Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A 25 éve rendezett autóteszt indított el mindent

Das damalige Coupé der S-Klasse (Baureihe 140) war das weltweit erste Serienfahrzeug, das mit dem Elektronischen Stabilitätsprogramm ESP ausgerüstet war. The former S-Class Coupé (model series 140) was the world's first series-produced vehicle to be equipped with the Electronic Stability Program ESP.

Integrált biztonság: A Mercedes-Benz holisztikus filozófiája
Ami a járműfejlesztést illeti, a Mercedes-Benz évek óta elkötelezett az „Integrális biztonság” holisztikus filozófiája mellett. A cég már az 1990-es évek végén először négy fázisra sorolta a biztonsági rendszerei által nyújtott támogatást. Ez a megközelítés az aktív és a passzív biztonság elemeit ötvözi a lehető legmagasabb szintű biztonság elérése érdekében.

  1. fázis: Segítségnyújtás vezetés közben. Ez a fázis olyan elemeket tartalmaz, mint a kezelhetőség, a jó fékrendszerek, a precíz kormányzás, a jó láthatóság még éjszaka is, valamint minden olyan rendszer, amely a vezető egészségének megőrzéséhez szükséges, mint például a légkondicionálás vagy a kényelmes ülések. Ezen kívül megtalálhatóak a kiterjedt vezetőtámogató rendszerek, a DRIVE PILOT és az intelligens világítási berendezések.
  2. fázis: Felkészülés a lehetséges balesetekre. Az ebben a fázisban részt vevő rendszerek egyre több kritikus helyzet felismerésére és olyan célzott akciók kezdeményezésére képesek, amelyek megelőzhetik a baleseteket vagy csökkenthetik azok súlyosságát. Az érintett rendszerek példái közé tartoznak a vezetőtámogató rendszerek, a vészfékrendszerek és a PRE-SAFE® berendezések.
  3. fázis: Védelem baleset esetén. Ez a fázis magában foglal minden olyan elemet, amely javítja a balesetek kimenetelét, a karosszériától a merev utascellával és a gyűrődési zónákkal a biztonsági övekig, az övfeszítőkig és a több légzsákig.
  4. fázis: Segítségnyújtás baleset után. Ez a szakasz a baleset bekövetkezte után tett intézkedésekre vonatkozik, amelyek az automatikus segélyhívásoktól, a vészvillogók felkapcsolásán és az ajtózárak kinyitásán át a légzsák kioldását követően a belső tér gyors szellőztetéséig terjednek.

Központi szoftver, mint új fejlesztési fókusz
A Mercedes-Benz jelenleg egy izgalmas újításon gondolkodik: a leendő MB.OS platformon alapuló központi szoftver váltja fel a jelenlegi architektúrát, annak számos vezérlőegységével és sorával. Ez minimalizálja a lehetséges hibaforrásokat, és alapot biztosít a vezérlőrendszerek számára, hogy még gyorsabban reagáljanak az érzékelő jeleire. Amikor a különböző működtetők központilag koordinálják az autó menetdinamikáját, ez új lehetőségeket kínál a vezetési élmény finomhangolására – a rendkívül kényelmestől a sportos és dinamikusig.

