Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az új Mercedes-Benz MPV-k téli teszteket végeznek a sarkkörön

  • A Mercedes-Benz Vans megkezdi új MPV-jének – téli tesztelését, a jármű dinamikájára, a hőkezelésre és a belső kényelemre összpontosítva.
  • A 4MATIC és a hátsó tengely kormányzása megerősítve, kielégítve a legmagasabb vevői igényeket
  • Magas hatékonyságú és sarkvidéki körülmények között tesztelt
  • A jövőbeli modellportfólió a kiváló minőségű családi járművektől és az exkluzív VIP transzferektől kezdve a hatalmas helyű luxus limuzinokig terjed

Az összes újonnan kifejlesztett kisteherautó a jövőben a moduláris, rugalmas és méretezhető Mercedes-Benz Van Architecture-en alapul. 2026-tól kezdve a Mercedes-Benz Vans elindítja a Van Electric Architecture (VAN.EA) teljesen elektromos modelljeit, és új korszakba lép. A Van Combustion Architecture (VAN.CA) a legkorszerűbb égésű motor kisteherautókkal fog követni. A hajtáslánctól függetlenül az új jármű-architektúra lehetővé teszi egyértelmű különbséget a luxusszegmensben lévő, magántulajdonban lévő kisteherautók és a prémium szegmensben a kereskedelemben elhelyezett szállítmányozók között.

A magántulajdonban lévő kisteherautók portfóliója a kiváló minőségű családi járművektől és az exkluzív VIP transzferektől kezdve a hatalmas helyű luxus limuzinokig terjed. A jövőbeni többcélú járművek (MPV) téli tesztelése Arjeplogban, Svédországban biztosítja, hogy képesek legyenek ellenállni a legszélsőségesebb éghajlati viszonyoknak is.

A sarkköri közelében lévő tesztvezetések egy átfogó vizsgálati terv részét képezik, amely számos éghajlati zónát és tesztútvonalat lefed. A teszt kialakítását kifejezetten az új MPV-k jellemzőihez igazították. Különös figyelmet fordítanak a jármű dinamikájára és biztonsági rendszereire, például az ESP ®, valamint a nagyvonalú belső szellőztetésére és fűtésére.

A tesztjárművek intenzív programon mennek keresztül, hogy szélsőséges körülmények között teszteljék teljesítményüket. Mind az egyes alkatrészek, mind a teljes járművek ütemben vannak. Ezek a sarkvidéki feltételek értékes betekintést nyújtanak a fejlesztés befejezéséhez, és a következő fő mérföldkő a kisteherautó újratelepítéséhez.

“A jövőbeli MPV-k új korszakot jelentenek. Ambiciózus fejlesztési céljaink elérése érdekében kihasználjuk a digitalizálás által kínált összes lehetőséget. Misszióvezérlő központunknak köszönhetően valós időben sikerült optimalizálnunk az utazások adatait. Ez lehetővé tette számunkra, hogy jelentősen lerövidítsük a teszt időkeretet, és nagyon hatékonyan haladjunk a termék érettsége szempontjából. ” 
Dr. Andreas Zygan, a Mercedes-Benz Vans fejlesztési vezetője, a Mercedes-Benz AG

A hideg időjárási tesztek egyik fő célja a jármű viselkedésének elemzése csúszós útviszonyok között. A száraz aszfalthoz képest a jég és a hó tapadási szintje akár 90 százalékkal alacsonyabb is, ami óriási hatással van a gyorsulásra, a megállásra és az irány megváltoztatására.

Az innovatív felfüggesztési rendszerek lenyűgöző vezetési élményt nyújtanak az új MPV-ben. A hátsó tengely kormányzása javítja a kezelhetőséget és jelentősen csökkenti a fordulási kört. Az új Electric Architecture 4MATIC modelleket is lehetővé tesz. A négykerék-meghajtás nemcsak jelentősen kibővíti a járművek alkalmazási körét, hanem biztosítja azt is, hogy az időjárási körülményektől függetlenül megfeleljenek a legmagasabb vevői igényeknek. Minden jármű fel van szerelve a Mercedes-Benz operációs rendszer legújabb verziójával (MB.OS), valamint egy 800 voltos DC töltőrendszerrel és egy 22 kW-os hálózati töltővel.

Egy másik hangsúly a jármű hőkezelésére és belső kényelmére koncentrál. A járműveket speciális hidegkamrákban lehűtjük az utazás megkezdése előtt, hogy minden rendszer zökkenőmentesen működjön még nagyon alacsony hőmérsékleten is. A töltési viselkedést és a töltéskezelést szintén alaposan tesztelték és optimalizálták.

A többhetes tesztidőszak körülbelül felét követő kezdeti következtetés az, hogy még jégben és hóban is a járművek repülnek a legigényesebb tesztciklusokon.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!