Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Polo és a Taigo mellett az ID.5 is megkapta a maga öt csillagját

A European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) tesztelői korántsem vették félvállról a feladatot, hiszen folyamatosan szigorítanak a követelményeken, ám a Volkswagen-csoport modelljei jól veszik az akadályokat.

A tesztelők ezúttal is alaposan vizsgálták a fő kritériumokat, vagyis a felnőtt- és gyerekutasok, valamint a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevőinek védelmét és az alapkivitelhez tartozó vezetői segédrendszerek hatékonyságát.

A „Felnőtt utasok védelme” kategóriában a tisztán elektromos ID.5 a lehetséges 100 pont 93 százalékát szerezte meg. Az értékelés egyebek mellett frontális és oldalirányú ütközésteszteken, valamint ostorcsapás-jellegű mozgások által okozott sérülések vizsgálatán alapul.

További fontos biztonsági elem az első ülések központi légzsákja (Center Airbag), amely egyébként a Polo és a Taigo felszereltségében is szerepelt, és ami oldalirányú ütközés esetén megelőzi, hogy az első üléseken ülők összeüssék a fejüket egy ütközés alkalmával. Ez azért különösen fontos, mert az emberiség meglehetősen kemény koponyával büszkélkedhet.

A „Gyerek utasok védelme” kategóriában 89 százalékos eredményt el az ID.5. Az értékelés itt három alapvető szempontra épül, így a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítésének lehetőségei, valamint az autó kifejezetten a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelései is a vizsgálat középpontjában álltak.

 A „Vezetői segédrendszerek” területén a 85 százalékos eredményével az ID.5 különösen meggyőzőnek bizonyult.

A modell – akárcsak a Taigo és a Polo – alapfelszereltségének része egyebek mellett a Fáradtságérzékelő rendszer (Driver Alert System), a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és Gyalogos-érzékeléssel (Pedestrian Detection) kiegészített Front Assist vészfék-asszisztens, valamint a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist).

Az ID.5 esetében emellett a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető hang és fényjelzést (az első üléssorban), valamint az ülésfoglaltság-érzékelést (Seat Occupancy Recognition) a második üléssorban is kedvezően pontozták a tesztek értékelésekor.

Az utasvédelmen kívül az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen mértékben nyújtanak védelmet a gyalogosok és kerékpárosok számára az automatikus vészfék-rendszerek. A környezetfigyelő rendszer radarszenzorával és kamerájával érzékeli a kritikusan csökkent távolság miatti ütközésveszélyes helyzeteket és hatékonyan segíti a féktáv rövidítését. Veszélyes helyzetet érzékelve a rendszer hang és fényjelzéssel, valamint rövid fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, és ha kell bekapcsol az automatikus fékezés is. A gyalogosok és kerékpárosok védelme tekintetében 76 százalékos eredményt ért el az ID.5.

dasblog