A Bugatti W16 Mistral végső tesztelési fázisába lépett
A sok szempontból jelentős W16 Mistral¹ az első nyitott tetős modell, amely elhagyta Molsheimet 2015 óta, és a márka páratlan W16-os motorjának hattyúdala. Tekintettel a projekt fontosságára, valamint a Bugatti elkötelezettségére a márka szinonimájaként szolgáló szabványok betartása iránt, a Mistral tesztelési programja kimerítő volt – és annak kell lennie.
A Mistral középpontjában az ikonikus W16 végleges megtestesülése, az új, aprólékosan kidolgozott aerodinamikai tulajdonságok és a teljesen újratervezett monocoque áll. Ezeknek az elemeknek a könyörtelen teljesítményt, akusztikai kiválóságát és végletes luxust biztosító egyesítése, miközben 420 km/h-t meghaladó végsebességet tesz lehetővé, extrém kiegyensúlyozó tevékenység.
Ennek ellenére a Bugatti – a legmagasabb szintű teljesítmény, biztonság és tartósság biztosítása iránti elkötelezettsége mellett – alaposan megvizsgálta a Mistral tervezésének minden aspektusát. A mérnökök nem hagytak szó nélkül azon a törekvésükön, hogy megalkossák a Bugatti tökéletes roadsterét. Most, ahogy 2024 második felébe lépünk, a W16 Mistral a végső értékelési fázisába lép.
„A tesztprogram utolsó részében vagyunk – közeledünk a célhoz. A kezdeti érvényesítési szakaszoktól az intenzív állóképességi tesztekig a Mistral fejlesztésének minden aspektusa pontosan meg van tervezve és végrehajtva. A Mistral a legjobb példa arra, hogy elköteleztük magunkat, hogy új mércét állítsunk fel a roadsterek tervezésében.” – EMILIO SCERVO, A BUGATTI RIMAC műszaki igazgatója
A már sikeresen elvégzett szigorú ütközési tesztek biztosították a Mistral azon képességét, hogy megvédje az utasokat ütközés esetén. Az új monocoque új dizájnba való integrálása és a különböző piacok – köztük Észak-Amerika és Európa – homologizációjának elengedhetetlen szakasza, ezek a tesztek megfelelnek a vonatkozó nemzetközi biztonsági szabványoknak.
Most, miután októberben az aerodinamikai értékelést is elvégezték, és a W16-ot és sebességváltóját végigpörgették a fékpadon, hogy biztosítsák a várt lélegzetelállító teljesítményt, a Bugatti sorozatos teszteknek veti alá Mistral prototípusait, hogy elemezze a teljesítményét. teljesítmény különböző vezetési körülmények között. Ezek a tesztek a biztonságot, a károsanyag-kibocsátást, a tartósságot és a vezethetőséget vizsgálják.
A Bugatti Mistral közúti tesztjei alaposak. A 2-es prototípus önmagában impozáns, 32 000 km-es távot tett meg, amely bemutatja alkalmazkodó- és tartós képességeit. Ezek a közúti tesztek a W16 Mistral-t különféle terepen, hegyekben, tengerszint feletti magasságban, sőt nehéz forgalmi körülmények között is végigvitték. Előretekintve a Bugatti még tovább feszegeti a határokat azzal, hogy további 5000 kilométert tesz meg a pályán. Ezzel a szigorú szabályozással a Bugatti összesen 40 000 km-t fog megtenni ezen a járművön – ezt a számot a legtöbb modern Bugatti vásárlói autó még nem érte el.
Az utóbbi tesztelési folyamat egyik legnagyobb kihívást jelentő aspektusa várhatóan a Mistral végsebességének ellenőrzése lesz. Ez azonban csak azért van így, mert a mérnökök logisztikai kihívással szembesülnek, hogy megfelelő nyomvonalat találjanak, amely lehetővé teszi, hogy a Mistral biztonságosan elérje a 420 km/h-t. Ennek ellenére a márka bízik abban, hogy a Mistral rekordokat dönt és felülmúl minden várakozást.
„Az utolsó nagysebességű tesztet a világ azon kevés pályájának egyikén tervezzük lefutni, amely lehetővé teszi számunkra, hogy biztonságos körülmények között futtassuk le a tesztet. Abban a pillanatban azonban, amikor hozzáférünk ahhoz a pályához, a végsebesség elérése többé nem lesz probléma.” – tette hozzá Emilio Scervo.
A Mistral fejlesztésének tesztelési szakasza során a Bugatti továbbra is elkötelezett volt az iránt, hogy egy olyan autót szállítson, amely nem csak a Bugattitól elvárt teljesítménynormáknak felel meg, hanem új mércét állít fel a biztonság és a megbízhatóság terén egy hipersport roadsterben, miközben páratlan luxust és vezethetőséget kínál. tapasztalat. Mivel a Mistral tesztútjának végéhez közeledik, a Bugatti eddigi legaerodinamikusabb és legérzelmesebb roadsterének gyártása várhatóan még ebben az évben megkezdődik a Molsheim Atelierben.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!