A Nissan hűvös fényezési technológiát tesztel
A beágyazott metaanyag csökkentheti az utastér hőmérsékletét és csökkentheti az energiafelhasználást, kivonva a meleget a nyárból.
A Nissan egy innovatív autófestéket próbál ki, amelynek célja, hogy nyáron csökkentse a jármű kabinjának környezeti hőmérsékletét, és csökkentse a légkondicionáló rendszer energiafelhasználását.
A Radi-Cool-lal, a sugárzó hűtőtermékek specialistájával együttműködésben kifejlesztett festék metaanyag, szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek szerkezete a természetben általában nem található tulajdonságokkal rendelkezik.
A projekt része a Nissan differenciált innovációkra való törekvésének, amelyek lehetővé teszik az utazásokat és egy tisztább, fenntarthatóbb társadalom megteremtését.
2023 novemberében a Nissan megkezdte a 12 hónapos megvalósíthatósági próbaüzemet a hanedai Tokiói Nemzetközi Repülőtéren. A Japan Airport Terminal Co., Ltd., a Radi-Cool Japan és az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatással együttműködve a Nissan hidegfestékét az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatásai által üzemeltetett Nissan NV100 szervizjárműre vitték fel.
A Haneda repülőtér nagy, nyitott aszfaltjával tökéletes környezetet biztosított a festék teljesítményének valós értékeléséhez, magas hőmérsékletű környezetben.
Bár még tesztelési fázisban van, az eddigi eredmények lenyűgözőek. A nap alatt egymás mellett parkoló Nissan hűvös fényezéssel kezelt jármű akár 12 Celsius-fokkal csökkentette a külső felületi hőmérsékletet és akár 5 Celsius-fokkal hűvösebb belső teret a hagyományos autóipari járművekhez képest. festék.
A festék hűtési teljesítménye különösen észrevehető, ha a jármű huzamosabb ideig a napon parkol. A hűvösebb kabinba nemcsak kellemesebb belépni, de kevesebb légkondicionáló üzemidőt is igényel a kabin kényelmes hőmérsékletre hűtése. Ez segít csökkenteni a motor terhelését, vagy elektromos jármű esetén az akkumulátort. Mindkét hajtásláncban várható a hatékonyság javulása, valamint az utasok kényelme.
A Nissan hideg festékébe ágyazott metaanyag két mikroszerkezetű részecskét tartalmaz, amelyek reagálnak a fényre. Az egyik részecske közeli infravörös sugarakat veri vissza a napfényben, ami jellemzően molekuláris szintű rezgéseket okoz a hagyományos festék gyantájában, és hőt termel.
A második részecske teszi lehetővé az igazi áttörést. Elektromágneses hullámokat hoz létre, amelyek ellensúlyozzák a napsugarakat, és az energiát a járműből a légkörbe irányítják. A Nissan hideg festékében lévő részecskék együttesen csökkentik a hő átadását olyan felületekre, mint a tető, a motorháztető, az ajtók és a panelek.
A fejlesztést Dr. Susumu Miura, a Nissan Research Center Advanced Materials and Processing Laboratory felsővezetője és szakértője vezeti. Vezető szerepet játszott a Nissan díjnyertes zajcsökkentő akusztikus anyagában, és a Nissannál végzett karrierjének nagy részét annak szentelte, hogy az autókat csendesebbé, hűvösebbé és hatékonyabbá tegye.
„Az az álmom, hogy menőbb autókat készítsek energiafogyasztás nélkül” – magyarázta Miura. „Ez különösen fontos az elektromos járművek korszakában, ahol a nyári légkondicionálás terhelése jelentős hatással lehet a töltöttségi állapotra” – mondta.
Bár a sugárzó hűtőfesték nem új keletű, jellemzően épületekhez és építményekhez használják. Gyakran nagyon vastag, és festőhengerrel kell felvinni. Nem tartalmaz átlátszó fedőréteget, megérintve krétás foltot hagyhat maga után.
A legfontosabb kihívások, amelyeket a Miurának figyelembe kellett vennie az autóipari változat kifejlesztése során, az volt, hogy biztosítsa az átlátszó fedőbevonatot, szórópisztollyal (nem hengerrel) alkalmazható, és megfeleljen a Nissan szigorú belső festékminőségi előírásainak.
A fejlesztés 2021-es megkezdése óta Miura és csapata több mint 100 mintát tesztelt, és jelenleg 120 mikronos vastagságot értékelnek, ami körülbelül hatszor vastagabb, mint a tipikus autófesték. Megerősítették, hogy ellenállnak a sóval és forgácsolással, hámlással, karcolásokkal, kémiai reakciókkal szemben, valamint a szín konzisztenciájával és javíthatóságával. A fejlesztés előrehaladtával Miura és csapata folytatja a vékonyabb lehetőségek kutatását, amelyek ugyanolyan szintű hűtési teljesítményt nyújtanak.
Amíg a tesztelés és fejlesztés folyamatban van, Miura és csapata számára az a remény, hogy egy napon különleges megrendelésre és többféle színben is elérhető lesz.
A Miura nagy lehetőségeket lát, különösen az olyan könnyű haszongépjárművekben, mint a kisteherautók, teherautók és mentőautók, amelyek a nap nagy részét kint töltik vezetéssel.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!