Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A MÁV-csoport magyar gyártmányú elektromos buszcsalád szóló és csuklós változatát teszteli Érd térségében

A MÁV-csoport a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport Credobus Electronell 12 és 18 típusú elektromos autóbuszait, azaz a modellcsalád szóló és csuklós változatát teszteli a budapesti agglomerációban, Érd térségében 2025. március 31. és április 8. között – közölte a MÁV csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az elektromos buszokat a társaság Hunyadi úti telephelyén töltik majd.

Az utasok a közlekedési vállalat honlapján elérhető menetrend szerint próbálhatják ki a járműveket. A szóló kivitelű e-busz a Budapestről Érdre, Százhalombattára, valamint Érdről Tárnokra és Budaörsre közlekedő vonalakon, míg a csuklós változat a Budapestről Érdre és Pusztazámorra közlekedő vonalakon vehető igénybe a tesztidőszakban.

A közleményben felidézték, hogy a 100 százalékban elektromos meghajtású szóló busz 2024 júniusában Győr városi közlekedésében mutatkozott be, ahol a MÁV-csoport két héten keresztül tesztelte a járművet.

A közel 2 ezer kilométeres tesztfutás során az utasoktól, és az autóbusz-vezetőktől pozitív visszajelzéseket kaptak. A csuklós változatot – amely a valaha készült első magyar csuklós e-busz – a gyártó szintén a MÁV-csoporttal közösen a fővárosban, a népligeti autóbusz-állomáson mutatta be 2024. december 18-án.

A Credobus Electronell teljes egészében hazai fejlesztésű, elektromos buszcsalád, amely a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne Csoport terméke. A 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós kivitelben készülő buszok akadálymentesek, városi és elővárosi közlekedésre egyaránt alkalmasak.

A járművek Mosonmagyaróváron és Győrben készülnek, a gyártás mellett a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. A buszok gyártása közvetlenül mintegy 500 magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és további mintegy 100 hazai termelő vállalatnak ad munkát

– jelezték a közleményben.

A környezet védelme szempontjából alapvető fontosságú a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a MÁV-csoport folyamatosan végez utasforgalmi próbákat különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal, a tapasztalatokat pedig aktívan hasznosítja zöld flottája fejlesztése során – írta közleményben a társaság.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!