A sikeres éles tesztek után hamarosan indul az egyiptomi vasúti kocsik magyarországi gyártása
Hamarosan idul az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság rendelésére készülő vasúti személykocsik magyarországi gyártása a Dunakeszi Járműjavítóban – közölte a TMH Hungary csütörtökön az MTI-vel.
A közleményben kiemelték, hogy a Dunakeszi Járműjavító új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH International valamint a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) 1 milliárd euró (350 milliárd forint) értékű, 1300 vasúti személykocsira szóló egyiptomi megrendeléssel rendelkeznek, amelynek nagyobbik részét Dunakeszin készítik el.
A tájékoztatás szerint a napokban érkezett meg a megrendelés alapján az alexandriai kikötőbe 22 darab, nemzetközi forgalomra is alkalmas vasúti személykocsi, ezt követi még 10 darab a hónap végéig, amelyeket június közepén indítottak el Oroszországból. A 2020 áprilisában tesztelésre leszállított első kocsival együtt az első szállítmány 33 harmadosztályú, légbefúvásos szellőztetéssel felszerelt kocsiból áll.
Az egyiptomi megbízás egyedülálló lehetőséget teremt a nagy hagyományokkal rendelkező magyar vasúti járműgyártás felfuttatására – hangsúlyozták. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje a TMH Hungary, a TMH International és a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) vegyesvállalata által elnyert megrendelés. Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijármű gyártó- és karbantartó központjává váljon – írják a közleményben.
Wein András, Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben elmondta, a feladat azért is nagy jelentőségű, mert az utóbbi években nem készült új vasúti jármű Dunakeszin.
A közlemény kitér arra, hogy Egyiptom a közelmúltban egy átfogó programba kezdett, amelynek célja vasúti hálózatának megújítása. Ennek része az ország történetének legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése, amit a TMH Hungary nyert el 2018-ban.
A TMH mérnökei által tervezett 1435 milliméter nyomtávolságú járművek megfelelnek a nemzetközi vasúti szabványoknak, sivatagi környezetben, akár 50 Celsius-fokos hőségben is működőképesek, tervezett élettartamuk 40 év.