A Mercedes-Benz az intelligens járműgyártásban teszteli a ChatGPT-t
- A Mercedes-Benz elindítja a ChatGPT projektet az MO360 digitális termelési ökoszisztémában
- ChatGPT a minőségirányítás, a hibaazonosítás és -elemzés, valamint a folyamatoptimalizálás felgyorsítására
- Az „Adatdemokratizálás” révén a létfontosságú termelési adatokhoz az alkalmazottak szélesebb köre férhet hozzá, akik felhasználhatják azokat a folyamatok és hibák valós idejű értékelésére.
- A „Data Science Analysis” vevői tapasztalatoknak köszönhetően immár közvetlenül beépült a fejlesztési és gyártási folyamatba
A Mercedes-Benz AG a gyártás során teszteli a ChatGPT-t, felgyorsítva az intelligens eszközök használatát az MO360 digitális gyártási ökoszisztémában, amelyet először 2020-ban vezettek be. A termelési adatok elemzésének optimalizálása érdekében, például a minőségirányításból, a ChatGPT mostantól a termelési alkalmazottak támogatása univerzális, hangalapú interfészként. A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása felgyorsítja például a hibák azonosítását és elemzését, valamint a minőségirányítást és a folyamatoptimalizálást a Mercedes-Benznél. A Mercedes-Benz az Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül integrálja a ChatGPT-t, kihasználva a Microsoft felhő- és mesterséges intelligencia platformjának vállalati szintű képességeit.
Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának termelési és ellátási lánc menedzsmentért felelős tagja: „A ChatGPT Microsofton keresztüli használata az MO360 digitális ökoszisztéma részeként egy másik példa arra, hogy a digitalizáció hogyan viszi tovább a Mercedes-Benz termelést. a következő szint. Az új digitális eszközök révén az alkalmazottak további felhatalmazást kapnak a termelési folyamatok és a minőségirányítás fenntartható módon történő optimalizálására. A sikeres kísérleti fázist követően a ChatGPT-t a Mercedes-Benz globális termelési hálózatában használják majd.
Chat alapú elemzés az MO360 Data Platformon belül
Az automatizált elemző eszköz lehetővé teszi a minőségi adatok intelligens hálózatba foglalását a fejlesztésből, az ügyfélélményből és a gyártásból. A lehetséges meghibásodásokat a lehető leggyorsabban azonosítani és elemezni lehet. A ChatGPT emellett támogatja a Mercedes-Benz minőségügyi mérnökeit a hibák azonosításában az adatok klaszterezésével. Például a ChatGPT segítségével jelentősen leegyszerűsödik a dolgozók számára a termelés szempontjából releváns adatok komplex értékelése és bemutatása, valamint a minőségirányítás.
A komplex programozási funkciók helyett a lekérdezéseket párbeszédben irányítják, így nemcsak a mérnökök, hanem az előzetes programozási ismeretekkel nem rendelkező munkatársak is rendelkezésükre állnak a szükséges adatok. A Microsoft AI-t használják a termelési adatok valós idejű feldolgozására, amely továbbra is az MO360 Data Platform marad. A kérdések egyre szűkülnek a digitális értékelési folyamatban a chatbottal folytatott párbeszédben, amíg el nem éri a részletesség új szintjét. A napi gyártástervezés áttekintése valós időben ellenőrizhető és szükség esetén rugalmasan módosítható. Ezen a ponton a ChatGPT célja, hogy a lehető legrövidebb időn belül támogassa a stratégiai döntéshozatalt a teljes termelési láncra vonatkozóan. Az összes releváns adat demokratizálódásának köszönhetően minden munkavállaló a ChatGPT segítségével gyors értékeléseket végezhet, és levezetheti a következő lépéseket a munkaterületén belül.
„MO360 Support Bot“: éjjel-nappal dolgozó tanácsadó
A ChatGPT termelésbe való integrálásának másik fókuszpontja az, hogy az alkalmazottaknak világszerte AI-alapú digitális kapcsolattartót biztosítsanak. A termelési alkalmazottak az MO360-on keresztül kommunikálnak egy önkiszolgáló portálon keresztül, amely bármely vállalati eszközön elérhető – beleértve a táblagépeket, okostelefonokat és laptopokat is. Az MO360 Support Bot úgy készült, hogy kérdéseket fogadjon és tisztázza azokat az alkalmazottakkal folytatott párbeszédben.
A Mercedes-Benz garantálja az adatvédelmet
A ChatGPT integrációjának alapja a Microsofttal való együttműködés. Az Azure AI-n keresztül a Mercedes-Benz a nagyszabású generatív AI-modelleket használja az Azure vállalati szintű biztonsági, adatvédelmi és megbízhatósági képességeivel kombinálva. A Mercedes-Benz mindenkor szuverenitást élvez a háttérben zajló informatikai folyamatok felett. Az alkalmazottak hangbevitelét a rendszer névtelenül dolgozza fel az Azure-felhőben. A termelési adatok az MO360 adatplatformon maradnak. Az adatvédelem magas szintű a Mercedes-Benz számára.
ChatGPT a Mercedes-Benz AI elveivel összhangban
A GPT a „generatív előképzett transzformátor” rövidítése. E mögött kifinomult neurális hálózatok állnak, amelyeket szövegek létrehozására képeztek ki, úgynevezett nagy nyelvi modellek. A rendszer megválaszolja a kérdéseket, szövegeket hoz létre vagy összefoglal, képes lefordítani és akár programkódot is generálni.
A mesterséges intelligencia adta lehetőségek felelősségteljes kiaknázása érdekében a Mercedes-Benz volt az egyik első autógyártó, amely elfogadta az AI kezelésének elveit. „Felelősségteljes használat”, „magyarázhatóság”, „magánélet védelme” és „biztonság és megbízhatóság” az a négy vezérelv, amely szerint a vállalat fejleszti és használja az AI-t. A Mercedes-Benz olyan megközelítést alkalmaz a ChatGPT integrálására, amely összhangban van ezekkel az elvekkel, miközben szemmel tartja a lehetséges kockázatokat. A rendszert minden munkavállaló érdekében folyamatosan fejleszteni kell.