A Hyundai IONIQ 5 német összehasonlító teszteken bizonyít
A 2021-ben elindult trend idén is töretlenül folytatódik: a Hyundai modellek rendszeresen nyernek a német szaksajtó jól ismert összehasonlító tesztjein, amire a legújabb példa a Hyundai IONIQ 5 meggyőző tesztgyőzelme az Auto Bild és az Auto Zeitung autós magazinokban.
Az Auto Zeitung német autóipari magazin legfrissebb lapszámában megjelent, 5000 pontos összehasonlító tesztben a Hyundai IONIQ 5 érte el a legmagasabb pontszámot. A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű 3222 pontot szerzett, 44 ponttal megelőzve a második helyen befutó Kia EV6-ost. Az összehasonlító tesztben a Tesla Model Y, a Polestar 2, valamint a Mercedes EQB is szerepelt.
Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjében öt szempont szerint értékelték ezt az öt elektromos szabadidőjárművet: ezek a karosszéria, a komfort, a hajtáslánc, a menetdinamika, valamint a költségek/fenntarthatóság. „A tisztességesen beárazott, tágas, biztonságos és kényelmes IONIQ 5 megérdemelten végzett az első helyen.” – írta az Auto Zeitung.
Az Auto Zeitung szerkesztői magasztalták az IONIQ 5 kiváló futóművét. A modell „egész egyszerűen a mozgás szabadságának a legmagasabb szintjét nyújtja.” Az IONIQ 5 az első olyan modell, amely a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Az E-GMP jóvoltából a IONIQ 5 teljesen sík padlót kapott, így a versenytárs modellekkel ellentétben nem rendelkezik olyan mozdíthatatlan konzolokkal vagy kardánalagúttal, amely korlátozná az utasok mozgását. Ellenkezőleg: az IONIQ 5 utasainak kimagaslóan tágas férőhelyet biztosít a rendkívül széles utastér, valamint a hosszában elcsúsztatható „univerzális sziget” padlókonzol, amely 140 mm-es úton tologatható előre és hátra.
Az összehasonlító teszten szerzett tapasztalatok szerint az IONIQ 5 a legkomfortosabban rugózó modell, holtversenyben a Mercedes EQB-vel. Az IONIQ 5 minden irányban elektronikusan állítható első ülései „kényelmes kárpitozást és jó oldaltartást kínálnak.” Ezek az ülések ráadásul optimális szögben hátradöntve a súlytalanság érzését biztosítják, és a lábszárnak is tökéletesen megtámasztást nyújtanak. Ezen túlmenően a kontúrozott hátsó üléspad szintén számos irányban állítható. Az Auto Zeitung az IONIQ 5 felfüggesztését is dicsérettel illette, mivel az a versenytársakénál hatékonyabban birkózott meg a bukkanókkal és útegyenetlenségekkel.
„Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért győzelmével a Hyundai Motor ismét demonstrálta, hogy az IONIQ 5-öst ügyfeleink szükségleteihez és elvárásaihoz igazodva terveztük.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe >>>