Világos cél a jövőre nézve: Balesetmentes vezetés 2050-re
Az autóipari technológia fejlődése még korántsem ért véget. Ezért a Mercedes-Benz Group AG vállalja a felelősséget a közúti biztonság további javításáért. Végül is az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2018-as közúti közlekedésbiztonsági jelentésében szereplő becslések szerint világszerte még mindig körülbelül 1,3 millió ember hal meg közúti balesetekben évente. Ugyanakkor a WHO jelentése szerint 20-50 millió ember szenved súlyos sérüléseket. Biztonsági és asszisztens rendszerei révén a Mercedes-Benz fáradhatatlanul dolgozik a „Vision Zero” célja felé. A cél az, hogy 2050-re nulla legyen a halálos baleset, 2030-ra pedig a felére csökkenjen a halálos balesetek és súlyos sérülések száma 2020-hoz képest. A német szövetségi kormány beépítette ezt az elképzelést a koalíciós megállapodásába, míg a WHO az ENSZ regionális bizottságaival együtt ugyanilyen elkötelezett. A „Zéró vízió” eléréséhez számos különböző tudományágnak és intézménynek kell kéz a kézben dolgoznia, a közlekedési és várostervezőktől a közúti hatóságokig és a jogalkotókig. A biztonságos infrastruktúra éppúgy része a megközelítésnek, mint az egyetemes szabályok. A Mercedes-Benz azonban túllép ezen az ambiciózus célon, és elkötelezi magát a „balesetmentes vezetés víziója” mellett 2050-re.

„A Mercedes-Benznél a balesetmentes vezetés vízióját követjük. Más szóval: nincs több Mercedes-járművel kapcsolatos baleset. Továbbra is teljes sebességgel dolgozunk e cél érdekében. A nagymértékben automatizált és autonóm vezetés döntő mértékben hozzájárul a sikerhez. Végül is a járműbiztonság mindig is a Mercedes-Benz márka középpontjában állt – és ezt a követelést a jövőben is tovább kívánjuk terjeszteni” – mondja Paul Dick, a Mercedes-Benz Group AG járműbiztonsági vezetője.

Maximális biztonság az elektromos autók számára is
A Mercedes-Benz nem tesz különbséget a különböző hajtásrendszerek között, ami a magas biztonsági előírásokat illeti. Legyen szó égésű, hibrid vagy elektromos hajtásokról – a fejlesztőcsapat minden esetben gondoskodik arról, hogy a megfelelő technológia hasonló szintű védelmet biztosítson. Ezt független szervezetek által végzett tesztek is bizonyították. Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) kétszer is kitüntette a Mercedes EQS-t, 2021-ben a „Kategória legjobbja” díjjal jutalmazta a „Prémium osztály” és a „Tisztán elektromos” kategóriákban. És a Mercedes EQE kétszer is megkapta a legjobb értékeléseket: az Euro NCAP biztonsági besorolásában az ötcsillagos maximális értékelést, valamint a „nagyon jó” általános értékelést az asszisztensrendszerek speciális értékelésében az opcionális segédcsomaggal. Az Euro NCAP a baleseti védelem mellett a gyermekbiztonsági, gyalogosvédelmi és asszisztens rendszereket is értékeli.

Többlépcsős nagyfeszültségű biztonsági koncepció
Magától értetődik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az elektromos autók feszültség alatt lévő alkatrészeire. Az áramütés és a nagy energiájú rövidzárlat kockázatának megelőzése érdekében kidolgoztunk egy többlépcsős nagyfeszültségű (HV) biztonsági koncepciót, amely hét alapvető elemből áll. A HV alkatrészek az akkumulátoron kívül minden olyan alkatrészt tartalmaznak, amelyek feszültsége meghaladja a 60 voltot. Ha egy jármű érzékelői veszélyes ütközést észlelnek, a pyrofuse biztonsági rendszer automatikusan kikapcsolja a HV rendszert.

Ez a védelmi koncepció magas szintű biztonságot nyújt vezetés és töltés közben, valamint ütközés közben és után. Az akkumulátorház és a jármű szerkezete illeszkedik annak biztosítására, hogy a Mercedes-Benz minden belső biztonsági szabványnak és jogszabályi előírásnak megfeleljen. A tervezők gondoskodtak arról is, hogy az összes HV elem a lehető legnagyobb mértékben a jármű ütközésvédett részein legyen elhelyezve. Ebből a célból több ezer valós balesetből 50 évnyi leletekre és adatokra támaszkodhattak, amelyeket baleseti kutatások során gyűjtöttek össze.

Folyt. köv. – HOLNAP!