Felavatták az önvezető autók tesztelésére alkalmas útfelületet a zalaegerszegi tesztpályán
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos csütörtökön a helyszínen tartott tájékoztatón elmondta, a 70 x 600 méteres felületen fejlett vezetőt támogató rendszereket (advanced driver assitance system, ADAS) lehet vizsgálni. Itt a jellemzően az ütközés veszélyével járó közlekedési szituációkat modellezik. Ehhez autonóm működésre képes járműveket használnak, illetve az akadályokat az úgynevezett dummy-k jelentik. Ez utóbbiból létezik személygépkocsi, felnőtt és gyermek gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros is. Az ezekkel való esetleg ütközés sem a tesztelendő járműben sem a dummyban nem okoz kárt, az ütközéstől széthulló dummy-k újraépíthetők.
Az ADAS pályaelem átadást jelképező bemutatón közlekedési szituációt demonstráltak. Két személyautó autó haladt egymás mögött, majd a sávjukban elértek egy álló gépkocsihoz. Ekkor az autonóm módban haladó tesztgépkocsik közül az első kikerülte az akadályt, a másik pedig megállt mögötte.
A tájékoztatón elhangzott, a járműipari tesztpálya 90 százalékos készültségi szintet ért el, az év végére fejeződik be az építés jelenleg eltervezett része, és márciusban lesz az átadás. De ez nem a végleges állapot, mert folytatódik majd a fejlesztés, újabb beruházások várhatók az igényektől függően. Jelenleg már folyamatosak a tesztek, egy időben öt cég hetven gépjárművet tud próbálni változatos körülmények között, mondta el Vigh László.