Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Nissan hűvös fényezési technológiát tesztel

A beágyazott metaanyag csökkentheti az utastér hőmérsékletét és csökkentheti az energiafelhasználást, kivonva a meleget a nyárból.

A Nissan egy innovatív autófestéket próbál ki, amelynek célja, hogy nyáron csökkentse a jármű kabinjának környezeti hőmérsékletét, és csökkentse a légkondicionáló rendszer energiafelhasználását.

A Radi-Cool-lal, a sugárzó hűtőtermékek specialistájával együttműködésben kifejlesztett festék metaanyag, szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek szerkezete a természetben általában nem található tulajdonságokkal rendelkezik.

A projekt része a Nissan differenciált innovációkra való törekvésének, amelyek lehetővé teszik az utazásokat és egy tisztább, fenntarthatóbb társadalom megteremtését.

2023 novemberében a Nissan megkezdte a 12 hónapos megvalósíthatósági próbaüzemet a hanedai Tokiói Nemzetközi Repülőtéren. A Japan Airport Terminal Co., Ltd., a Radi-Cool Japan és az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatással együttműködve a Nissan hidegfestékét az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatásai által üzemeltetett Nissan NV100 szervizjárműre vitték fel.

A Haneda repülőtér nagy, nyitott aszfaltjával tökéletes környezetet biztosított a festék teljesítményének valós értékeléséhez, magas hőmérsékletű környezetben.

Bár még tesztelési fázisban van, az eddigi eredmények lenyűgözőek. A nap alatt egymás mellett parkoló Nissan hűvös fényezéssel kezelt jármű akár 12 Celsius-fokkal csökkentette a külső felületi hőmérsékletet és akár 5 Celsius-fokkal hűvösebb belső teret a hagyományos autóipari járművekhez képest. festék.

A festék hűtési teljesítménye különösen észrevehető, ha a jármű huzamosabb ideig a napon parkol. A hűvösebb kabinba nemcsak kellemesebb belépni, de kevesebb légkondicionáló üzemidőt is igényel a kabin kényelmes hőmérsékletre hűtése. Ez segít csökkenteni a motor terhelését, vagy elektromos jármű esetén az akkumulátort. Mindkét hajtásláncban várható a hatékonyság javulása, valamint az utasok kényelme.

A Nissan hideg festékébe ágyazott metaanyag két mikroszerkezetű részecskét tartalmaz, amelyek reagálnak a fényre. Az egyik részecske közeli infravörös sugarakat veri vissza a napfényben, ami jellemzően molekuláris szintű rezgéseket okoz a hagyományos festék gyantájában, és hőt termel.

A második részecske teszi lehetővé az igazi áttörést. Elektromágneses hullámokat hoz létre, amelyek ellensúlyozzák a napsugarakat, és az energiát a járműből a légkörbe irányítják. A Nissan hideg festékében lévő részecskék együttesen csökkentik a hő átadását olyan felületekre, mint a tető, a motorháztető, az ajtók és a panelek.

A fejlesztést Dr. Susumu Miura, a Nissan Research Center Advanced Materials and Processing Laboratory felsővezetője és szakértője vezeti. Vezető szerepet játszott a Nissan díjnyertes zajcsökkentő akusztikus anyagában, és a Nissannál végzett karrierjének nagy részét annak szentelte, hogy az autókat csendesebbé, hűvösebbé és hatékonyabbá tegye.

„Az az álmom, hogy menőbb autókat készítsek energiafogyasztás nélkül” – magyarázta Miura. „Ez különösen fontos az elektromos járművek korszakában, ahol a nyári légkondicionálás terhelése jelentős hatással lehet a töltöttségi állapotra” – mondta.

Bár a sugárzó hűtőfesték nem új keletű, jellemzően épületekhez és építményekhez használják. Gyakran nagyon vastag, és festőhengerrel kell felvinni. Nem tartalmaz átlátszó fedőréteget, megérintve krétás foltot hagyhat maga után.

A legfontosabb kihívások, amelyeket a Miurának figyelembe kellett vennie az autóipari változat kifejlesztése során, az volt, hogy biztosítsa az átlátszó fedőbevonatot, szórópisztollyal (nem hengerrel) alkalmazható, és megfeleljen a Nissan szigorú belső festékminőségi előírásainak.

A fejlesztés 2021-es megkezdése óta Miura és csapata több mint 100 mintát tesztelt, és jelenleg 120 mikronos vastagságot értékelnek, ami körülbelül hatszor vastagabb, mint a tipikus autófesték. Megerősítették, hogy ellenállnak a sóval és forgácsolással, hámlással, karcolásokkal, kémiai reakciókkal szemben, valamint a szín konzisztenciájával és javíthatóságával. A fejlesztés előrehaladtával Miura és csapata folytatja a vékonyabb lehetőségek kutatását, amelyek ugyanolyan szintű hűtési teljesítményt nyújtanak.

Amíg a tesztelés és fejlesztés folyamatban van, Miura és csapata számára az a remény, hogy egy napon különleges megrendelésre és többféle színben is elérhető lesz.

A Miura nagy lehetőségeket lát, különösen az olyan könnyű haszongépjárművekben, mint a kisteherautók, teherautók és mentőautók, amelyek a nap nagy részét kint töltik vezetéssel.

Tudtad?