Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tesztképpen a metaverzumban képezi munkatársait a Toyota

A Toyota-csoport anyagmozgató eszközöket – azaz targoncákat – fejlesztő, gyártó és forgalmazó részlege, a Toyota Material Handling izgalmas kísérletbe fogott: a vállalat virtuális valóságú szakképzési programot dolgozott ki műszaki dolgozói számára.

Mint a Toyota-csoport legtöbb tagvállalata, a Toyota Material Handling (TMH) is globális piacvezető szereplőként tevékenykedik a maga területén. A vállalat a Toyota Industries Corporation ágazataként jött létre 1956-ban, abban az évben, amikor a Toyota forgalomba hozta első targoncáját, az egytonnás Toyota LA modellt. A vállalat 1988-ban nyitotta meg első külföldi gyártóüzemét az Amerikai Egyesült Államokban, majd 2006-ban az elektromos targoncák globális szakértőjével, a Raymond márkával, valamint a  szabványos EU-raklapot eredetileg megálmodó svéd BT Industries-zal közösen létrehozták a Toyota Material Handling Group cégcsoportot.

A TMH-nak tehát a vérében van az innováció, és ez nem csak a termékfejlesztésre és a gyártásra érvényes, hanem tevékenységeik más területeire – jelen esetben az oktatásra – is. A vállalat észak-amerikai részlege ugyanis a virtuális valóság ipari alkalmazásaiban komoly tapasztalattal bíró, kanadai VR Vision vállalattal közösen digitális oktatási csomagot tervezett és állított össze a frissen felvett szerelők és egyéb dolgozók számára.

„Továbbra is a személyes, jelenléti képzést tekintjük a képzés elsődleges formájának. Ugyanakkor fel kellett ismernünk, hogy nem minden kereskedelmi partnerünk – a TMH észak-amerikai ügyfelei 230 értékesítési és szervizponton találkozhatnak  a márkával és annak gyártmányaival – rendelkezik a hiánytalan oktatáshoz szükséges termékportfolióval, különös tekintettel a nagy kapacitású, erősen speciális felhasználási területekre fejlesztett modellekre.” – indokolta az újszerű fejlesztést Holly Brotzman, a vállalat kereskedői képzésekért felelős igazgatója.

A Meta Quest (korábban Oculus) platformra épülő oktatási anyaghoz a VR Vision tervezett háromdimenziós tartalmat, ők biztosították továbbá az oktatásmenedzsment-rendszer (LMS) intergrációját, a készülékek beállítását, valamint segítenek a Toyota Material Handling munkatársainak a változáskezelés folyamatában.

Az így létrehozott oktatási program alacsony költségű, méretezhető, ráadásul modern és kényelmes alternatívát kínál minden olyan piaci szereplő számára, amelyek rendszeresen alkalmaznak új dolgozókat, illetve gyakran vezetnek be új termékeket. Olyan többszereplős, kollaboratív VR felületről van szó, amelyben digitális ikrek (azaz az egyes termékek és alkatrészek pontos digitális másolatai) és modellek segítik a tanulást. A résztvevők így elvileg a világ bármely pontjáról megismerkedhetnek az egyes típusokkal, azok alkatrészeivel, valamint a karbantartáshoz és javításhoz használatos szerszámokkal, miközben az oktató valós időben segítheti számukra a megértést.

Noha a rendszert egyelőre csak Észak-Amerikában telepítik – a TMH első körben 300 felhasználó számára szükséges hardvert szerzett be –, és viszonylag korlátozott területek oktatására fogják használni, a jövőben minden dimenzióban bővíthetőek a lehetőségek: a technológia alkalmazható volna a TMH teljes globális hálózatában, sőt, a Toyota-csoport más tagvállalatainál is, illetve bonyolultabb oktatási programok (pl. összetett rendszerek teljes körű karbantartási és javítási folyamatainak képzése) megvalósítására. Ahogy a VR Vision igazgatója, Roni Cerga fogalmazott, „míg a legtöbb ipari szereplő a metaverzum jövőjéről folytat eszmecserét, a Toyota Material Handling a tettek mezejére lépett, és bevezette biztonságos és átméretezhető megoldását. A program segítségével az ügyfelek és a munkavállalók a világ bármely pontjáról kapcsolatba léphetnek egymással, és valós időben dolgozhatnak együtt komplex feladatok megvalósításán.”

Fotók: Businesswire, VR Vision