A C-osztályú vezetőtámogató rendszerek az Euro NCAP csúcsértékét hozták
- 182 pontjával a Mercedes-Benz C-osztály a tesztgyőztes a mostani értékelési körben
- Újabb csúcseredmény az előző évek hasonlóan magas értékelései után az EQE, az EQE SUV és az E-osztály esetében
Az Euro NCAP kiértékelési kritériumai az ütközések elkerülésére
A Mercedes-Benz C-osztály „nagyon jó” minősítést kapott a vezetőtámogató rendszerek jelenlegi Euro NCAP értékelésében[1]. A tesztelt modell összesen 182 pontot ért el az értékelésben. A C-osztály megnyerte ezt a tesztkört öt másik versenyző között. A C-osztályú limuzin 85%-ot ért el a segítségnyújtási kompetenciában és 97%-ot a biztonsági mentésben. A Mercedes-Benz modell különösen jól teljesített az Active Emergency Stop Assist funkciónak köszönhetően: a jármű akár jobbra vagy balra is sávot válthat (országfüggő), és kontrolláltan megáll, ha a vezető már nem tudja végrehajtani a vezetési feladat, ha például egészségügyi vészhelyzet adódik.
„A biztonság elengedhetetlen a Mercedes-Benz számára. Legfontosabb prioritásunk, hogy elkerüljük vagy legalábbis csökkentsük a balesetek súlyosságát a valós forgalmi forgatókönyvekben. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan független szervezetek, mint az Euro NCAP, megerősítik asszisztensi rendszereink nagyon magas teljesítményét. A tesztkör csúcseredménye ismét megerősítette a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek fejlesztésében való hozzáértésünket.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési műszaki igazgató
Ezzel a nagyon jó eredménnyel a C-osztály az EQE Sedan (2022), az EQE SUV (2023) és az E-Class (2023) kiváló teljesítményére épít az Euro NCAP vezetőtámogató rendszerekre vonatkozó speciális besorolásában. 85%-os asszisztensi kompetenciájával és 100%-os biztonsági tartalékával az EQE Sedan a valaha volt legmagasabb eredményt érte el.
Frissített Euro NCAP minősítési rendszer
Az Euro NCAP 2020 óta végez úgynevezett Assisted Driving Gradings (AD Gradings) méréseket a vezetőtámogató funkciók értékelésére, függetlenül a jól ismert biztonsági besorolásoktól. A maximálisan elérhető asszisztens felszerelést tesztelik, azaz a C-osztályban a Driving Assistance Package Plus csomagot. Az értékelés a segítségnyújtási kompetencia és a biztonsági mentés két kategóriában történik. 2024 februárjában a szervezet megerősítette a követelményeket. Bekerültek például a motorkerékpárok és kerékpárok ütközés-elkerülési lassításának kritériumai. Az egyes kategóriák eredményeitől függően négylépcsős összesített értékelés készül, melynek legfelső értékelése „nagyon jó”.
Több mint 40 asszisztens rendszer a Mercedes-Benznél
A több mint 40 vezetést segítő rendszerrel a Mercedes-Benz modellek hozzájárulnak az összes közlekedő biztonságának növeléséhez. Az opcionális Driving Assistance Package Plus csomaggal rendelkező C-osztály olyan funkciókat tartalmaz, mint az Active Distance Assist DISTRONIC incl. Aktív kormányzás-asszisztens, Aktív sebességkorlátozás-asszisztens, Aktív Stop-and-Go Asszisztens, Aktív Sávváltás-asszisztens, Aktív Vészleállás-asszisztens, Aktív Vészleállás-asszisztens, Kitérő-kormányzás-asszisztens, Aktív sávtartó asszisztens, Aktív holttér-asszisztens, FIGYELEM-ASSZisztens, Aktív fékasszisztens keresztirányú fékezéssel közlekedési funkció, valamint PRE-SAFE® PLUS és PRE-SAFE® Impulse Side.
[1] A Mercedes-Benz vezetést segítő és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt a felelősség alól. A kezelési útmutatóban található utasításokat és az ott leírt rendszerkorlátokat be kell tartani.