Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A legújabb Xpeng AeroHT VTOL teljesítette első tesztrepülését

Az Xpeng leányvállalata, az Xpeng AeroHT szerint az álom, hogy egy repülő autóval felugrunk a forgalomban, egy lépéssel közelebb áll a valósághoz. A kínai vállalat befejezte vertikális fel- és leszálló (VTOL) autójának legújabb verziójának első tesztrepülését.

Kicsit úgy néz ki, mint egy elektromos autó, amelynek tetejére négykopteres drónt ragasztottak, így a repülő autó frissített prototípusa október 24-én, az Xpeng 1024 Tech Day keretében fejezte be első repülését. A cég által közzétett videón látható, ahogy a jármű feltöri földi bilincseit és felemelkedik, körbe-körbe, majd ismét leszáll.

Az egy évvel ezelőtt bemutatott kétrotoros modell optimalizálási sorozatának eredményeként ez az új modell most új „elosztott többrotoros konfigurációt” tartalmaz. Kétmotoros tartalékrendszerrel is rendelkezik a fokozott biztonság érdekében. Ez jól jött, mivel az Xpeng azt írja, hogy a jármű sikeresen teljesített számos egymotoros meghibásodási tesztet.

A rengeteg rotor és motor ellenére az Xpeng AeroHT azt állítja, hogy a rendszer tervezésének összetettsége csökkent az előző modellhez képest, a megbízhatóság és a biztonság további növelése érdekében.

A cég egy új repülésirányító rendszert is tesztelt, hibatűrő vezérlési funkciókkal. Az autót a kormánykerék és a jobb oldali sebességváltó kar segítségével repítik. Ezek a kezelőszervek lehetővé teszik a járművezető számára, hogy előre-hátra mozgassa a járművet, kanyarokat hajtson végre, emelkedjen, lebegjen és ereszkedjen le. Közúton pedig úgy vezetik, mint bármely más autót.

Bár nem világos, hogy ebből a prototípusból hogyan, az Xpeng AeroHT szerint az autó lehajtható rotorokkal lesz felszerelve, hogy alkalmasabbá tegyék az utakra, amikor visszatér a földre. Ha nem szeretné, hogy a repülőgépe kerekekkel is rendelkezzen, az Xpeng egy célzottabb eVTOL-on dolgozik, az X2 néven, amely nemrégiben élvezte első nyilvános repülését Dubaiban.

Visszatérve a szárazföldre, az Xpeng koncentráltabb, szárazföldi közlekedést is gyárt olyan elektromos járművekkel, mint a P7, amely a Tesla Model Y versenytársa. A nyár elején a vállalat arról számolt be, hogy elkészítette minden idők 200.000. elektromos járművét.