A Polo és a Taigo mellett az ID.5 is megkapta a maga öt csillagját

A European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) tesztelői korántsem vették félvállról a feladatot, hiszen folyamatosan szigorítanak a követelményeken, ám a Volkswagen-csoport modelljei jól veszik az akadályokat.

A tesztelők ezúttal is alaposan vizsgálták a fő kritériumokat, vagyis a felnőtt- és gyerekutasok, valamint a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevőinek védelmét és az alapkivitelhez tartozó vezetői segédrendszerek hatékonyságát.

A „Felnőtt utasok védelme” kategóriában a tisztán elektromos ID.5 a lehetséges 100 pont 93 százalékát szerezte meg. Az értékelés egyebek mellett frontális és oldalirányú ütközésteszteken, valamint ostorcsapás-jellegű mozgások által okozott sérülések vizsgálatán alapul.

További fontos biztonsági elem az első ülések központi légzsákja (Center Airbag), amely egyébként a Polo és a Taigo felszereltségében is szerepelt, és ami oldalirányú ütközés esetén megelőzi, hogy az első üléseken ülők összeüssék a fejüket egy ütközés alkalmával. Ez azért különösen fontos, mert az emberiség meglehetősen kemény koponyával büszkélkedhet.

A „Gyerek utasok védelme” kategóriában 89 százalékos eredményt el az ID.5. Az értékelés itt három alapvető szempontra épül, így a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítésének lehetőségei, valamint az autó kifejezetten a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelései is a vizsgálat középpontjában álltak.

 A „Vezetői segédrendszerek” területén a 85 százalékos eredményével az ID.5 különösen meggyőzőnek bizonyult.

A modell – akárcsak a Taigo és a Polo – alapfelszereltségének része egyebek mellett a Fáradtságérzékelő rendszer (Driver Alert System), a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és Gyalogos-érzékeléssel (Pedestrian Detection) kiegészített Front Assist vészfék-asszisztens, valamint a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist).

Az ID.5 esetében emellett a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető hang és fényjelzést (az első üléssorban), valamint az ülésfoglaltság-érzékelést (Seat Occupancy Recognition) a második üléssorban is kedvezően pontozták a tesztek értékelésekor.

Az utasvédelmen kívül az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen mértékben nyújtanak védelmet a gyalogosok és kerékpárosok számára az automatikus vészfék-rendszerek. A környezetfigyelő rendszer radarszenzorával és kamerájával érzékeli a kritikusan csökkent távolság miatti ütközésveszélyes helyzeteket és hatékonyan segíti a féktáv rövidítését. Veszélyes helyzetet érzékelve a rendszer hang és fényjelzéssel, valamint rövid fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, és ha kell bekapcsol az automatikus fékezés is. A gyalogosok és kerékpárosok védelme tekintetében 76 százalékos eredményt ért el az ID.5.

dasblog