A Nürburgringen tesztelik a Land Rover Defender SVX/SVR V8-ast
Ez volt az egyik jó nap a Jaguar Land Rover tesztpilótájának, akit nemrég meglestek, ahogy teszteli a nagy teljesítményű Defendert a félelmetes Nürburgringen. Bár a változatot még mindig rejtély övezi, egyes részletek arra utalnak, hogy ez egy off-road versenytárs lehet a Mercedes-AMG G 63 kedvelői számára.
A kipufogócsövek például azt jelzik, hogy ez a Defender V8-as változata, amelyet egy 5,0 literes, 518 lóerős (386 kW / 525 LE) motor hajt, a kiszélesített kerékjárati ívek eközben arra utalnak, hogy ez még a meglévő V8-asnál is teljesítményorientáltabb jármű lesz.
Az off-road-központú kerekek és a BF Goodrich terepjáró gumiabroncsok viszont arra utalnak, hogy ez inkább terep-orientált lehet, mint aszfalt-központú. Ha ez a helyzet, a Land Rover felhasználhatja a Bowler segítségét, amelyet nemrég vásárolt, hogy házon belül hozza létre ennek a nagy teljesítményű Defendernek a létrehozásában.
„A Special Vehicle Operations-nél mindannyian alig várjuk, hogy elkezdjünk együtt dolgozni új kollégáinkkal a Bowlernél” – mondta Michael van der Sande, a JLR SVO ügyvezető igazgatója 2019-ben. „A Bowler csapat készségeinek és tapasztalatainak hozzáadása az SV, a Jármű személyre szabása és a Classic képességeihez kulcsfontosságú lépés a stratégiánkban, hogy izgalmas és változatos termék- és vállalkozásportfóliót hozzunk létre a speciális járműműveleteken belül.”
A közelmúltban van der Sande azt mondta, hogy a Bowler megvásárlásának oka az volt, hogy orvosolja azt, amit úgy tekintett, hogy a márka alulreprezentált az off-roading jelenetben. Nem világos, hogy a Defender változatot hogyan fogják hívni, de a márka választhatja az SVR címet vagy az SVX becenevet, amelyet 2017-ben egy nagyon off-road-ready Discovery koncepcióhoz csatolt.
Bárminek is hívják, ez a nagy teljesítményű SUV várhatóan még néhány évig nem kerül értékesítésre, ami azt jelenti, hogy akár a Defender frissített verzióján is alapulhat.