A Nissan hűvös fényezési technológiát tesztel

  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (44)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (43)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (42)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (41)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (40)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (39)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (38)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (37)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (36)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (35)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (34)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (33)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (32)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (45)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (46)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (59)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (58)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (57)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (56)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (55)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (54)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (53)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (52)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (51)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (50)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (49)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (48)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (47)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (31)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (30)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (14)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (13)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (12)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (11)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (10)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (9)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (8)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (7)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (6)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (5)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (4)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (3)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (2)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (15)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (16)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (29)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (28)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (27)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (26)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (25)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (24)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (23)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (22)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (21)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (20)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (19)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (18)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (17)
  • A Nissan hűvös fényezési technológiát próbál ki (1)

A beágyazott metaanyag csökkentheti az utastér hőmérsékletét és csökkentheti az energiafelhasználást, kivonva a meleget a nyárból.

A Nissan egy innovatív autófestéket próbál ki, amelynek célja, hogy nyáron csökkentse a jármű kabinjának környezeti hőmérsékletét, és csökkentse a légkondicionáló rendszer energiafelhasználását.

A Radi-Cool-lal, a sugárzó hűtőtermékek specialistájával együttműködésben kifejlesztett festék metaanyag, szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek szerkezete a természetben általában nem található tulajdonságokkal rendelkezik.

A projekt része a Nissan differenciált innovációkra való törekvésének, amelyek lehetővé teszik az utazásokat és egy tisztább, fenntarthatóbb társadalom megteremtését.

2023 novemberében a Nissan megkezdte a 12 hónapos megvalósíthatósági próbaüzemet a hanedai Tokiói Nemzetközi Repülőtéren. A Japan Airport Terminal Co., Ltd., a Radi-Cool Japan és az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatással együttműködve a Nissan hidegfestékét az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatásai által üzemeltetett Nissan NV100 szervizjárműre vitték fel.

A Haneda repülőtér nagy, nyitott aszfaltjával tökéletes környezetet biztosított a festék teljesítményének valós értékeléséhez, magas hőmérsékletű környezetben.

Bár még tesztelési fázisban van, az eddigi eredmények lenyűgözőek. A nap alatt egymás mellett parkoló Nissan hűvös fényezéssel kezelt jármű akár 12 Celsius-fokkal csökkentette a külső felületi hőmérsékletet és akár 5 Celsius-fokkal hűvösebb belső teret a hagyományos autóipari járművekhez képest. festék.

A festék hűtési teljesítménye különösen észrevehető, ha a jármű huzamosabb ideig a napon parkol. A hűvösebb kabinba nemcsak kellemesebb belépni, de kevesebb légkondicionáló üzemidőt is igényel a kabin kényelmes hőmérsékletre hűtése. Ez segít csökkenteni a motor terhelését, vagy elektromos jármű esetén az akkumulátort. Mindkét hajtásláncban várható a hatékonyság javulása, valamint az utasok kényelme.

A Nissan hideg festékébe ágyazott metaanyag két mikroszerkezetű részecskét tartalmaz, amelyek reagálnak a fényre. Az egyik részecske közeli infravörös sugarakat veri vissza a napfényben, ami jellemzően molekuláris szintű rezgéseket okoz a hagyományos festék gyantájában, és hőt termel.

A második részecske teszi lehetővé az igazi áttörést. Elektromágneses hullámokat hoz létre, amelyek ellensúlyozzák a napsugarakat, és az energiát a járműből a légkörbe irányítják. A Nissan hideg festékében lévő részecskék együttesen csökkentik a hő átadását olyan felületekre, mint a tető, a motorháztető, az ajtók és a panelek.

A fejlesztést Dr. Susumu Miura, a Nissan Research Center Advanced Materials and Processing Laboratory felsővezetője és szakértője vezeti. Vezető szerepet játszott a Nissan díjnyertes zajcsökkentő akusztikus anyagában, és a Nissannál végzett karrierjének nagy részét annak szentelte, hogy az autókat csendesebbé, hűvösebbé és hatékonyabbá tegye.

„Az az álmom, hogy menőbb autókat készítsek energiafogyasztás nélkül” – magyarázta Miura. „Ez különösen fontos az elektromos járművek korszakában, ahol a nyári légkondicionálás terhelése jelentős hatással lehet a töltöttségi állapotra” – mondta.

Bár a sugárzó hűtőfesték nem új keletű, jellemzően épületekhez és építményekhez használják. Gyakran nagyon vastag, és festőhengerrel kell felvinni. Nem tartalmaz átlátszó fedőréteget, megérintve krétás foltot hagyhat maga után.

A legfontosabb kihívások, amelyeket a Miurának figyelembe kellett vennie az autóipari változat kifejlesztése során, az volt, hogy biztosítsa az átlátszó fedőbevonatot, szórópisztollyal (nem hengerrel) alkalmazható, és megfeleljen a Nissan szigorú belső festékminőségi előírásainak.

A fejlesztés 2021-es megkezdése óta Miura és csapata több mint 100 mintát tesztelt, és jelenleg 120 mikronos vastagságot értékelnek, ami körülbelül hatszor vastagabb, mint a tipikus autófesték. Megerősítették, hogy ellenállnak a sóval és forgácsolással, hámlással, karcolásokkal, kémiai reakciókkal szemben, valamint a szín konzisztenciájával és javíthatóságával. A fejlesztés előrehaladtával Miura és csapata folytatja a vékonyabb lehetőségek kutatását, amelyek ugyanolyan szintű hűtési teljesítményt nyújtanak.

Amíg a tesztelés és fejlesztés folyamatban van, Miura és csapata számára az a remény, hogy egy napon különleges megrendelésre és többféle színben is elérhető lesz.

A Miura nagy lehetőségeket lát, különösen az olyan könnyű haszongépjárművekben, mint a kisteherautók, teherautók és mentőautók, amelyek a nap nagy részét kint töltik vezetéssel.

Tudtad?