A Porsche jövőre elkezdi a szintetikus üzemanyag tesztelését
Akár tetszik, akár nem, úgy tűnik, jelen pillanatban az elektromosítás jelenti az autóipar jövőjét. Az egyes országok egyre szélesebb körben vezetnek be különféle intézkedéseket és állami támogatásokat, hogy villanyautók vásárlására ösztönözzék az embereket. Mindettől azt remélik, segít visszaszorítani a károsanyag-kibocsátást, és megállítani a bolygót fenyegető klímaváltozást. Európa ebben a tekintetben különösen szigorúnak számít, hiszen a régió országai egymás után jelentik be, hogy 2030-tól kezdődően betiltják a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését.
Egyelőre még korai lenne temetni a belső égésű motorokat. Dr. Frank Walliser, a Porsche Motorsport és a GT autókért felelős alelnöke, az új GT3-as kiadású 911 bemutatója kapcsán az Evo Magazinnal beszélgetve engedett betekintést az a stuttgarti cég legújabb fejlesztésével eFuel névre keresztelt szintetikus üzemanyag fejlesztésével kapcsolatban.
Dr. Walliser meglátása szerint a hagyományos, fosszilis üzemanyagok helyett szintetikus üzemanyagot használó, belső égésű motoros autók éppolyan tiszták lesznek, mint egy EV. Hozzátette, az eFuel rendkívül fontos a Porsche számára, hiszen ezáltal szignifikánsan csökkenteni tudnák a cég CO2-kibocsátását, amellett, hogy a szintetikus üzemanyag tisztább, nincsenek melléktermékei, és használatuk során kevesebb nitrogén-oxid termelődik, mint a jelenlegi fosszilis üzemanyagok esetében. A szakember arra számít, hogy az eFuel révén mintegy 85 százalékkal tudják majd csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást.
„Ez megegyezik egy elektromos jármű gyártása és használása során keletkező szén-dioxid mennyiségével” – összegezte Dr. Walliser.
A Porsche először a tavaly év folyamán jelentette be a szintetikus üzemanyagokba történő beruházást, azzal a kimondott céllal, hogy megmentse a még mindig úton lévő régi Porschékat. Ugyanakkor mindez nem kizárólag a klasszikus autókról szól. Dr. Walliser kifejtette, hogy a Porsche palettáján jelenleg megtalálható összes belső égésű motorral felszerelt autó, beleértve a 992-es generációs 911 GT3-at is, bármilyen módosítás nélkül használhatja majd az eFuel-t. A német márka azt a célt tűzte ki, hogy 2022-ben megkezdje a szintetikus üzemanyag tesztelését.
Hogy ez lenne a megoldás mindazoknak, akik ragaszkodnak a belső égésű motor használatához? Egyelőre korai megmondani, ám mindenképpen bizakodásra adhat okot, hogy a gyártók még nem mondtak le erről a technológiáról.
Forrás:
Motor1.com & mahzrt.hu