Utasforgalmi tesztüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén

Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén – közölte a MÁV hétfőn az MTI-vel.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook oldalán közzétett bejegyzésében felidézte: az év elején bejelentett tíz rövidtávú vállalás egyike, hogy újabb mozdonyok beszerzésével erősítik a járműállományt, különösen a mozdonyflottát. A vontató járművek hadra foghatósága, és megbízhatósága alapvetően határozza meg a menetrendszerűséget.

Ennek érdekében csak az idén 15 nagyteljesítményű dízel, és 40 darab villanymozdonnyal, összességében 55 darab korszerű mozdonnyal bővítik a vasúti járműparkjukat
– ismertette.
Mielőtt megkapná a MÁV-os arculatát, a francia gyártmányú Alstom Astride-villanymozdonyt utolsó, kötelező fázisként az utasforgalomban úgynevezett tartampróbának vetették alá.
A jármű a Mecsek IC-t vitte Budapestről Pécsre, 5 óra 53 perckor indult a fővárosból és 8 óra 46 perckor érkezett a baranyai vármegyeszékhelyre, azóta pedig sikeresen teljesítette a visszautat is – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Hegyi Zsolt jelezte: az utasok a próbaüzem alatt is a Mecsek InterCity-k élén, napi négy vonaton találkozhatnak a mozdonnyal, a sikeres 40 ezer kilométernyi tesztüzem után pedig további társai érkeznek majd a Mecseket átszelő InterCity járatok élére.