, hogy intelligenssé tegye a parkolóházak infrastruktúráját. Ennek megfelelően szabványokat állítottunk fel ezen a területen. A jövőben az a célunk, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel a szükséges infrastrukturális technológiával – ezekből a következő években több százat tervezünk világszerte.”

„Nagyon örülünk, hogy a Bosch, a Mercedes-Benz és a stuttgarti repülőtér partnereivel együtt sikeresen kifejlesztettük a vezető- és érintésmentes parkolás összekapcsolt rendszerét. Digitális platformunk, az APCOA FLOW használható helyek foglalására, a parkolóház érintésmentes bejáratára, valamint a garázsban való tartózkodás automatikus számlázására” – mondja Frank van der Sant, az igazgatótanács tagja és kereskedelmi vezető. az APCOA PARKING Group tisztje. „Ügyfeleink számára ez óriási előnyt jelent a kényelem terén: tervezési biztonság, alig vesztegetett idő, rövid gyaloglási távolságok, érintés- és készpénzmentes parkolási folyamat.”

„Büszkék vagyunk arra, hogy az STR-t választották ennek a globális premiernek a repülőterének” – mondja Walter Schöfer, a stuttgarti repülőteret üzemeltető Flughafen Stuttgart GmbH vezetőségi szóvivője. „A projekt megmutatja, mennyire innovatív régiónk. Az automatizált parkolóinas-szolgáltatás valóban növeli utasaink kényelmét, és időt takarít meg, különösen akkor, ha sietnek, és csak gyorsan le akarják tenni autójukat a repülőtéren.”

A vezető nélküli parkolás mögötti technológia
Hajtson be a parkolóházba, szálljon ki járművéből, és egy okostelefonos alkalmazás megérintésével küldje el egy előre lefoglalt parkolóhelyre – az Automatikus parkolási szolgáltatásnak nincs szüksége sofőrre. Miután a megspórolt időt mással kell töltenie, a jármű elhajt a kijelölt helyre és leparkol. Később a jármű pontosan ugyanígy tér vissza az átvételi pontra. Ez a folyamat a Bosch által biztosított és a parkolóházba telepített intelligens infrastruktúra és a Mercedes-Benz autóipari technológia közötti kölcsönhatáson alapul. A parkolóházban található Bosch érzékelők figyelik a vezetési folyosót és környékét, és megadják a jármű irányításához szükséges információkat. A járműben található technológia az infrastruktúrától kapott információkat vezetési manőverekké alakítja. Így a járművek akár fel-le is hajthatnak rámpákon, hogy a parkolóházban közlekedjenek a szintek között. Ha az infrastruktúra érzékelői akadályt észlelnek, a jármű lefékez és biztonságosan teljesen leáll. Csak ha az útvonal már tiszta, akkor folytatja az utat.

A Mercedes-Benz és a Bosch 2019-ben kapta meg a világ első különleges engedélyét, hogy a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában, emberi felügyelet nélkül, fejlesztő járművekkel automatizált parkolóinas-parkolót működtessen a mindennapi műveletek során. A most kiadott engedély ezen túlmutat, lehetővé téve a magántulajdonban lévő járművekkel történő kereskedelmi üzemeltetést a stuttgarti repülőtér P6 parkolójában. A jóváhagyás alapja a Németországban 2021 júliusában hatályba lépett törvény, amely lehetővé teszi a gépjárművek esetében a SAE Level 4[1] szerinti vezető nélküli vezetést (BMDV – Németország lesz a világelső az autonóm vezetés terén). Ennek a törvénynek a parkolási rendszerre történő alkalmazását a Német Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztériummal (BMDV) és a KBA-val szoros együttműködésben hajtották végre. A német Bundesrat által 2022. május 20-án elfogadott AFGBV (autonóm vezetési irányelv) egyértelműen meghatározza a német közúti közlekedési törvény azon kritériumait, amelyeknek a 4-es szintű járműveknek meg kell felelniük.

A társaságok azt tervezik, hogy fokozatosan bevezetik a vezető nélküli parkolási szolgáltatást a stuttgarti repülőtér APCOA P6 parkolóházában. Az üzembe helyezés napjától kezdve a 2022 júliusa óta gyártott S-osztályú és EQS modellekkel rendelkező első vásárlók, akiknek járműváltozatai a Mercedes me connect részeként az INTELLIGENS PARK PILOT2 szolgáltatást tartalmazzák, és akik aktiválták ezt a szolgáltatást, használja a funkciót a P6 parkolóházban. Miután a sofőrök a Mercedes me alkalmazással előre lefoglaltak parkolóhelyet, egy előre meghatározott leszállási területen hagyhatják járművüket. Miután az összes utas kiszállt a járműből, az alkalmazás elindítja a parkolási manővert. A parkolási rendszer ellenőrzi, hogy a lefoglalt parkolóhelyhez vezető útvonal szabad-e, és minden egyéb műszaki követelmény teljesült-e. Ha ez a helyzet, a járművezetők értesítést kapnak az alkalmazásban, amely megerősíti, hogy az intelligens infrastruktúra átvette az irányítást a jármű felett. Ezután elhagyhatják a parkolóházat. A jármű automatikusan elindul, és megtalálja az utat a parkolóhelyéhez. Amikor a sofőr ki akarja hozni autóját a parkolóházból, okostelefonos paranccsal megidézheti. Ezután járművük egy előre meghatározott felszedési terület felé halad.

[1]A SAE J3016 hat automatizálási szintet határoz meg a közúti járművek vezetéséhez (0-5. szint). A 4. szint állapota: A jármű autonóm módon képes kezelni minden forgalmi helyzetet bizonyos körülmények között (például parkolóházban). Nincs szükség illesztőprogramra.

[2]A Mercedes me connect INTELLIGENS PARK PILOT szolgáltatása kezdetben Németországban lesz elérhető a Mercedes-Benz S-osztály Sedan, Sedan Long és Mercedes EQS modelljeihez, a 2022. július 7-én és később gyártottaktól kezdve. Ez nem tartalmazza a Mercedes-Maybach és az AMG modelleket. Nem sokkal ezután a Mercedes-Benz S-osztály Sedan és Saloon Long, 2020. 12. óta gyártották, a Mercedes-Maybach és az AMG modellek kivételével. A 2021. 04-től gyártott Mercedes EQS modellek is megjelennek, kivéve az AMG-t. Amint az INTELLIGENS PARK PILOT elérhető egy adott járműhöz, a szolgáltatás aktiválásra készen megjelenik a Mercedes me alkalmazás szolgáltatásmenüjében. A Mercedes me connect szolgáltatások használatához a felhasználóknak személyes Mercedes me azonosítóra van szükségük, és el kell fogadniuk a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. Továbbá a kérdéses járművet regisztrálni kell a felhasználói fiókkal. A kezdeti időszak lejártával a felhasználók ingyenesen meghosszabbíthatják a szolgáltatásokat mindaddig, amíg ezek a szolgáltatások az adott jármű számára elérhetőek maradnak. A szolgáltatások első aktiválása a jármű első regisztrációjától vagy az ügyfél általi használattól számított 1 éven belül lehetséges, attól függően, hogy melyik következik be előbb.